Cilji in kompetence
Cilji tega predmeta so da bodo študenti
- spoznali vsebine različnih mednarodnih standardov iz področja vodenja kakovosti (ISO 9000, ISO 14000…),
- uvajali in upravljali sistem vodenja kakovosti v podjetjih,
- znali narediti in uporabljati orodja za merjenje kakovosti v javnem potniškem prometu.
Vsebina
Vloga kakovosti v inženirstvu, osnovni pojmi in zgodovinski razvoj
Pomen kakovosti v prometnih podjetjih
Zagotavljanje kakovosti in kontrola kakovosti
Metode managementa kakovosti
Sistemi za vodenje kakovosti in elementi sistema kakovosti. (standardi za vodenje kakovosti ISO 9000, ISO 14000)
Presoje sistemov za vodenje kakovosti
Sistem kakovosti v storitvenih dejavnostih (smernice ISO 9004-2)
Zagotavljanje kakovosti v podjetjih, ki se ukvarjajo z javnom potniškim prometom po standardu SIST EN 13816 – kakovost v javnem potniškem prometu.
Metode poučevanja in učenja
Predavanja, predstavitve iz prakse,
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Spretnosti komuniciranja: pisnega izražanja pri pisnem izpitu in in ustnega izražanja pri ustnem zagovoru
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Temeljni literatura in viri
Zapiski s predavanj, spletne strani: http://www.fg.uni-mb.si/
Dopolnilni:
Šostar A.: Management kakovosti, Fakulteta za strojništvo, 2000 Maribor
Standardi ISO 9000 in ISO 14000
Smernice ISO 9004-2 – Sistem kakovosti v storitvenih dejavnostih, standard SIST EN 13819 – Kakovost v javnem potniškem prometu.
Standard SIST EN 13816
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti