Cilji in kompetence
Študent bo:
• spoznal pomen raziskovanja za zdravstveno in babiško nego,
• spoznal etični vidik raziskovanja,
• spoznal vrste raziskav,
• znal oblikovati iskalno strategijo,
• spoznal osnove uporabe digitalne tehnologije in različnih informacijskih sistemov v zdravstveni negi,
• poznal osnove eZdravja in umetne inteligence ter uporabo različnih metod v zdravstveni negi,
• sposoben upravljati z zdravstvenimi podatki o pacientu pridobljenimi z različnimi digiralnimi tehnologijami,
• spoznal vlogo medicinske sestre v informacijski družbi.
Vsebina
• Vrste raziskovanj.
• Temeljna načela raziskovalnega dela.
• Etični vidiki raziskovalnega dela.
• Pomen raziskovalnega dela v zdravstveni in babiški negi.
• Načrtovanje raziskave.
• Oblikovanje iskalne strategije za pregled strokovne in znanstvene literature.
• Iskanje in citiranje literature.
• Računalniške spretnosti in informacijsko komunikacijski sistemi.
• Digitalna tehnologija v zdravstveni negi.
• Uporaba eZdravja in umetne inteligence v zdravstveni negi.
Metode poučevanja in učenja
Predavanja, delo v manjših skupinah, individualna oblika dela, igrifikacija, konzultacije
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študent bo sposoben:
• opisati pomen raziskovanja za zdravstveno in babiško nego in na primeru pojasniti etične vidike raziskovanja,
• študent bo znal postaviti iskalno strategijo za pregled znanstvene in strokovne literature,
• poiskati in pravilno navajati znanstveno in strokovno literaturo,
• pojasniti razliko med kvalitativno, kvantitativno in mešano metodologijo raziskovanja,
• predstaviti pomen uporabe digitalne tehnologije in našteti različne informacijske sisteme v zdravstveni negi,
• opisati osnove uporabe eZdravja in umetne inteligence v zdravstveni negi,
• upravljati s pridobljenimi zdravstvenimi podatki,
• opisati vlogo medicinske sestre v sodobni informacijski družbi.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Po zaključku učne enote bo študent:
Sposoben argumentirati in kritično ovrednotiti lasten izdelek.
Temeljni literatura in viri
Obvezna:
• Kališnik, M, Zabavnik Piano, J, & Rožić, A. (2006). Temelji znanstvenoraziskovalne metodologije v biomedicini. Ljubljana: Družba Piano.
• Sewell, J., 2018. Informatics and Nursing. Lippincott Williams & Wilkins.
Dodatna:
• Kmetec, S., Cilar Budler, L., Povalej Bržan, P., Štiglic, G., 2019. Osnove raziskovalnega procesa v kvantitativnih raziskavah : (zbrano učno gradivo). Maribor: Univerza v Mariboru, Fakulteta za zdravstvene vede, 28 str.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Pogoj za pristop k izpitu je pozitivno opravljen kolokvij.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju Kolokvij
Pisni izpit
Ocena kolokvijev in pisnega izpita morata biti pozitivni za pridobitev končne ocene pri predmetu.