Cilji in kompetence
Cilji predmeta:
• razvijati ključne komunikacijske veščine za delovanje v medkulturnem kontekstu turistične dejavnosti,
• krepiti zavezanosti k profesionalni etiki,
• spodbujati k refleksiji etičnih vidikov delovanja v turizmu.
Kompetence, ki jih študenti osvojijo:
• obvladovanje temeljnih zakonitosti in veščin poslovnega komuniciranja v globalizirani in pluralni družbi (medkulturna komunikacijska kompetenca),
• sposobnost razumevanja etičnih dilem v turizmu in zavezanost globalnim etičnim standardom v poslovnem delovanju.
Vsebina
Predmet je zastavljen kot praktikum komuniciranja, ki pokriva spodnja področja:
• principi učinkovite poslovne komunikacije in elementi profesionalizma,
• model komunikacijskega procesa in komunikacijske ovire,
• kultura, medkulturni stiki in kulturne razlike v komunikaciji,
• poslovni bonton v globaliziranem svetu,
• neverbalna komunikacija v globalni pluralni družbi,
• medosebna komunikacija in aktivno poslušanje,
• tristopenjski proces načrtovanja poslovnih sporočil: analiza komunikacijske situacije in prilagajanje občinstvu ('Vi-odnos'/na občinstvo osredotočen pristop), ustrezna izbira komunikacijskega medija in kanala,
• načela pri organiziranju negativnih in prepričevalnih sporočil,
• komunikacijske strategije v digitalnih medijih: e-pošta, družbeni mediji, mobilna tehnologija,
• vizualna komunikacija v medkulturnem kontekstu in javno nastopanje,
• etika in globalna etična vprašanja v turizmu: Globalni etični kodeks za turizem.
Metode poučevanja in učenja
Predmet vključuje različne metode poučevanja in učenja med njimi so:
• Predavanja.
• Praktične naloge pisanja poslovnih sporočil in analize/ovrednotenje obstoječih primerov poslovne komunikacije.
• Igra vlog in igra scenarijev.
• Študije primerov.
• Video predstavitve in filmi.
• Ustni nastopi oz. predstavitve samostojnih analiz študentov.
• Aktivno skupinsko delo/discussion groups.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Predvideni študijski rezultati študenta se kažejo v:
• Razumeti izzive medkulturne komunikacije in vpliv kulturnih razlik na komunikacijske stile,
• Razumeti vlogo neverbalne komunikacije v turizmu,
• Analizirati kategorije neverbalne komunikacije v konkretni situaciji,
• Prenesti načela aktivnega poslušanja v prakso,
• Uporabiti 'Vi-odnos' v načrtovanju sporočil,
• Oblikovati negativno sporočilo skladno z indirektnim pristopom,
• Zasnovati prepričevalno sporočilo skladno z AIDA modelom,
• Ovrednotiti poslovna sporočila skladno z načeli učinkovite poslovne komunikacije,
• Poznati in uporabiti določila etičnega kodeksa v turizmu,
• Izražati zavezanost profesiji in etičnim standardom.
Temeljni literatura in viri
Temeljna literatura / Essential reading materials:
Courtland L. Bovée & John V. Thill (2017): Business Communication Today, 14th Edition. Essex: Person.
Fred E. Jandt (2016): An Introduction to Intercultural Communication: Identities in a Global Community. London: Sage.
David A. Fennell (2006): Tourism Ethics. Clevedon: Channel View Publications.
Priporočena dodatna literatura / Recommended additional literature:
Yvette Reisinger (2009): International Tourism: Cultures and Behaviour. Oxford: Elsevier.
Kitty O. Locker & Donna S. Kienzler (2014). Business and Administrative Communication, 11th Edition. New York: McGraw-Hill Education.
Elektronski viri /e-sources:
Seznam dodatnih študijskih materialov bo razdeljen študentom ob začetku predavanj.
A list of additional study materials (published papers etc.) will be distributed when the course begins.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Za vključitev v delo ni pogojev.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju Pisni izpit. 50%
Sodelovanje pri predmetu oz. sprotno delo na krajših nalogah. 25%
Končni pisni izdelek. 25%
Da je končna ocena učne enote pozitivna, mora biti vsak posamezni sklop ocene pozitiven.