SLO | EN

Cilji in kompetence

Študent bo: - spoznal delovanje negovalnega in zdravstvenega tima v učni bazi, - aktivno sodeloval v procesu zdravstvene nege odrasle/starejše osebe/pacienta v učni bazi, - spoznal in sodeloval pri sprejemu, premestitvi in odpustu odrasle/starejše osebe/pacienta v zdravstveno/socialno varstveno ustanovo, - razumel pristope in načine ugotavljanja potreb po zdravstveni negi, - oblikoval ključne negovalne diagnoze po NANDA, - načrtoval negovalne intervencije, - sodeloval pri zahtevnih negovalnih intervencijah pri odrasli/starejši osebi/pacientu, - samostojno izvajal enostavne negovalne intervencije zdravstvene nege pri odrasli /starejši osebi/pacientu ter reflektiral svoje delo.

Vsebina

Študent lahko opravlja klinične vaje iz zdravstvene nege odrasle/starejše osebe/pacienta v/na: - področju zdravstvene nege odraslih oseb na kirurških ali internističnih oddelkih bolnišnic/kliničnih centrov, - domovih za starejše, - ustanovah za dolgotrajno oskrbo, - negovalni oddelki/ bolnišnice, - oddelkih za podaljšano bolnišnično zdravljenje, - Hospic in - oddelki za paliativno oskrbo . Študent na kliničnih vajah: Se vključi v izvajanje zdravstvene nege v učni ustanovi. Je vključen v delo negovalnega in zdravstvenega tima. Sodeluje pri sprejemu, odpustu in premestitvi odrasle/starejše osebe/pacienta v zdravstveni/socialnovarstveni ustanovi. Ugotavlja ključne potrebe po zdravstveni negi pri odrasli/starejši osebi/pacientu. Oblikuje ključne negovalne diagnoze po NANDA. Pripravi individualni načrt zdravstvene nege po procesni metodi – študija primera. Izvaja negovalne intervencije zdravstvene nege pri pacientu v učni ustanovi (postopki zdravstvene nege, diagnostično terapevtski posegi).

Metode poučevanja in učenja

- metoda razlage, - metoda demonstracije, - problemsko učenje, - refleksivno učenje, - individualno delo in - delo v parih / v timu.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študent bo po zaključku predmeta sposoben: - ugotoviti ključne potrebe odrasle/starejše osebe/pacienta po zdravstveni negi, - postaviti ključne negovalne diagnoze po NANDA ob pomoči kliničnega mentorja/šolskega koordinatorja, - izdelati individualni načrt zdravstvene nege za 24 ur po procesni metodi ob pomoči kliničnega mentorja/ šolskega koordinatorja, - izvajati določene postopke zdravstvene nege in diagnostično terapevtske posege, - sodelovati pri zdravstveni vzgoji odrasle/starejše osebe/pacienta ob pomoči kliničnega mentorja in - reflektirati PZN.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Spretnosti komuniciranja: Po zaključku učne enote bo študent sposoben: - uporabljati strokovno terminologijo, - uporabljati tehnike terapevtske komunikacije, - aktivno komunicirati v timu. Uporaba orodij: Po zaključku učne enote bo študent sposoben: - uporabljati osnovna orodja za ocenjevanje bolečine, padcev, razjede zaradi pritiska in ocena rane pri odrasli/starejši osebi/pacientu, - uporabljati e-orodja za pripravo učne negovalne dokumentacije. Reševanje problemov: Po zaključku učne enote bo študent sposoben: - načrtovati negovalne intervencije na osnovi ugotovljenih potreb odrasle/starejše osebe/pacienta, - kritično odločati pri enostavnejših negovalnih problemih pri odrasli/starejši osebi/pacientu.

Temeljni literatura in viri

Temeljna (obvezna) literatura: Fijačko, N., Fekonja, Z., Mlinar Reljić, N. (2020). Negovalne intervencije pri odraslem pacientu, interno učno gradivo). Maribor: Univerza v Mariboru, Fakulteta za zdravstvene vede. Fekonja, Z., Mlinar Reljić, N., Fijačko, N. (2020). Negovalne intervencije v zdravstveni negi : (interno učno gradivo za študente 1. letnika na 1. stopnji študijskega programa Zdravstvena nega) : 2020/2021. Maribor: Univerza v Mariboru, Fakulteta za zdravstvene vede. Mlinar Reljić, N., Fijačko, N., Kegl, B. (2020). Navodila za izpolnjevanje učne negovalne dokumentacije : (interno učno gradivo 2020/21). Maribor: Univerza v Mariboru, Fakulteta za zdravstvene vede. Lorber, M. (2020). Zdravstvena nega starostnika z geriatrijo in paliativno oskrbo : interno učno gradivo. Maribor : Univerza v Mariboru, Fakulteta za zdravstvene vede Pajnkihar, M., Vrbnjak, D. (2022). Zdravstvena nega: zbrano učno gradivo (2022/23). Maribor: Fakulteta za zdravstvene vede. Heather Herdman, T. & Kamitsuru, S (eds.). Negovalne diagnoze NANDA International: definicije in klasifikacija 2018-2021. (2018). Ljubljana: Zbornica zdravstvene in babiške nege Slovenije - Zveza strokovnih društev medicinskih sester, babic in zdravstvenih tehnikov Slovenije.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Pogoj za opravljanje kliničnih vaj so osvojena znanja Zdravstvene nege. Udeležba na uvodnem seminarju kliničnih vaj je obvezna. Do 10 % kliničnih vaj lahko študent opravi kot organizirane promocijske aktivnosti, preventivne dejavnosti zdravstvene vzgoje in promocije zdravja, kar dokazuje s potrdilom UM FZV.

  • pred. JOŽICA ČERNE KOLARIČ, mag. zdr. nege

  • Ocena narejenega primera: 40
  • Kolokvij: 40
  • študija primerov: 20

  • : 440
  • : 10

  • slovensko
  • slovensko

  • ZDRAVSTVENA NEGA - 1.