SLO | EN

Cilji in kompetence

Študenti pridobijo znanja, ki jim omogočajo poznavanje ključnih oblik nasilja v družbi, vzroke zanje in njihove posledice. Naučijo se prepoznavati posamezne dejavnike, ki vplivajo na nasilje in načine soočanja z njim.

Vsebina

• Nasilje in družba: konceptualizacija strukturnega, direktnega in kulturnega nasilja • Teoretične umestitve in razlage nasilja • Različne oblike nasilja: - Nasilje med mladostniki - Nasilje v šolah - Nasilje in subkulture - Prepoznavanje sistemskega nasilja - Država in nasilje - Diskriminacija, nestrpnost in nasilje - Nasilje in kibernetski prostor - Nasilje na športnih prireditvah - Nasilje v družini - Nasilje in zlorabe otrok - Nasilje nad starostniki - Zalezovanje kot oblika nasilja - Vase usmerjeno nasilje - Medijska podoba nasilja • Pristopi in metode znanstvenega raziskovanja različnih oblik nasilja v družbi

Metode poučevanja in učenja

Predmet se bo izvajal v obliki predavanj in vaj, diskusij, študij primerov, individualnih projektov, skupinskega dela ter individualnih konzultacij s predavateljem.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študenti bodo poznali konceptualizacijo različnih oblik nasilja, sodobne teorije, pristope in načine soočanja z njim. Razumeli bodo njihovo pojavnost, obstoječe rešitve in priporočila. Imeli bodo znanje, potrebno za odločanje, raziskovanje, praktično delo in preventivno delovanje.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Študenti bodo razumeli in prepoznali vzroke za nasilje, imeli znanje, potrebno za soočanje, raziskovanje, preventivno delovanje, načrtovanje, analiziranje in izvajanje politik, ki se dotikajo vprašanja nasilja.

Temeljni literatura in viri

• Bučar Ručman, A. (2023). Nasilje in družba: študijsko gradivo. Fakulteta za varnostne vede • Bučar-Ručman, A. (2016). Strukturno nasilje kot mehanizem zapiranja migrantov v globalne in lokalne totalne institucije. Revija za kriminalistiko in kriminologijo, 67(1), 16–25. • Bučar Ručman, A. (ur.). (2004). Nasilje in mladi. Klub mladinski kulturni center Novo mesto. • Bučar-Ručman, A. (2009). Kako se lahko učinkovito soočamo s šolskim nasiljem?. V V. Tašner (ur.), I. Lesar (ur.), M. Antić Gaber (ur.), V. Hlebec (ur.) in M. Pušnik (ur.), Brez spopada: kultur, spolov, generacij (str. 363–377). Pedagoška fakulteta. • Bučar-Ručman, A. (2011). Medijsko poročanje o kriminaliteti v Sloveniji. Revija za kriminalistiko in kriminologijo, 62(1), 23–38. • Bučar-Ručman, A. in Frangež, D. (2009). Nasilje in slovenska družba. Varstvoslovje, 11(1), 204–238. • Dvoršek, A. in Selinšek, L. (2010). Nasilje v družini: kazensko pravni, kriminalistični in kriminološki problemi. Fakulteta za varnostne vede; Pravna fakulteta. • Filipčič, K. (2002). Nasilje v družini. Bonex. • Galtung, J. (1969). Violence, peace, and peace research. Journal of Peace Research, 6(3), 167–191. • Kanduč, Z. (2003). Onkraj zločina in kazni. Študentska založba. • Klun, M., Frangež, D. in Bučar Ručman, A. (2022). Characteristics and prevalence of adult children violence against parents in Slovenia. Revija za kriminalistiko in kriminologijo, 73(4), 296–307. • Meško, G. in Bučar-Ručman, A. (2005). An overview of criminological research on violence in Slovenia. International Journal of Comparative and Applied Criminal Justice, 29(2), 219–241. • Ray, L. (2011). Violence & Society. Sage. • Šulc, A., Vehovar, V., Brečko, B. N. in Bučar Ručman, A. (2021). Differences in cyberbullying victimisation and perpetration according to age and locality in Slovenia. Revija za kriminalistiko in kriminologijo, 72(4), 337–349. • Šulc, A. in Bučar Ručman, A. (2019). Šola in medvrstniško nasilje v Sloveniji: raziskovalni pristopi, metode in metaanaliza dosedanjega raziskovanja v Sloveniji. Šolsko polje: revija za teorijo in raziskave vzgoje in izobraževanja, 30(1/2), 63–88, 182–183. • Wacquant, L. (2008). Zapori revščine. Založba /*cf, Ljubljana.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Poznavanje osnovnih kriminoloških teorij.

  • red. prof. dr. ALEŠ BUČAR RUČMAN

  • Pisni izpit: 100

  • : 40
  • : 20
  • : 120

  • slovensko
  • slovensko

  • VARNOST IN POLICIJSKO DELO - 3.
  • INFORMACIJSKA VARNOST - 3.