Cilji in kompetence
Študent bo:
• razumel ključne psihološke koncepte, teorije in modele pomembne za zdravstveno nego,
• razumel medsebojno vplivanje bioloških, socialnih in psiholoških dejavnikov v zdravju in bolezni,
• razvijal osnovne spretnosti (poslušanje, sprejemanje, empatija, odzivanje, reševanje konfliktov…), potrebne za učinkovito delo v zdravstveni negi,
• spoznal in razumel pacientove pričakovane reakcije in pomen psihološke priprave kot pomoč pacientu pri zdravstveni obravnavi,
• razvijal sposobnost refleksije in uravnavanja lastnega razmišljanja, doživljanja in ravnanja v različnih situacijah.
Vsebina
• Osnovni psihološki pojmi, koncepti in teorije pomembne za zdravstveno nego (vedenjske, kognitivne, humanistične, interpersonalne, teorije učenja…).
• Čustveni, motivacijski in spoznavni duševni procesi.
• Pojmovanja zdravja in bolezni (antropološki, biološki, psihološki pogled, biopsihosocialni model zdravja in bolezni…).
• Psihologija bolečine.
• Koncept jaza in telesna samopodoba.
• Stres in spoprijemanje z njim.
• Razvoj in izguba socialnih odnosov (teorija navezanosti, življenjski prehodi, izguba in žalovanje).
Metode poučevanja in učenja
Predavanje, seminar, igranje vlog, demonstracija, skupinsko delo.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje: Študent bo po zaključku predmeta sposoben:
• razložiti osnovne psihološke pojme in pomen psihologije v zdravstveni negi,
• opisati in razložiti najpomembnejše pristope k razumevanju človekovega vedenja,
• uporabiti raznovrstne socialne veščine pri obravnavi pacienta,
• oceniti pacientove težave, nuditi podporo pri iskanju rešitev in presoditi, kdaj je pomoč psihologa nujna,
• razložiti pomen in prednosti biopsihosocialnega modela zdravja in bolezni,
• kritično reflektirati o lastnih stališčih in ravnanjih v različnih situacijah v praksi zdravstvene nege.
•
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Študent pridobljena znanja uporabi v praksi zdravstvene nege.
Temeljni literatura in viri
Obvezna:
Payne, S. & Walker, J. (2003). Psihologija v zdravstveni negi. Ljubljana: Educy.
Rakovec Felser, Z. (2009). Psihologija telesnega bolnika. Maribor: Založba Pivec.
Dodatna:
Torn, A.& Greasley, P. (2016). Psychology for Nursing. Cambridge; Malden: Polity.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Pogoj za pristop k pisnemu izpitu je opravljena seminarska naloga.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju /