Cilji in kompetence
Študent bo:
- spoznal uporabo teorije supervizije kot pomoč pri reagiranju v posebnih in obremenilnih situacijah.
- spoznal različne modele in pristope v superviziji v zdravstveni negi.
- sposoben prepoznati pogoje potrebne za supervizijo in znal uporabiti intervizijo.
Vsebina
Opredelitev pojmov, ki se uporabljajo v superviziji
Zgodovinski razvoj supervizije
Predstavitev supervizijske metode in njen razvoj
Elementi supervizijskega procesa
Pogoji za supervizijo
Supevizijski procesi
Razvojno edukativni model supervizije
Supervizija v zdravstveni negi
Modeli in vrste supervizije v zdravstveni negi
Področja delovanja v zdravstveni negi
Obremenitve delavcev v zdravstveni negi
Etika v superviziji
Intervizija
Metode poučevanja in učenja
Uporabijo se učne metode: predavanje, razlaga, pogovor, delo s teksti, pisna dela, demonstracije, delo v manjših skupinah, individualno delo, igra vlog, študije primerov.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Študent bo po zaključku predmeta sposoben:
- opisati teorijo supervizije kot pomoč pri reagiranju v posebnih, obremenilnih situacijah.
- Izvajajo profesionalno ravnanje v stiku s pacientom in sodelavci.
- Ocenijo potrebo po superviziji.
- Reflektirati lastna stališča in ravnanja v zdravstveni negi.
Knowledge and Understanding:
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Študent pridobljena znanja uporabi v praksi zdravstvene nege.
Temeljni literatura in viri
Temeljna literatura:
• Kobolt, A. (2004). Metode in tehnike supervizije. Ljubljana: Pedagoška fakulteta.
• Miloševič Arnold, V. et al (1999). Supervizija - znanje za ravnanje: priročnik za supervizijo kot proces učenja za strokovno ravnanje in osebni razvoj. Ljubljana: Socialna zbornica Slovenije.
Dodatna literatura:
• Gopee, N., 2018. Supervision & mentoring in healthcare. London; Thousand Oaks: Sage.
• Poštuvan, V. ed., 2020. Znanja, spretnosti in kompetence na področju duševnega zdravja : izbrane teme za psihologe in njim sorodne poklice. Koper : Založba Univerze na Primorskem http://www.hippocampus.si/ISBN/978-961-6963-17-6.pdf (prosti dostop)
• Hawkins, P. & Shohet, R. (2000). Supervision in the helping professions: an individual, group and organizational approach. Buckingham, Philadelphia: Open University.
• Kobolt, A. (2010). Supervizija in koučing. Ljubljana: Pedagoška fakulteta: Zavod Republike Slovenije za šolstvo.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
nI POGOJEV
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju Skupna ocena sestoji iz obeh pozitivno ocenjenih obveznosti.