SLO | EN

Cilji in kompetence

Študent bo: - spoznal delovanje negovalnega in zdravstvenega tima v učni bazi. - Aktivno sodeloval v procesu zdravstvene nege odraslega pacienta v učni bazi - Spoznal sprejem, premestitev in odpust pacienta v zdravstveno/socialno varstveno ustanovo. - Sodeloval pri ugotavljanju potreb po zdravstveni negi. - Spoznal uporabo negovalnih diagnoz po NANDA. - Opazoval in sodeloval pri izvajanju negovalnih intervencij zdravstvene nege pri odraslem pacientu. - Reflektiral svoje delo.

Vsebina

Vsebina: Študent lahko opravlja klinične vaje iz zdravstvene nege odrasle osebe v/na: - področju zdravstvene nege odraslih oseb na kirurških ali internističnih oddelkih bolnišnic/kliničnih centrov , - domovih za starejše, - ustanovah za dolgotrajno oskrbo, - negovalnih oddelkih/ bolnišnicah, - oddelkih za podaljšano bolnišnično zdravljenje, - Hospic-u, - oddelkih za paliativno oskrbo. Spoznavanje organizacije službe zdravstvene nege v učni ustanovi. Delovanje negovalnega in zdravstvenega tima. Sprejem, odpust in premestitev v zdravstveno/socialno varstveno ustanovo. Obravnava pacienta in izvajanje ZN po PZN. Izvajanje negovalnih intervencij zdravstvene nege (posegov in diagnostično terapevtskih posegov) pri pacientu.

Metode poučevanja in učenja

- metoda razlage - metoda demonstracije - problemsko učenje - refleksivno učenje - individualno delo - delo v parih / v timu

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Po zaključku učne enote bo študent sposoben: - ugotoviti ključne potrebe odraslega pacienta po zdravstveni negi, - postaviti ključne negovalne diagnoze po NANDA ob pomoči kliničnega mentorja/šolskega koordinatorja, - izdelati individualni načrt zdravstvene nege za 24 ur po procesni metodi ob pomoči kliničnega mentorja/ šolskega koordinatorja, - izvajati določene postopke, posege in zdravstveno vzgojo pri odrasli osebi ob pomoči kliničnega mentorja/šolskega koordinatorja, - reflektirati lastne aktivnosti v zdravstveni negi.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Spretnosti komuniciranja: Po zaključku učne enote bo študent sposoben: - uporabljati strokovno terminologijo, - uporabljati tehnike terapevtske komunikacije, - uporabljati profesionalno komunikacijo v timu. Uporaba orodij: Po zaključku učne enote bo študent sposoben: - uporabljati osnovna orodja za ocenjevanje bolečine, padcev, razjede zaradi pritiska pri odrasli/starejši osebi, - uporabljati e-orodja za pripravo učne negovalne dokumentacije. Reševanje problemov: Po zaključku učne enote bo študent sposoben: - načrtovati negovalne intervencije na osnovi ugotovljenih potreb pacienta, - kritičnega odločanja pri enostavnejših negovalnih problemih pri odrasli/starejši osebi.

Temeljni literatura in viri

Temeljna (obvezna) literatura: Fijačko, N., Fekonja, Z., Mlinar Reljić, N. (2020). Negovalne intervencije pri odraslem pacientu, interno učno gradivo). Maribor: Univerza v Mariboru, Fakulteta za zdravstvene vede. Fekonja, Z., Mlinar Reljić, N., Fijačko, N. (2020). Negovalne intervencije v zdravstveni negi : (interno učno gradivo za študente 1. letnika na 1. stopnji študijskega programa Zdravstvena nega) : 2020/2021. Maribor: Univerza v Mariboru, Fakulteta za zdravstvene vede. Mlinar Reljić, N., Fijačko, N., Kegl, B. (2020). Navodila za izpolnjevanje učne negovalne dokumentacije : (interno učno gradivo 2020/21). Maribor: Univerza v Mariboru, Fakulteta za zdravstvene vede. Lorber, M. (2020). Zdravstvena nega starostnika z geriatrijo in paliativno oskrbo : interno učno gradivo. Maribor : Univerza v Mariboru, Fakulteta za zdravstvene vede Pajnkihar, M., Vrbnjak, D. (2022). Zdravstvena nega: zbrano učno gradivo (2022/23). Maribor: Fakulteta za zdravstvene vede. Heather Herdman, T. & Kamitsuru, S (eds.). Negovalne diagnoze NANDA International: definicije in klasifikacija 2018-2021. (2018). Ljubljana: Zbornica zdravstvene in babiške nege Slovenije - Zveza strokovnih društev medicinskih sester, babic in zdravstvenih tehnikov Slovenije.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Pogoj za opravljanje kliničnih vaj so usvojena znanja Zdravstvene nege. Udeležba na uvodnem seminarju kliničnih vaj je obvezna. Do 10 % kliničnih vaj lahko študent opravi kot organizirane promocijske aktivnosti, preventivne dejavnosti zdravstvene vzgoje in promocije zdravja, kar dokazuje s potrdilom UM FZV.

  • doc. dr. NATAŠA MLINAR RELJIĆ, mag. zdr.-soc. manag.

  • študija primerov: 40
  • Kolokvij: 40
  • Ocena narejenega primera: 20

  • : 170
  • : 10

  • slovensko
  • slovensko

  • ZDRAVSTVENA NEGA - 1.