SLO | EN

Cilji in kompetence

Cilj tega predmeta je, da bodo študentje: • Razumeli mobilnost kot socialni in družbeni fenomen • Znali razvijati (tudi) mehke, ne-infrastrukturne ukrepe trajnostne mobilnosti • Razumeli potrebe obrobnih, ranljivih – predvsem invalidov - posameznikov v družbi ter jim prilagoditi sistem mobilnosti

Vsebina

Sklop 1: Razvojne politike in promet, Konciprianje nacionalnih (evropskih) politik; Okoljske, prostorske politike; Socialne, demografske, družinske, zaposlovalne politike, Ekonomske politike, globalizacija; Nacionalne politike in regionalizacija. Lokalno in globalno; Družbeni razvojni programi; Prometne politike (in njihova povezava z ostalimi politikami); Politike in akcijski programi (koncipiranje, postopki priprave in implemetnacije, evalvacija, kontroling...); Študije primera. Sklop 2: Trajnostne (mestne) prometne politike; Načela.Študije primerov. Sklop 3: Potovalne navade & Moblity management. Opredelitev pojma »upravljanje z mobilnostjo«. Potovanje kot predmet preučevanja. Kriteriji vrednotenja mehke mobilnosti (okolje, čas, varnost, osebna in družbena transportna bilanca). Raziskave obnašanja (»behaviour geography«), potovalnih vzorcev, potovalnih navad. Področja »mehkega« ukrepanja v prometu. Metode spodbujanja uporabe okolju prijaznih načinov prevoza (JPP, kolesa, peš poti). Izgradnja ozavešečnosti. Kampanje in obveščanje o mehkih oblikah mobilnosti. Koncipiranje prometnih politik, ki bazirajo na mehkih oblikah mobilnosti. Praktični primeri – zgodbe o uspehu. Sklop 4: Načrtovanje mobilnosti za ranljivejše in za osebe in skupine s posebnimi potrebami; Značilnosti in zahteve za pešce, kolesarje, starejše in invalidne osebe.; Primeri.

Metode poučevanja in učenja

- Predavanja, seminar - Terensko delo oz. laboratorijske vaje - Praktični projekt

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje: Po zaključku predmeta bodo študentje: • Znali analizirati ni ovrednotiti stanje mobilnosti na obravnavani lokaciji • Znali presoditi o (ne)skladnosti stanja s cilji trajnostnega razvoja • Znali napraviti sintezo znanj iz predmetov o okolju in prostoru, ekonomiji, prometu in družbi ter pripraviti načrte trajnostne mobilnosti Prenesljive/ključne spretnosti in drugi atributi: Izdelava načrtov trajnostne mobilnosti v skladu z metodologijami EU. Kako pripravljati in izvajati mehke prometne politike.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Temeljni literatura in viri

Hutton B., Planning Sustainable Transport, Routeledge, 2013 - Priročniki za izdelavo: Sustainable Urban Mobility Plan (SUMP) - Transport Learning, Training Module 2: Mobility management – for families, kindergartens, schools, 2012, www.transportlearning.net - Transport Learning, Training Module 7: Design and implementation of suistanable management campaigns, 2012, www.transportlearning.net

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Znanja iz prostorskega načrtovanja, okoljskega načrtovanja in planiranja prometa.

  • doc. dr. MARJAN LEP, univ. dipl. inž. grad.

  • Pisni izpit: 40
  • Seminarska naloga: 40
  • Ustni zagovor: 20

  • : 30
  • : 15
  • : 30
  • : 105

  • slovensko
  • slovensko

  • PROMETNO INŽENIRSTVO (MODUL UPRAVLJANJE PROMETA IN MOBILNOSTI) - 2.