Cilji in kompetence
Študent bo:
• spoznal razvoj in pomen raziskovanja za zdravstveno nego in za prakso utemeljeno na dokazih, njen razvoj,
• razumel osnove kvalitativne in kvantitativne raziskovalne metodologije in metod,
• razumel osnove na dokazih utemeljene zdravstvene nege,
• oblikoval ustrezno raziskovalno vprašanje glede na raziskovalni problem,
• spoznal načrtovanje raziskovalnega predloga za empirično raziskavo,
• spoznal osnovno statistično analizo kvantitativnih podatkov,
• spoznal osnovno analizo kvalitativnih podatkov.
Vsebina
• Razvoj in pomen raziskovanja v zdravstveni negi.
• Temeljne paradigme.
• Kvalitativna metodologija in metode.
• Kvantitativna metodologija in metode.
• Osnovni koraki raziskovanja.
• Osnovne statistične analize podatkov.
• Iskanje in citiranje literature.
• Osnove prakse osnovane na znanstvenih dokazih.
• Proces na dokazih utemeljene zdravstvene nege.
Metode poučevanja in učenja
Kombinirano učenje z elementi obrnjenega učenja in igrifikacijo, delo v skupinah, individualna oblika dela, metoda razlage, pogovora in demonstracije ter branja in dela s tekstom.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študent bo po zaključku učne enote sposoben:
• pojasniti osnove razvoja in pomena raziskovanja za zdravstveno nego utemeljeno na dokazih,
• pojasniti osnove kvalitativne in kvantitativne metodologije in metod,
• opisati proces na dokazih utemeljene zdravstvene nege,
• razložiti faze raziskovalnega procesa in dela ter raziskovalni načrt,
• oblikovati raziskovalna vprašanja za izbran raziskovalni problem,
• izvesti osnovno statistično analizo kvantitativnih podatkov,
• izvesti osnovno analizo kvalitativnih podatkov.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
• zbiranje informacij,
• uporaba informacijske komunikacijske tehnologije: uporaba programskih orodij za pripravo in urejanje dokumentov, citiranje,
• pisanje raziskovalnih poročil.
Temeljni literatura in viri
Temeljna:
• Vrbnjak, D. & Pajnkihar, M. (2020). Raziskovanje in praksa osnovana na znanstvenih dokazih v zdravstveni negi: (zbrano učno gradivo): visokošolski študijski program 1. stopnje Zdravstvena nega. Maribor: Univerza v Mariboru, Fakulteta za zdravstvene vede.
• Melnyk, B.M., & Fineout-Overholt. (2019). Evidence-based practice in nursing & healthcare: a guide to best practice. 4th ed. Philadelphia: Wolters Kluwer Health.
Dodatna:
• D. F., & Beck, C. T. (2022). Essentials of nursing research: appraising evidence for nursing practice. 10th ed. Philadelphia [etc.] : Wolters Kluwer, cop.
• Polit, D. F., & Beck, C. T. (2017, 2021). Nursing research: generating and assessing evidence for nursing practice. 10th, 11th ed. Philadelphia: Wolters Kluwer.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Ni pogojev za vključitev. Prisotnost na seminarjih in vajah se preverja s podpisom študenta. Sprotno oddane naloge po navodilih nosilke in izvajalcev v obsegu 30 % so pogoj za pristop k izpitu.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju Vsak del izpita mora biti pozitivno ocenjen.
Sprotno oddane naloge po navodilu nosilke in izvajalcev predmeta v obsegu 30% so pogoj za pristop k izpitu.