Cilji in kompetence
Cilji in kompetence študijskih vsebin so usmerjeni v:
• spoznavanje modeliranja poslovnih procesov in priprave simulacij .
• Opredelitev zahtev in izdelava scenarijev za simulacije s področja zdravstvene nege.
• Prepoznavanje novih možnosti uporabe simulacij z namenom čim bolj kakovostne oskrbe pacienta in zniževanja porabe virov in časa.
• Poznavanje tehnologij za izvedbo simulacij.
Študente bomo pripravili za delo z medicinskimi pripomočki, ki jih bodo srečevali v kliničnem okolju.
Prenesljive/ključne spretnosti in drugi atributi:
Uporaba računalniških simulacij za razumevanje fizioloških in patofizioloških procesov.
Vsebina
Predstavljamo nove tehnologije v zdravstvu, kot tudi nove načine poučevanja. Študenti bodo pridobili znanja s področja tehnologije, simulacij, simulatorjev, interaktivnega izobraževanja, modeliranja, kot tudi na problemih temelječem se načinu učenja in na dokazih temelječi se zdravstveni negi.
Metode poučevanja in učenja
- Predavanja (avditorno in oblika učenja na daljavo),
- v simulacijskem centru bodo uporabljani scenariji za simuliranje posameznih kliničnih situacij,
- uporaba simulatorjev bolnika, uporaba simulatorjev različne tehnologije. -
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Po zaključku tega predmeta bo študent sposoben:
• analizirati funkcionalnosti posamezne scenarije,
• načrtovati in urediti uporabo scenarijev v kliničnem okolju,
• zna izdelati in modelirati scenarije s področja zdravstvene nege,
• oceniti in utemeljiti poznavanje simulacijskih scenarijev.
Temeljni literatura in viri
Temeljna literatura
• CAMPBELL, S.H. in DALEY, K.M., 2018. Simulation scenarios for nurse educators : making it real, 3rd edition. New York: Springer.
• HALE, T.J., AHLSCHLAGER, P.M., 2011. Simulation scenarios for nursing education. 1st ed. Clifton Park: Delmar Cengage Learning.
Dodatna literatura
• KRIŽMARIĆ, M., 2009. Hevristično generiranje medicinskih simulacijskih scenarijev [doktorska disertacija]. Maribor: Univerza v Mariboru, Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, str. 40–41.
• CANNON-DIEHL, M.R., 2009. Simulation in healthcare and nursing: state of the science. Critical care nursing quarterly, letn 32, št. 2, str. 128–36.
• HARDER B.N., 2010. Use of simulation in teaching and learning in health sciences: a systematic review. Journal iof nursing education, letn 49, št. 1, str. 23–28.
• PUCER P., 2011. Razširjena resničnost. Zdravniški vestnik, letn. 80, št. 7/8, str. 578–585.
• BEARNSON C.S. in WIKER K.M., 2005. Human patient simulators: a new face in baccalaureate nursing education at brigham young university. Journal of nurse education, letn 44, št. 9, str. 421–425.
• ADAMSON K., 2015. A Systematic Review of the Literature Related to the NLN/Jeffries Simulation Framework. Nurse eduction perspectives, letn 36, št. 5, str. 281-291.