SLO | EN

Cilji in kompetence

Študent bo • spoznal teorije in koncepte zdravstvene nege ter njihovo analizo in evalvacijo, • razumel povezavo med teorijo in prakso zdravstvene nege ter izbor in aplikacijo teorije v prakso, • razumel filozofijo in znanost zdravstvene nege, • sposoben analizirati koncepte v zdravstveni negi, • sposoben opisati, analizirati in vrednotiti teorije zdravstvene nege.

Vsebina

• Znanost in disciplina zdravstvene nege. • Razvoj znanosti zdravstvene nege. • Temeljne oblike znanja - vedenja v zdravstveni negi. • Interpretativna paradigma. • Profesija, praksa in umetnost in zdravstvene nege. • Značilnosti profesije zdravstvene nege. • Razvoj teorije zdravstvene nege. • Teorije in konceptualni modeli. • Opis, analiza in evalvacija teorije zdravstvene nege. • Kriteriji za analizo teorije. • Pomen teorije za prakso zdravstvene nege. • Kriteriji za aplikacijo teorije v prakso. • Koncepti zdravstvene nege. • Kriteriji za analizo koncepta zdravstvene nege. • Izbor teorije za prakso zdravstvene nege. • Povezava teorije, prakse in raziskovanja v zdravstveni negi. • Watsonova teorija skrbi.

Metode poučevanja in učenja

• Frontalna (avditorna) oblika predavanja in učenja na daljavo • Seminarji: delo v skupini (avditorna in učenje na daljavo) • Seminarske vaje Na seminarjih in seminarskih vajah je potrebna 80 % udeležba.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študent: • Interpretira razvoj, zgradbo in delovanje teorije. • Opiše, analizira in vrednoti teorijo zdravstvene nege z izbranim modelom in kriteriji. • Uporabi model za opis, analizo in vrednotenje izbrane teorije. • Analizira izbran koncept. Pojasni zdravstveno nego kot profesijo in disciplino. • Razloži znanost in umetnost zdravstvene nege.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

• zbiranje informacij, • uporaba informacijske tehnologije: uporaba programskih orodij za pripravo in urejanje dokumentov, predstavitev in citiranje, • pisanje raziskovalnih poročil in znanstvenih člankov, • spretnosti ustnega komuniciranja: predstavitev projekta i

Temeljni literatura in viri

Temeljna: • Peterson, S.J. ed. (2020). Middle range theories: application to nursing research and practice. 5th ed. Philadelphia [etc.] : Wolters Kluwer • McKenna, H. Pajnkihar, M. & Murphy, F. (2018). Temelji modelov, teorij in prakse zdravstvene nege. 1. izd. Maribor: Univerzitetna založba Univerze. Priporočena: • Raile Alligood, M. ed. (2022). Nursing theorists and their work. 10h ed. St. Louis : Elsevier • Smith, M. C. (2020). NUrsing theories and nursing practice. 5th ed. Philadelphia, PA: F.A. Davis, cop.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Pogoji za vključitev v delo: Pogojev ni. Pogoji za opravljanje študijskih obveznosti: Aktivno sodelovanje pri seminarskih vajah in priprava projekta. Na seminarjih in seminarskih vajah je potrebna 80 % udeležba.

  • red. prof. Dr (Združeno kraljestvo Velike Britanije in Severne Irske) MAJDA PAJNKIHAR

  • Projekt: 80
  • Seminarske vaje: 10
  • Ustno izpraševanje: 10

  • : 25
  • : 30
  • : 20
  • : 195

  • slovensko
  • slovensko

  • ZDRAVSTVENA NEGA (INTEGRIRANA OBRAVNAVA KRONIČNIH BOLNIKOV V NAPREDNI ZDRAVSTVENI NEGI) - 1.
  • ZDRAVSTVENA NEGA (INTEGRIRANA OBRAVNAVA STAREJŠIH V NAPREDNI ZDRAVSTVENI NEGI) - 1.
  • ZDRAVSTVENA NEGA (JAVNO ZDRAVJE) - 1.
  • ZDRAVSTVENA NEGA (MENTALNO ZDRAVJE V NAPREDNI PRAKSI ZDRAVSTVENE NEGE) - 1.
  • ZDRAVSTVENA NEGA (PREVENTIVNA IN KLINIČNA PREHRANA) - 1.
  • ZDRAVSTVENA NEGA (URGENTNA STANJA V ZDRAVSTVU) - 1.
  • ZDRAVSTVENA NEGA (ZDRAVSTVENA NEGA) - 1.