SLO | EN

Cilji in kompetence

Študent bo: • razumel raziskovalne paradigme, filozofije znanosti, metodologije in metode kvalitativnega in kvantitativnega raziskovanja ter opredelitve raziskav mešanih metod •sposoben načrtovati, pripraviti in izvesti kvalitativno in kvantitativno raziskavo na področju zdravstvene nege in zdravstva, • sposoben učinkovito predstaviti, širiti in vrednotiti rezultate raziskovalnega dela, • razumel pomen znanosti in discipline za razvoj prakse zdravstvene nege. • Razumel etične vidike raziskovanja

Vsebina

• Filozofije znanosti za podporo kvalitativnega, kvantitativnega raziskovanja in raziskav mešanih metod. • Utemeljitev izbora paradigme, metodologije in metod raziskovanja v zdravstveni negi. • Opredelitve kvalitativne kvantitativne metodologije in metod ter raziskav mešanih metod. • Opis kvalitativnega, kvantitativnega raziskovalnega procesa in procesa mešanih metod. • Metode zbiranja in analize podatkov v okviru kvalitativnega in kvantitativnega raziskovanja. • Opredelitev discipline in znanosti zdravstvene nege. • Etični vidiki raziskovanja.

Metode poučevanja in učenja

Predavanja (avditorna in učenje na daljavo), seminarji (avditorna in učenje na daljavo), seminarske vaje. Na seminarjih in seminarskih vajah je potrebna 80% udeležba.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študent: • pojasni raziskovalne paradigme, filozofije znanosti, metodologijein metode v zdravstveni negi in zdravstvu; • razloži pomen in značilnosti raziskovanja in raziskovalnega dela za zdravstveno nego; • izvede pregled literature na izbrano temo; e • oblikuje raziskovalni problem, namen cilje in hipoteze v okviru kvantitativnega raziskovanja; • formulira raziskovalno vprašanje v okviru kvalitativnega raziskovanja; • zasnuje kvalitativni raziskovalni proces z utemeljitvijo metodologije, metod in etičnih vidikov; • izvede kvalitativno raziskavo in vrednoti ter interpretira rezultate; • zagovarja predstavitev rezultatov raziskovalnega dela.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

• zbiranje informacij, • uporaba informacijske tehnologije: uporaba programskih orodij za pripravo in urejanje dokumentov, predstavitev in citiranje, •pisanje raziskovalnih poročil in znanstvenih člankov, •spretnosti ustnega komuniciranja: predstavitev projekta.

Temeljni literatura in viri

Obvezna: Polit, D. F., Beck, C. T. (2017). Nursing research : generating and assessing evidence for nursing practice. 10th ed. Philadelphia [etc.] : Wolters Kluwer Denzin, N. K., & Lincoln, Y. S. (2018). The SAGE Handbook of Qualitative Research. 5th ed., Sage Publications. Priporočena: Creswell, J. W., Poth, C. N. (2018). Qualitative inquiry & research design: choosing among five approaches, 4th ed. Los Angeles: Sage. Green, J. & Thorogood, N. (2018). Qualitative methods for health research, 4th ed. Los Angeles: SAGE. Pajnkihar, M., Vrbnjak, D., Štiglic, G. (2017) Teaching and learning in nursing. Rijeka: InTech

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Pogoji za vključitev v delo: Pogojev ni. Pogoji za opravljanje študijskih obveznosti: Aktivno sodelovanje pri seminarju in predstavitev projekta. Na seminarjih je potrebna 80% udeležba.

  • red. prof. Dr (Združeno kraljestvo Velike Britanije in Severne Irske) MAJDA PAJNKIHAR
  • red. prof. dr. SONJA ŠOSTAR TURK, univ. dipl. inž. tekst.

  • Projekt: 80
  • Seminarske vaje: 10
  • Ustno izpraševanje: 10

  • : 30
  • : 45
  • : 30
  • : 165

  • slovensko
  • slovensko

  • ZDRAVSTVENA NEGA (INTEGRIRANA OBRAVNAVA KRONIČNIH BOLNIKOV V NAPREDNI ZDRAVSTVENI NEGI) - 1.
  • ZDRAVSTVENA NEGA (INTEGRIRANA OBRAVNAVA STAREJŠIH V NAPREDNI ZDRAVSTVENI NEGI) - 1.
  • ZDRAVSTVENA NEGA (JAVNO ZDRAVJE) - 1.
  • ZDRAVSTVENA NEGA (MENTALNO ZDRAVJE V NAPREDNI PRAKSI ZDRAVSTVENE NEGE) - 1.
  • ZDRAVSTVENA NEGA (PREVENTIVNA IN KLINIČNA PREHRANA) - 1.
  • ZDRAVSTVENA NEGA (URGENTNA STANJA V ZDRAVSTVU) - 1.
  • ZDRAVSTVENA NEGA (ZDRAVSTVENA NEGA) - 1.