Cilji in kompetence
Študent bo:
• razumel kompleksnost obvladovanja kakovosti in varnosti na različnih ravneh (nacionalna raven, raven zavoda in mikro raven);
• pridobil temeljno znanje o teorijah, konceptih, metodologiji in metodah, ki se uporabljajo na področju kakovosti in varnosti;
• spoznal uporabnost metod in tehnik s področja obvladovanja vidikov kakovosti in varnosti na področju zdravstva in socialnega varstva;
• pridobil vpogled v sodobne pristope managementa kakovosti in poslovne odličnosti.
Vsebina
• Temeljni gradniki kakovosti in varnosti v zdravstvu
• Standardizacija in sistemi managementa na področju zdravstva (standardi kakovosti kot na primer SIST EN ISO 9001:2015 in EN 15224:2016, mednarodne akreditacije ipd.)
• Pristopi, modeli, orodja in tehnike izboljševanja kakovosti in poslovne odličnosti na področju zdravstva (TQM, EFQM, vitkost, 6-Sigma, klinične poti in smernice ipd.)
• Ocenjevanje učinkovitosti in uspešnosti (presoja, samo-ocenjevanje, benchmarking, kazalniki kakovosti).
• Primeri dobrih praks in študij primerov
Metode poučevanja in učenja
• Predavanja
• Predstavitev in razprava praktičnih primerov
• Samostojno učenje
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Ob koncu predmeta bodo študenti zmožni:
• prepoznati namen in vlogo različnih sodobnih pristopov managementa kakovosti v zdravstvu in socialnem varstvu;
• izbrati ustrezno metodo ali orodje z ozirom na specifične karakteristike problema;
• analizirati sistem managementa kakovosti in varnosti v organizaciji ob upoštevanju mednarodnih standardov in smernic;
• oceniti dejavnosti organizacije z vidika doseganja ciljev kakovosti in varnosti v organizaciji.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Študenti bodo osvojili teorijo in aplikacije načel managementa kakovosti; uporabe tehnik managementa kakovosti v kontekstu storitev ZN; razvili bodo kritične, analitične problemsko orientirane spretnosti učenja in bodo sposobni načrtovanja in implementiranja in spremljanja najnovejših pristopov managementa kakovosti v ZN.
Poučevanje in usposobljenost za razmišljanje in implementacijo na področjih ZN in v vlogah bistvenih vidikov managementa kakovosti.
Temeljni literatura in viri
Marolt J. & Gomišček B. (2005). Management kakovosti. Kranj: Moderna organizacija.
Spath, P. (2009). Introduction to healthcare quality management. Chicago, Illinois: Health Administration Press.
Dodatna literatura / Additional literature:
Ransom, S.B., Joshi, M. & Nash, D. (Eds.) (2004). The Healthcare Quality Book: Vision, Strategy, and Tools. Chicago, IL: Health Administration Press.
Sower V.E., Duffy J.A. & Kohers G. (2008). Benchmarking for Hospitals: Achieving Best-in-Class Performance without Having to Reinvent the Wheel. Milwaukee, Wisconsin: ASQ Quality Press.
Conti, T., Kondo, Y. & Watson, G.H. (2003). Quality Into the 21st Century: Perspectives on Quality and Competitiveness for Sustained Performance. Milwaukee, Wisconsin: ASQ Quality Press.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Niso predvideni posebni pogoji.