Cilji in kompetence
Študent bo:
• spoznal osnove na dokazih utemeljene zdravstvene nege,
• spoznal teorije in teoretične opredelitve zdravstvene nege za podporo izobraževanja in prakse,
• osvojil proces zdravstvene nege in uporabo negovalnih diagnoz,
• pridobil znanje za izvajanje negovalnih intervencij, diagnostično-terapevtskih intervencij v zdravstveni obravnavi,
• osvojil znanja s področja obvladovanja okužb povezanih z zdravstvom, varnosti in učinkovitosti v zdravstveni negi.
Vsebina
Razvoj – zgodovina zdravstvene nege.
Definicije zdravstvene nege.
Definicije medicinske sestre.
Zdravstvena nega kot profesija in disciplina.
Interdisciplinarni vidik zdravstvene nege.
Komunikacija in medsebojni odnosi v zdravstveni negi.
Teoretične opredelitve v zdravstveni negi.
Teorije in teoretični modeli zdravstvene nege.
Negovalne diagnoze NANDA.
Proces zdravstvene nege.
Kategorizacija zahtevnosti zdravstvene nege pacientov.
Sprejem pacienta v bolnišnico.
Sprejem pacienta na oddelek.
Premestitev pacienta.
Odpust pacienta iz zdravstvene ustanove.
Varnost in učinkovitost v zdravstveni negi.
Uvod v raziskovanje.
Na dokazih utemeljena zdravstvena nega.
Osnove farmakologije pri terapevtskih posegih.
Dokumentacija zdravstvene nege.
Dokumentiranje v zdravstveni negi.
Okužbe, povezane z zdravstvom, načini nastanka in osnovni načini preprečevanja okužb.
Higiena v zdravstvenih sistemih s poudarkom na higieni rok ter uporabi zaščitnih sredstev v preprečevanju okužb in zdravstvena nega pacientov, ki so izpostavljeni nosokomialni okužbi.
Seminarji:
Teorije, modeli, PZN, ND, Teoretične vsebine, skrb, kakovost in varnost pri individualni obravnavi pacienta.
Uvod v raziskovanje z na dokazi utemeljeno zdravstveno nego.
Komunikacija in medsebojni odnosi v interdisciplinarni in intraprofesionalni obravnavi pacienta in družine.
Praktično izvajanje negovalnih intervencij:
• poklicne aktivnosti in kompetence v skrbni, kakovostni, varni in na dokazih utemeljeni zdravstveni obravnavi pacienta.
• Postopki zdravstvene nege.
• Diagnostični posegi v zdravstveni obravnavi pacienta.
• Terapevtski posegi v zdravstveni obravnavi pacienta.
• Druge intervencije v zdravstveni negi.
• Dokumentacija zdravstvene nege.
• Individualna, celostna, varna, kakovostna in kontinuirana obravnava pacienta.
Metode poučevanja in učenja
• Predavanja - metoda razlage, demonstracije.
• Seminarji - individualna oblika dela, delo z besedili, skupinsko delo, študija primera.
• Laboratorijske vaje v simuliranem kliničnem okolju - metoda praktičnih del, individualna oblika dela, metoda razlage.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študent bo ob zaključku učne enote sposoben:
• uporabiti znanje za izvajanje celostne, individualne, skrbne, varne, kakovostne in na dokazih utemeljene obravnave pacienta,
• izdelati individualni in celostni načrt obravnave pacienta v procesu zdravstvene nege z opredelitvijo negovalnih diagnoz,
• opisati: zdravstveno nego, poklic in kompetence medicinske sestre ter razložiti konceptualni model Virginie Henderson in teorijo Dorothee Orem ter pomen teorij zdravstvene nege v praksi,
• izvesti intervencije zdravstvene nege in diagnostično terapevtskega programa.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
• spretnost uporabe domače in tuje literature in drugih virov zbiranja, analiziranja in interpretiranja podatkov,,
• poročanje (ustno in pisno),
• identifikacija in reševanje problemov v procesu zdravstvene nege,
• interdisciplinarno in intrapersonalno delo v timih,
• humane medsebojne spretnosti komunikacije in medsebojnih odnosov s pacienti, družinami in sodelavci,
• profesionalni in osebni razvoj.
Temeljni literatura in viri
Temeljna:
• Pajnkihar, M. & Vrbnjak, D. (2019). Zdravstvena nega (zbrano učno gradivo): 2019-2020. Maribor: Univerza v Mariboru, Fakulteta za zdravstvene vede.
• Negovalne diagnoze NANDA International: definicija in klasifikacija 2018-2020 2nd ed. Ljubljana: Zbornica zdravstvene in babiške nege Slovenije - Zveza strokovnih društev medicinskih sester, babic in zdravstvenih tehnikov Slovenije, 2019.
• McKenna, H. Pajnkihar, M. & Murphy, F. (2018). Temelji modelov, teorij in prakse zdravstvene nege. 1. izd. Maribor: Univerzitetna založba Univerze.
Priporočena:
• Ribič, H. & Kramar, Z. (2016). Preprečevanje okužb, povezanih z zdravstvom: skripta za študijski program Zdravstvena nega (VS). Jesenice: Fakulteta za zdravstvo.
• Arnold, E. C. & Boggs, K. U., 2019. Interpersonal relationships, professional communication skills for nurses, 8th ed. St. Louis : Elsevier https://www.elsevier.com/books/interpersonal-relationships/arnold/978-0-323-54480-1
• Melnyk, B.M., Fineout-Overholt, 2019. Evidence-based practice in nursing & healthcare : a guide to best practice. 4th ed. Philadelphia: Wolters Kluwer
• Aktualni članki s področja učne enote.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Ni pogojev za vključitev za predavanja.
• 35 ur seminarjev pred laboratorijskimi vajami v simuliranem kliničnem okolju (teoretične vsebine).
• 15 ur seminarjev poteka iz komunikacije in medosebnih odnosov .
• Pozitivna ocena laboratorijskih vaj v simuliranem kliničnem okolju in pozitivna ocena seminarjev pred pričetkom usposabljanja v kliničnih institucijah.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju Način:
Računalniški izpit
Seminarska naloga
Kolokvij laboratorijske vaje:
Preverjanje pridobljenega praktičnega in teroetičnega znanja iz:
? skrbne, varne, kakovostne in na dokazih utemeljene celostne obravnave pacienta,
? postopki zdravstvene nege,
? skrbne, varne, kakovostne in na dokazih utemeljene celostne obravnave pacienta pri diagnostičnih intervencijah,
? skrbne, varne, kakovostne in na dokazih utemeljene celostne obravnave pacienta pri izvajanju terapevstkih intervencij.
Pogoj za pozitivno oceno predmeta je dosežen rezultat minimalno 55 % .
Vsak delež ocene mora biti pozitiven Zd (6)