Cilji in kompetence
Študent bo:
• Spoznal zdravstveno nego zdravega in bolnega otroka in vlogo medicinske sestre v procesu obravnave na pediatričnem področju.
• pridobil znanja za izvajanje na dokazih utemeljenih postopkov zdravstvene nege in diagnostično terapevtskih posegov pri otroku in mladostniku.
• Poglobil znanje za uspešno terapevtsko komunikacijo z otrokom, starši in člani zdravstvenega in negovalnega tima.
• spoznal pristope za kreativno reševanje negovalnih problemov v procesu zdravstvene nege.
Vsebina
Predavanja
• Pediatrična zdravstvena nega in aplikacija teoretičnega modela.
• K otroku in družini usmerjen zdravstvena nega.
• Praksa pediatrične zdravstvene nege, osnovana na znanstvenih dokazih.
• Aplikacija procesa zdravstvene nege na posamezne osnovne življenjske aktivnosti konceptualnega modela V Henderson.
• Zdravstvena nega zdravega otroka po starostnih obdobjih.
• Zdravstvena nega nedonošenčka.
• Zdravstvena nega bolnega otroka.
• Zdravstvena nega otroka z bolečino.
• Prehrana otroka s poudarkom na obdobje dojenčka.
• Varnost otroka pri izvajanju diagnostičnih posegov.
• Varnost otroka pri izvajanju terapevtskih posegov.
• Neonatologija.
• Genetika v pediatriji.
• Rast in razvoj otroka.
• Prehrana otroka.
• Nefrologija/endokrinologija.
• Kardiologija/revmatologija.
• Pulmologija/alergologija.
• Urgentna stanja v pediatriji.
• Gastroenterologija.
• Pedopsihiatrija/nevrologija.
• Socialna pediatrija.
• Zastrupitve in poškodbe.
Seminarji
• Priprava študentov na izobraževanje v simuliranem kliničnem okolju.
• Dokumentacija zdravstvene nege otroka in mladostnika.
Laboratorijske vaje
• Varnost in skrb izvajanja postopkov zdravstvene nege v zdravstveni negi otroka in mladostnika v simuliranem kliničnem okolju.
• Varnost in skrb izvajanja diagnostičnih posegov v zdravstveni obravnavi otroka in mladostnika.
• Varnost in skrb izvajanja terapevtskih posegov v zdravstveni obravnavi otroka in mladostnika – priprava in aplikacija zdravil.
• Druge intervencije v zdravstveni negi otroka in mladostnika.
• Pomen in naloge medicinske sestre pri izvajanju diagnostično-terapevtskih posegov kot enakopravnega člana zdravstvenega tima.
• Vključevanje staršev v zdravstveno obravnavo otroka in mladostnika.
Metode poučevanja in učenja
• Predavanja, metoda razlage, demonstracije.
• Seminarji, individualna oblika dela, delo z besedili, skupinsko delo, študija primera.
• Laboratorijske vaje: v simuliranem kliničnem okolju, metoda praktičnih del, individualna oblika dela, metoda razlage.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študent bo po zaključku predmeta sposoben:
• izvajati celostno in individualno k otroku in družini usmerjeno zdravstveno obravnavo,
• uporabljati terapevtske komunikacijske veščine in izkazati sposobnost, vzpostavljanja medsebojnih odnosov – skrb o/in za otroka in družino,
• izvesti diagnostične, terapevtske posege in druge negovalne intervencije na področju pediatrične zdravstvene nege ob upoštevanju etičnih načel,
• prepoznati, oceniti in ustrezno ukrepati v primeru urgentnega stanja pri otroku,
• iskati, analizirati in interpretirati literaturo za pripravo študija primera,
• izkazati znanje o najpogostejših boleznih v pediatriji, njihove osnovne klinične značilnosti in diagnostične metode.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
• kritična analiza literature in iskanje dokazov za podporo varnega procesa zdravstvene nege otroka,
• uporabiti sodobne tehnologije na pediatričnem področju,
• izvajati diagnostičnih in terapevtskih posegov ter negovalnih postopkov,
• poročanje (ustno in pisno),
• identifikacija in reševanje problemov,
• kritična analiza, sinteza, refleksija na prebrano literaturo za dokaze v praksi,
• vodenje in delo v timih;
Temeljni literatura in viri
Obvezna:
• Ciril Kržišnik s sodelavci: Pediatrija, DZS l. 2014.
• Muscari, M. (2016). Pediatrics nursing. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins, 5th ed.
• Pajnkihar, M. et al. (2016). Zdravstvena nega otroka in mladostnika s pediatrijo: zbrano učno gradivo. Maribor: Univerza v Mariboru, Fakulteta za zdravstvene vede.
Priporočena: Aktualni članki pediatrične zdravstvene nege, pediatrije in EBN
• Felc, Z. (2008). Osnove neonatologije. Maribor: UM Fakulteta za zdravstvene vede.
• Grosek, M., Lučovnik., M, Smrkolj, Š (2022)(ur). Oskrba ploda med porodom in novorojenčka v porodnišnici. Univerza v Ljubljani, Medicinska fakulteta.
• Padmaja, A(2014). Pediatric nursing procedure manual. New Delhi [etc.] : Jaypee Brothers Medical Publishers (P) LTD.
• Hockenberry, MJ., Wilson, D (2019). Wong's Nursing Care of Infants and Children, 11th edit. London: Elsevier.
• Verklan, M. T. (2010). Neonatal Intensive Care Nursing. St.Louis: Saunders.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Pogoji za pristop k kliničnim vajam v simuliranem kliničnem okolju: pozitivna ocena na seminarjih in študije primera.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju Računalniški izpit
Študija primera
Laboratorijske vaje v simuliranem kliničnem okolju, praktični in teoretični kolokvij:
- postopki zdravstvene nege
- diagnostično - terapevtski posegi
Pogoj za pozitivno oceno predmeta je minimalno 55 % opravljen računalniški izpit.
Vsak delež ocene mora biti pozitiven Zd (6)