Cilji in kompetence
Študent bo:
• spoznal fizične, psihične in socialne potrebe ginekološke pacientke, nosečnic, porodnic in otročnic;
• spoznal negovalne diagnoze na specifičnih področjih ginekološko porodniške zdravstvene nege;
• spoznal zdravstveno nego bolnic z ginekološkimi obolenji, nosečnic, porodnic in otročnic za reševanje aktualnih in potencialnih negovalnih problemov na specifičnih področjih ginekološko porodniške zdravstvene nege.
Vsebina
Varovanje reproduktivnega zdravja.
Ginekološki pregled in diagnostične metode v ginekologiji.
Fiziologija in motnje menstruacijskega ciklusa.
Reproduktivna medicina s poudarkom na zdravstveni negi pri asistirani reprodukciji.
Specialna področja ginekologije in značilnosti zdravstvene nege pri:
• umetni prekinitvi nosečnosti;
• vnetnih obolenjih rodil;
• nujnih stanjih v ginekologiji;
• bolezenskih spremembah dojk;
• urinski inkontinenci;.
• premenopavzi in postmenopavzi.
Ginekološka onkologija in značilnosti zdravstvene nege pri bolnicah z malignimi obolenji na rodilih in dojkah.
Operacije v ginekologiji in zdravstvena nega bolnika pred, med in po operaciji.
Prednosečnostno in predporodno zdravstveno varstvo.
Anatomske in fiziološke spremembe v nosečnosti
Prenatalna diagnostika, genetsko svetovanje. Patološka nosečnost, bolezni v nosečnosti.
Vodenje normalne nosečnosti in potek normalnega poroda.
Nenormalni porod in nepravilen potek poroda.
Glavne značilnosti zdravstvene nege pred, med in po porodu.
Puerperij in posebnosti obravnave žensk v poporodnem obdobju.
Klinične vaje:
• organizacija službe zdravstvene nege na oddelku ter specifične aktivnosti zdravstvene nege v dopoldanski in popoldanski izmeni;
• delo v negovalnem in zdravstvenem timu,
• sprejem, odpust ali premestitev ginekološke pacientke, nosečnice, porodnice in otročnice z novorojenčkom;
• prenos teoretičnih znanj v klinično prakso ob upoštevanju individualnih potreb bolnic in materialnih možnosti oddelka,
• izvajanje negovalnih intervencij po standardih zdravstvene nege;
• diagnostično-terapevtski posegi na ginekološko porodnem področju,
• priprava pacientke na ginekološki pregled;
• psihofizična priprava pacientke na operativni poseg;
• spremljanje in sodelovanje pri porodu;
• zdravstveno vzgojno delo na posameznih specialnih področjih;
• obravnava pacientke (študijo primera) po procesni metodi dela;
• aktivnosti zdravstvene nege v simuliranem kliničnem okolju;
Metode poučevanja in učenja
Predavanja,
Na problemih temelječe učenje
Študija primera
Metoda ustnega razlaganje
Demonstracijska metoda
Metoda spodbujanja
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študent bo po zaključku predmeta sposoben:
• razložiti pomen zdravstvene vzgoje za varovanje reproduktivnega zdravja, pojasniti posebnosti zdravstvene nege žensk, nosečnic, otročnic in
• izvajati zdravstveno nego žensk, nosečnic, otročnic in porodnic pred, med in po operaciji;
• Izvajati intervencije zdravstvene nege v simuliranem in kliničnem okolju
Temeljni literatura in viri
Obvezna:
• Borko, E. & Takač, I. (2006). Ginekologija – 2. dopolnjena izdaja. Maribor: Visoka zdravstvena šola.
• Borko, E. & Takač, I. (2008). Ginekologija – 3. dopolnjena izdaja. Elektronska izdaja. www.ruslica.si
• Pajntar, M. & Novak Antolič, Ž. (2004). Nosečnost in vodenje poroda. Ljubljana: Cankarjeva založba.
Dodatna:
• Takač, I. et al. 2016. Ginekologija in perinatologija. 1st ed. Maribor: Medicinska fakulteta.
• Felc, Z. (2008). O dojenju: odgovori na pogosta vprašanja. Celje: Društvo Mohorjeva Družba: Celjska Mohorjeva družba.
• Hoyer, S. (1998). Dojenje: učbenik za zdravstvene delavce. Ljubljana: Visoka šola za zdravstvo.
• Ivanuša, A. & Železnik D. (2000). Osnove zdravstvene nege kirurškega bolnika. Maribor: Visoka zdravstvena šola.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Ni pogojev za vključitev.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju Računalniški izpit
Na problemih temelječe učenje
Kolokvij (praktični prikaz zdravstvene nege v simuliranem okolju- OSCI)
Kolokvij (učna negovalna dokumentacija in praktični prikaz zdravstvene nege v kliničnem okolju)
Vsak delež ocene mora biti pozitivno ocenjen (55% in več)