SLO | EN

Cilji in kompetence

Študent bo: • razumel spremembe v starosti in značilnosti staranja, • znal pojasniti spremembe, povezane s staranjem, • razumel pomen aktivnega in kakovostnega staranja, • razumel najpogostejše težave in kronične bolezni v starosti, • razumel pomen rehabilitacije v starosti, • razumel pomen medgeneracijskih odnosov, • razumel posebnosti zdravstvene nege pri osebah z demenco, • razumel namen paliativne oskrbe.

Vsebina

• Staranje in spremembe povezane s staranjem. • Kakovost življenja v starosti. • Aktivno staranje. • Posebnosti komunikacija s starejšimi osebami. • Posebnosti rehabilitacije starostnika. • Preprečevanje in prepoznavanje nasilja v starosti. • Najpogostejše kronične bolezni v starosti. • Posebnosti zdravstvene nege in oskrbe starejših oseb. • Paliativna oskrba. • Vloga medicinske sestre pri posamezniku z demenco. • Medgeneracijsko sodelovanje.

Metode poučevanja in učenja

Predavanja, seminarji, skupinsko delo, delo z besedili.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študent bo po zaključku učne enote: • opisal in razložil značilnost staranja ter skrb za kakovostno in aktivno staranje, • razložil posebnosti zdravstvene nege pri posamezniku z demenco • opisal in na primeru razložil namen paliativne oskrbe. • opisal in pojasnil najpogostejše težave in bolezni v starosti.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Zmožnost argumentiranja, sposobnost timskega dela.

Temeljni literatura in viri

Temeljna: • Eberl Montara, M. 2021. Paliativna oskrba:priročnik. Ljubljana : Slovensko združenje paliativne in hospic oskrbe Slovenskega zdravniškega društva • Ramovš, J. 2003. Kakovostna starost. Ljubljana: Inštitut Antona Trstenjaka • Van Hulsen A. 2007. Zid molka, Logatec: Firis Imperl. Dodatna: • Lunder, U., ed., 2007. Bolezni in sindromi v starosti 1. Ljubljana: Gerontološko društvo Slovenije. • Mencej, M., ed., 2008. Bolezni in sindromi v starosti 2, 3, 5.. Ljubljana: Gerontološko društvo Slovenije. • Touhy T., & Jett, K.F. 2019.Ebersole & Hess' Toward Healthy Aging Human Needs and Nursing Response. St. Louis: Elsevier.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Pogoj za pristop k izpitu je pozitivno opravljeno in predstavljeno seminarsko delo.

  • izr. prof. dr. MATEJA LORBER, univ. dipl. org.

  • Pisni izpit: 70
  • Seminarsko delo: 30

  • : 40
  • : 15
  • : 35

  • slovensko
  • slovensko

  • ZDRAVSTVENA NEGA - 1.