Cilji in kompetence
Študent bo:
- spoznal delovanje negovalnega in zdravstvenega tima v učni bazi,
- aktivno sodeloval v procesu zdravstvene nege odrasle/starejše osebe/pacienta v učni bazi,
- spoznal in sodeloval pri sprejemu, premestitvi in odpustu odrasle/starejše osebe/pacienta v zdravstveno/socialno varstveno ustanovo,
- razumel pristope in načine ugotavljanja potreb po zdravstveni negi,
- oblikoval ključne negovalne diagnoze po NANDA,
- načrtoval negovalne intervencije,
- sodeloval pri zahtevnih negovalnih intervencijah pri odrasli/starejši osebi/pacientu,
- samostojno izvajal enostavne negovalne intervencije zdravstvene nege pri odrasli /starejši osebi/pacientu ter reflektiral svoje delo.
Vsebina
Študent lahko opravlja klinične vaje iz zdravstvene nege odrasle/starejše osebe/pacienta v/na:
- področju zdravstvene nege odraslih oseb na kirurških ali internističnih oddelkih bolnišnic/kliničnih centrov,
- domovih za starejše,
- ustanovah za dolgotrajno oskrbo,
- negovalni oddelki/ bolnišnice,
- oddelkih za podaljšano bolnišnično zdravljenje,
- Hospic in
- oddelki za paliativno oskrbo
.
Študent na kliničnih vajah:
Se vključi v izvajanje zdravstvene nege v učni ustanovi.
Je vključen v delo negovalnega in zdravstvenega tima.
Sodeluje pri sprejemu, odpustu in premestitvi odrasle/starejše osebe/pacienta v zdravstveni/socialnovarstveni ustanovi.
Ugotavlja ključne potrebe po zdravstveni negi pri odrasli/starejši osebi/pacientu.
Oblikuje ključne negovalne diagnoze po NANDA.
Pripravi individualni načrt zdravstvene nege po procesni metodi – študija primera.
Izvaja negovalne intervencije zdravstvene nege pri pacientu v učni ustanovi (postopki zdravstvene nege, diagnostično terapevtski posegi).
Metode poučevanja in učenja
- metoda razlage,
- metoda demonstracije,
- problemsko učenje,
- refleksivno učenje,
- individualno delo in
- delo v parih / v timu.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študent bo po zaključku predmeta sposoben:
- ugotoviti ključne potrebe odrasle/starejše osebe/pacienta po zdravstveni negi,
- postaviti ključne negovalne diagnoze po NANDA ob pomoči kliničnega mentorja/šolskega koordinatorja,
- izdelati individualni načrt zdravstvene nege za 24 ur po procesni metodi ob pomoči kliničnega mentorja/ šolskega koordinatorja,
- izvajati določene postopke zdravstvene nege in diagnostično terapevtske posege,
- sodelovati pri zdravstveni vzgoji odrasle/starejše osebe/pacienta ob pomoči kliničnega mentorja in
- reflektirati PZN.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Spretnosti komuniciranja:
Po zaključku učne enote bo študent sposoben:
- uporabljati strokovno terminologijo,
- uporabljati tehnike terapevtske komunikacije,
- aktivno komunicirati v timu.
Uporaba orodij:
Po zaključku učne enote bo študent sposoben:
- uporabljati osnovna orodja za ocenjevanje bolečine, padcev, razjede zaradi pritiska in ocena rane pri odrasli/starejši osebi/pacientu,
- uporabljati e-orodja za pripravo učne negovalne dokumentacije.
Reševanje problemov:
Po zaključku učne enote bo študent sposoben:
- načrtovati negovalne intervencije na osnovi ugotovljenih potreb odrasle/starejše osebe/pacienta,
- kritično odločati pri enostavnejših negovalnih problemih pri odrasli/starejši osebi/pacientu.
Temeljni literatura in viri
Temeljna (obvezna) literatura:
Fijačko, N., Fekonja, Z., Mlinar Reljić, N. (2020). Negovalne intervencije pri odraslem pacientu, interno učno gradivo). Maribor: Univerza v Mariboru, Fakulteta za zdravstvene vede.
Fekonja, Z., Mlinar Reljić, N., Fijačko, N. (2020). Negovalne intervencije v zdravstveni negi : (interno učno gradivo za študente 1. letnika na 1. stopnji študijskega programa Zdravstvena nega) : 2020/2021. Maribor: Univerza v Mariboru, Fakulteta za zdravstvene vede.
Mlinar Reljić, N., Fijačko, N., Kegl, B. (2020). Navodila za izpolnjevanje učne negovalne dokumentacije : (interno učno gradivo 2020/21). Maribor: Univerza v Mariboru, Fakulteta za zdravstvene vede. Lorber, M. (2020). Zdravstvena nega starostnika z geriatrijo in paliativno oskrbo : interno učno gradivo. Maribor : Univerza v Mariboru, Fakulteta za zdravstvene vede
Pajnkihar, M., Vrbnjak, D. (2022). Zdravstvena nega: zbrano učno gradivo (2022/23). Maribor: Fakulteta za zdravstvene vede.
Heather Herdman, T. & Kamitsuru, S (eds.). Negovalne diagnoze NANDA International: definicije in klasifikacija 2018-2021. (2018). Ljubljana: Zbornica zdravstvene in babiške nege Slovenije - Zveza strokovnih društev medicinskih sester, babic in zdravstvenih tehnikov Slovenije.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Pogoj za opravljanje kliničnih vaj so osvojena znanja Zdravstvene nege.
Udeležba na uvodnem seminarju kliničnih vaj je obvezna.
Do 10 % kliničnih vaj lahko študent opravi kot organizirane promocijske aktivnosti, preventivne dejavnosti zdravstvene vzgoje in promocije zdravja, kar dokazuje s potrdilom UM FZV.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju Pogoj za priznanje obveznosti učne enote je:
- pozitivna ocena glavnega/odgovornega mentorja v učnem zavodu,
- pozitivna ocena negovalnih dokumentacij,
- pozitivna ocena kolokvija.
Skupna ocena predmeta je sestavljena iz enakovrednih deležev posameznega področja, kjer študent opravlja klinične vaje