SLO | EN

Cilji in kompetence

Študent bo sposoben: • razpravljati o naravi dokazov v praksi zdravstvene nege in zdravstvu, • razlikovati med sistematičnim pregledom in posamičnimi raziskavami, • oblikovati specifično raziskovalno vprašanje (npr. PICOT), • sposoben poiskati primerne dokaze glede na specifično raziskovalno vprašanje, • oceniti kvantitativne in kvalitativne dokaze, • interpretirati ugotovitve in podati predloge za prakso zdravstvene nege in zdravstva, • razpravljati o spodbudah in ovirah na dokazih utemeljene zdravstvene nege.

Vsebina

Razprave o naravi dokazov v praksi zdravstvene nege in zdravstvu. Proces in metoda na dokazih utemeljene zdravstvene nege. Oblikovanje PICOT (Populacija, Intervencija, Primerjava Izid, Čas) in drugih raziskovalnih vprašanj Sistematično iskanje ustreznih in primernih dokazov. Kritična ocena kvantitativnih in kvalitativnih dokazov. Implementacija dokazov in evalvacija izidov. Znanost o izvajanju in promocija na dokazih utemeljene prakse.

Metode poučevanja in učenja

Kombinirano učenje z elementi obrnjenega učenja, delo v skupinah, individualna oblika dela, metoda razlage, pogovora in demonstracije ter branja in dela s tekstom.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Po zaključku tega predmeta bo študent sposoben: • razložiti EBP proces in metodo, • formulirati raziskovalno vprašanje z uporabo PICOT modela, • oblikovati iskalno strategijo glede na specifično PICOT vprašanje, • poiskati primerne dokaze glede na specifično PICOT vprašanje • kritično oceniti kakovost dokazov različnih raziskav, • razvrstiti dokaze v hierarhijo dokazov, • interpretirati ugotovitve za prakso zdravstvene nege in zdravstva, • razložiti spodbude in ovire na dokazih utemeljene zdravstvene nege.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

• iskanje in evalvacija informacij: iskanje primernih dokazov in kritična ocena kakovosti dokazov, • delo v skupini, • pisanje raziskovalnih poročil, • spretnosti ustnega komuniciranja: predstavitev projekta.

Temeljni literatura in viri

Obvezna/Mandatory: Melnyk, B. M., & Fineout-Overholt. 2019. Evidence-based practice in nursing & healthcare: a guide to best practice. 4th ed. Philadelphia: Wolters Kluwer Health. Polit, Denise F., Tatano Beck, C. 2017, 2021. Nursing research: generating and assessing evidence for nursing practice. Philadelphia [etc.]: Wolters Kluwer. Priporočena/Recommended: Higgins, J. P. T., Thomas, J. eds. 2022. Cochrane Handbook for Systematic Reviews of Interventions Version 6.3 The Cochrane Collaboration. Available from https://training.cochrane.org/handbook/current Straus, S. E., Glasziou, P., Richardson, S. W., & Haynes, B. R. 2018. Evidence-based medicine, how to practice and teach EBM, 5th ed. Elsevier.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Pogoji za vključitev v delo: Pogojev ni. Pogoji za opravljanje študijskih obveznosti: Pogoja za pristop k izpitu sta aktivno sodelovanje pri seminarju in priprava projekta. Prisotnost se preverja.

  • izr. prof. dr. DOMINIKA VRBNJAK, mag. zdr. nege

  • Seminarske vaje: 70
  • Ustno izpraševanje: 20
  • Seminarske vaje: 10

  • : 15
  • : 20
  • : 15
  • : 130

  • slovensko
  • slovensko

  • ZDRAVSTVENA NEGA (INTEGRIRANA OBRAVNAVA KRONIČNIH BOLNIKOV V NAPREDNI ZDRAVSTVENI NEGI) - 1.
  • ZDRAVSTVENA NEGA (INTEGRIRANA OBRAVNAVA STAREJŠIH V NAPREDNI ZDRAVSTVENI NEGI) - 1.
  • ZDRAVSTVENA NEGA (JAVNO ZDRAVJE) - 1.
  • ZDRAVSTVENA NEGA (MENTALNO ZDRAVJE V NAPREDNI PRAKSI ZDRAVSTVENE NEGE) - 1.
  • ZDRAVSTVENA NEGA (PREVENTIVNA IN KLINIČNA PREHRANA) - 1.
  • ZDRAVSTVENA NEGA (URGENTNA STANJA V ZDRAVSTVU) - 1.
  • ZDRAVSTVENA NEGA (ZDRAVSTVENA NEGA) - 1.