Content (Syllabus outline)
• Subject to invest into pedagogical sciences
• Adult educatinal theories
• Conceptions: adults, period of adults, specify periods
• Significance of the adult education, funktions and social alternations( changes) in adult periods
• Adults in the periods of education (knowledge)
• Needs of knowlwdgw in the konceptions of human needs
• Fields and contects in the udult education
• Long life learning
• Andragogical counseling
• Supervision in the process of adult learning.
• Excursion.
Intended learning outcomes - knowledge and understanding
-to identify and to analizyse adults situations of adult education
- to understanding the specific perids of adults, human situations and perspectives
- to get the knowledge for for himan needs in the adult education, specify adults motiv and reasons for education
Readings
• Jelenc, S. (1996). ABC izobraževanja odraslih. Ljubljana, Andragoški center RS.
• Jelenc Krašovec, S., Jelenc, Z. (2003). Andragoško svetovalno delo. Ljubljana: Filozofska fakulteta.
• KOVAČ, Jernej. Supervizija, stres in poklicna izgorelost šolskih svetovalnih delavcev, (Mednarodna knjižna zbirka Zora, 101). V Mariboru: Mednarodna založba Oddelka za slovanske jezike in književnosti, Filozofska fakulteta, 2013. 182 str., tabele. ISBN 978-961-6930-12-3. [COBISS.SI-ID 76448257.
• Krajnc, A. (idr.). (2012). Posebnosti izobraževanja odraslih. Ljubljana, Društvo za tretje življenjsko obdobje.
• Kump, S., Jelenc-Krašovec, S. (2010). Prestari za učenje?: vzorci izobraževanja in učenja starejših. Ljubljana: Pedagoški inštitut, Znanstvena založba FF.
• Ličen, N. (2009). Uvod v izobraževanje odraslih, Izobraževanje odraslih med moderno in postmoderno. Ljubljana, Filozofska fakulteta.
• Govekar Okoliš, M., Ličen, N. (2008). Poglavja iz andragogike. Ljubljana, FF.
• Aktualni prispevki iz domači in tujih strokovnih/znanstvenih revij.