Cilji in kompetence
Študent:
• je sposoben uporabiti v klinični praksi teoretično znanje s tistega področja, kjer bo opravljal klinične vaje, in sicer s področja Zdravstvene nege na ginekološko – porodnem področju ali Zdravstvene nege na pediatričnem področju ali Zdravstvene nege na internističnem področju,
• je usposobljen za kreativno reševanje negovalnih problemov po procesu zdravstvene nege,
• je sposoben na osnovi zdravstvenega stanja pacienta ugotoviti njegove aktualne in potencialne negovalne probleme ter načrtovati in izvesti ustrezne negovalne intervencije.
Vsebina
Študent mora opraviti v skladu z učnim načrtom 230 ur kliničnih vaj v kliničnem okolju (učnih zavodih Univerze v Mariboru Fakultete za zdravstvene vede). Področja, kjer lahko študent opravlja klinične vaje, so: Zdravstvena nega na ginekološko – porodnem področju in/ali Zdravstvena nega na pediatričnem področju in/ali Zdravstvena nega na internističnem področju. Do 10 % izbirnih kliničnih vaj v okviru učne enote lahko študent opravi na področju preventivnih dejavnosti zdravstvene vzgoje in promocije zdravja.
Študent se vključuje v zdravstveno nego pacientov tistega področja, kjer opravlja klinične vaje. Že osvojena znanja in spretnosti utrjuje v klinični praksi tako, da:
• spozna organizacijo službe zdravstvene nege v zavodu oziroma na oddelku ter se vključuje v delo negovalnega in zdravstvenega tima,
• pod vodstvom kliničnega mentorja teoretična znanja izbranega področja prenaša v klinično prakso,
• obravnava paciente po procesu zdravstvene nege,
• se vključuje v izvajanje negovalnih intervencij, ki se jih je naučil na vajah v simuliranem kliničnem okolju ali na že opravljenih kliničnih vajah,
• se nauči izvajati specifične negovalne intervencije na izbranem področju,
• se vključuje v diagnostično-terapevtske posege pri pacientu,
• se vključuje v zdravstveno vzgojno delo pri pacientu,
• seznani se s kontinuirano zdravstveno nego.
Metode poučevanja in učenja
• metoda ustnega razgovora
• metoda demonstracije
• metoda praktičnih del
• delo s pisnimi viri
• proučevanje primerov
• individualno delo s študentom
• delo v paru
• delo v skupini
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študent bo po zaključku predmeta sposoben:
• določiti aktualne in potencialne negovalne probleme pri pacientih na osnovi zdravstvenega stanja pacienta ter načrtovati, izvajati in vrednotiti aktivnosti zdravstvene nege.
Temeljni literatura in viri
• Ivanuša, A. & Železnik, D., 2008. Standardi aktivnosti zdravstvene nege. 2nd ed. Maribor: Fakulteta za zdravstvene vede.
• Pajnkihar, M. & Vrbnjak, D., 2020. Zdravstvena nega (zbrano učno gradivo): 2020-2021. Maribor: Univerza v Mariboru, Fakulteta za zdravstvene vede.
• Temeljna (obvezna) literatura s področja, kjer študent opravlja klinične vaje, in sicer s področja Zdravstvene nege otroka in mladostnika s pediatrijo ali Zdravstvene nege žensk z ginekologijo in porodništvom ali Zdravstvena nege internističnega bolnika z interno medicino. (Basic (mandatory) literature from the field where the student is performing his clinical practice from the fields; Health care in gynecology or obstetrics, Health care in pediatrics or Health care in internistics.)
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Ni pogojev za vključitev. There are no conditions for inclusion.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju Pogoj za priznanje obveznosti učne enote je pozitivna ocena glavnega/odgovornega mentorja v učnem zavodu in opravljenih 230 ur kliničnih vaj.