Cilji in kompetence
Cilji predmeta:
Cilj predmeta je študenta usposobiti za razumevanje in uporabo konceptov izboljševanja kakovosti in varnosti v zdravstvu in zdravstveni negi ter mu pomagati spoznati svojo vlogo pri izboljševanju kakovosti.
Cilji predmeta so:
• Razumeti temelje nenehnega izboljševanja kakovosti in varnosti v zdravstvu.
• Prepoznavati pomembnost uvajanja sprememb.
• Spoznati vpliv organizacijske kulture pri uvajanju kakovosti in varnosti v prakso.
• Razumeti metode notranje in zunanje presoje – akreditacije.
• Spoznati metode in orodja izboljševanja kakovosti zdravstvene obravnave in varnosti pacientov in metode vpeljevanja kakovosti in varnosti v vsakdanje delo s pacienti.
Vsebina
• Temelji in načela kakovosti in varnosti v zdravstvu.
• Temelji izboljševanja kakovosti z uvajanjem sprememb.
• Odkloni v zdravstveni obravnavi in zdravstveni negi.
• Uvajanje sprememb za nenehno izboljševanje kakovosti in varnosti zdravstvene obravnave.
• Metode in orodja za merjenje kakovosti.
• Na dokazih utemeljena praksa, metode in orodja za razvoj standardov, smernic, kliničnih poti, procesov, protokolov, algoritmov, kazalnikov izidov in drugih kazalnikov kakovosti.
• Notranja in zunanja presoja.
Metode poučevanja in učenja
Predavanje (avditorno in oblika učenja na daljavo), delo v timih, praktične vaje z reševanjem problemov z uporabo metod in orodij kakovosti.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Po zaključku tega predmeta bo študent sposoben:
• Razlikovati med izboljševanjem in zagotavljanjem kakovosti v zdravstveni negi.
• Opisati najpomembnejše metode in orodja za izboljševanje kakovosti.
• Načrtovati izboljšave kakovosti in varnosti.
• Izmeriti strukturne, procesne kazalnike in kazalnike izidov.
• Analizirati študije/raziskave o ugotavljanju izkušenj in zadovoljstva uporabnikov in njihove rezultate.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
• Usposobljenost za uvajanje sprememb s pomočjo Demingovega kroga kakovosti.
• Uporaba metod reševanje problemov, ki nastanejo pri vsakdanjem delu na področju zdravstvene nege.
• Uporaba orodij za izboljševanje kakovosti in varnosti.
Temeljni literatura in viri
Obvezna/Mandatory:
Ministrstvo za zdravje. Kakovost, varnost in dostopnost zdravstvenega varstva. Dostopno na: https://www.gov.si/podrocja/zdravje/dostopnost-in-varnost-zdravstvenega-varstva/
Kramar, Z., (2022). Kakovost in varnost v zdravstvu: priročnik. Zbornica zdravstvene in babiške nege Slovenije – Zveza strokovnih društev medicinskih sester, babic in zdravstvenih tehnikov Slovenije. Dostopno na: https://www.zbornica-zveza.si/wp-content/uploads/2022/03/Kakovost-in-varnost-v-zdravstvu_prirocnik.pdf
Priporočena/Recommended:
Kelly, P., Vottero, B. A. & Christie-McAuliffe, C., 2014. Introduction to quality and safety education for nurses: core competencies, 2nd ed. New York: Springer Publishing Company.
Robida, A. (2009). Pot do odlične zdravstvene prakse. Vodnik za izboljševanje kakovosti in presojo lastne zdravstvene prakse. Ljubljana: Planet GV.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Pogoji za vključitev v delo:
Pogojev ni.
Pogoji za opravljanje študijskih obveznosti:
Pogoj za pristop k izpitu sta aktivno sodelovanje pri seminarskih vajah in opravljene seminarske vaje.