Cilji in kompetence
Cilj tega predmeta je, da bodo študentje:
• Razumeli mobilnost kot socialni in družbeni fenomen
• Znali razvijati (tudi) mehke, ne-infrastrukturne ukrepe trajnostne mobilnosti
• Razumeli potrebe obrobnih, ranljivih – predvsem invalidov - posameznikov v družbi ter jim prilagoditi sistem mobilnosti
Vsebina
Sklop 1: Razvojne politike in promet, Konciprianje nacionalnih (evropskih) politik; Okoljske, prostorske politike; Socialne, demografske, družinske, zaposlovalne politike, Ekonomske politike, globalizacija; Nacionalne politike in regionalizacija. Lokalno in globalno; Družbeni razvojni programi; Prometne politike (in njihova povezava z ostalimi politikami); Politike in akcijski programi (koncipiranje, postopki priprave in implemetnacije, evalvacija, kontroling...); Študije primera.
Sklop 2: Trajnostne (mestne) prometne politike; Načela.Študije primerov.
Sklop 3: Potovalne navade & Moblity management.
Opredelitev pojma »upravljanje z mobilnostjo«. Potovanje kot predmet preučevanja. Kriteriji vrednotenja mehke mobilnosti (okolje, čas, varnost, osebna in družbena transportna bilanca). Raziskave obnašanja (»behaviour geography«), potovalnih vzorcev, potovalnih navad. Področja »mehkega« ukrepanja v prometu. Metode spodbujanja uporabe okolju prijaznih načinov prevoza (JPP, kolesa, peš poti). Izgradnja ozavešečnosti. Kampanje in obveščanje o mehkih oblikah mobilnosti. Koncipiranje prometnih politik, ki bazirajo na mehkih oblikah mobilnosti. Praktični primeri – zgodbe o uspehu.
Sklop 4: Načrtovanje mobilnosti za ranljivejše in za osebe in skupine s posebnimi potrebami; Značilnosti in zahteve za pešce, kolesarje, starejše in invalidne osebe.; Primeri.
Metode poučevanja in učenja
- Predavanja, seminar
- Terensko delo oz. laboratorijske vaje
- Praktični projekt
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Po zaključku predmeta bodo študentje:
• Znali analizirati ni ovrednotiti stanje mobilnosti na obravnavani lokaciji
• Znali presoditi o (ne)skladnosti stanja s cilji trajnostnega razvoja
• Znali napraviti sintezo znanj iz predmetov o okolju in prostoru, ekonomiji, prometu in družbi ter pripraviti načrte trajnostne mobilnosti
Prenesljive/ključne spretnosti in drugi atributi:
Izdelava načrtov trajnostne mobilnosti v skladu z metodologijami EU.
Kako pripravljati in izvajati mehke prometne politike.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Temeljni literatura in viri
Hutton B., Planning Sustainable Transport, Routeledge, 2013
- Priročniki za izdelavo: Sustainable Urban Mobility Plan (SUMP)
- Transport Learning, Training Module 2: Mobility management – for families, kindergartens, schools, 2012, www.transportlearning.net
- Transport Learning, Training Module 7: Design and implementation of suistanable management campaigns, 2012, www.transportlearning.net
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Znanja iz prostorskega načrtovanja, okoljskega načrtovanja in planiranja prometa.