Cilji in kompetence
Ob koncu tega predmeta bodo študenti zmožni:
• Planirati, voditi in nadzirati osnovne postopke zaposlovanja, selekcije in nagrajevanja.
• Organizirati in voditi kadrovsko službo v organizaciji.
• Sodelovanja z drugimi sodelavci in med oddelki.
• Prezentirati in spreminjati vrednote organizacijske kulture.
• Analizirati in interpretirati človeške potrebe zaposlenih.
• Kreirati kurikulum za uvajanje novo zaposlenih.
• Ustvariti in konceptualizirati strategijo za izboljšanje zadovoljstva pri delu.
• Ustvariti in konceptualizirati strategijo za izboljšanje delovne zavzetosti.
• načrtovati, izvajati in evalvirati interne PR aktivnosti, vključujoč notranja pogajanja in krizno komuniciranje).
Vsebina
• Temeljni pojmi: kadrovski management, kadrovska administracija in management človeških virov.
• Birokratske procedure vabljenja kadrov, selekcije, izbora, uvajanja, plačnih sistemov in kariere.
• Uporaba principov teorije kurikuluma za uvajanje novo zaposlenih
• Organizacijsko vedenje.
• Razvoj koncepta zadovoljstva pri delu.
• Razvoj koncepta organizacijske kulture.
• Razvoj koncepta organizacijske klime.
• Razvoj koncepta zavzetosti zaposlenih.
• Učeča se organizacija.
• Osnove komuniciranja: Shannon-ov model sistema komuniciranja, pomen simbolov, zaznavanje, percepcija, kognicija, emocija.
• Pojavne oblike poslovnega komuniciranja.
• Image, identiteta, ugled organizacije.
• Razvoj koncepta odnosov z javnostmi.
• Notranja pogajanja.
• Pojav žvižganja in žvižgačev.
• Krizno komuniciranje.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Pomnenje:
• Študenti si bodo zapomnili teorije kadrovskega managementa, kadrovske administracije in managementa človeških virov, da jih bodo znali razložiti.
• Študenti si bodo zapomnili teorije komuniciranja, da jih bodo znali razložiti.
• Študenti si bodo zapomnili koncept javnosti.
• Poznavanje koncepta identitete organizacije.
• Študenti si bodo zapomnili koncepta zavzetosti.
• Študenti si bodo zapomnili koncept zadovoljstva zaposlenih.
• Študenti si bodo zapomnili koncepte organizacijske klime.
• Študenti si bodo zapomnili koncepta organizacijske kulture, da ga bodo znali razložiti.
• Študenti si bodo zapomnili koncept učeče se organizacije, da ga bodo znali razložiti.
Razumevanje:
• Študenti bodo razumeli bistvene sestavine birokratskih procedur kadrovskega managementa in kadrovske administracije.
• Študenti bodo razumeli bistvene sestavine principov organizacijskega vedenja.
• Študenti bodo razumeli pomen identitete organizacije.
Uporaba:
• Študenti bodo usposobljeni za uporabo osnovnih postopkov selekcije in zaposlovanja kadrov.
• Študenti bodo usposobljeni za uporabo osnovnih modelov in strategij odnosov z javnostmi v praksi.
• Študenti bodo usposobljeni za uporabo teorije kurikuluma pri uvajanju novo zaposlenega
• Študenti bodo usposobljeni za uporabo osnovnih strategij kriznega komuniciranja v praksi
• Študenti bodo usposobljeni za uporabo osnovnih modelov raziskave zavzetosti zaposlenih v praksi.
• Študenti bodo usposobljeni za uporabo osnovnih modelov raziskave organizacijske kulture v praksi.
• Študenti bodo usposobljeni za uporabo osnovnih modelov raziskave zadovoljstva pri delu v praksi.
Analiza, Evalvacija:
• Študenti bodo usposobljeni za merjenje zadovoljstva pri delu.
• Študenti bodo usposobljeni za rangiranje zavzetosti.
• Študenti bodo usposobljeni za ocenjevanje organizacijske kulture
• Študenti bodo usposobljeni za analizo učinkov izvedbe odnosov z notranjimi javnostmi.
Snovanje
• Študenti bodo usposobljeni za snovanju kurikuluma za uvajanje novo zaposlenega
• Študenti bodo usposobljeni za kreiranje strategij za izboljšanje zadovoljstva pri delu.
• Študenti bodo usposobljeni za kreiranje strategij za izboljšanje zavzetosti.
• Študenti bodo usposobljeni za kreiranje strategij kriznega komuniciranja.
Temeljni literatura in viri
TEMELJNA LITERATURA
• FERJAN, Marko. Poslovno komuniciranje. Maribor: Univerzitetna založba Univerze, 2017. ISBN 978-961-286-092-9. http://press.um.si/index.php/ump/catalog/book/269, doi: 10.18690/978-961-286-092-9. [COBISS.SI-ID 93026561]
• FERJAN, Marko, BERNIK, Mojca. Human resources management and organising remote work. Hamburg: Verlag Dr. Kovač, cop. 2022. 157 str., tabele. Personalwirtschaft, Bd. 63. ISBN 978-3-339-12998-7, ISBN 978-3-339-12999-4. ISSN 1439-5258. [COBISS.SI-ID 106591491]
• Ferjan, M. (2005): “Management izobraževalnih procesov”, Moderna organizacija, Kranj.
DOPOLNILNA LITERATURA
• FERJAN, Marko. Merjenje zadovoljstva pri delu v digitalni dobi : uporabna vrednost ali akademska folklora? = Measuring job satisfaction in the digital age : useful value or academic folklore?. V: FERJAN, Marko (ur.), et al. Izzivi kadrovskega managementa v XXI. stoletju. 1. izd. Maribor: Univerza v Mariboru, Univerzitetna založba, 2021. Str. 5-40, tabele. ISBN 978-961-286-424-8. DOI: 10.18690/978-961-286-423-1.1. [COBISS.SI-ID 55138307]
• FERJAN, Marko. Žvižganje in žvižgači = Whistle blowing and whistleblowers. V: ŠPRAJC, Polona (ur.). Management v krizah : izbrana poglavja. 1. izd. Maribor: Univerza v Mariboru, Univerzitetna založba, 2022. Str. 5-40, tabele. ISBN 978-961-286-550-4. DOI: 10.18690/um.fov.1.2022.1. [COBISS.SI-ID 99331075]
• FERJAN, Marko. Vpliv tehnološkega razvoja na kadrovsko funkcijo v organizacijah = The impact of technological development on the HRM in organizations. V: FERJAN, Marko (ur.). Kadrovski management - od industrijske revolucije do digitalizacije. 1. izd. V Mariboru: Univerzitetna založba Univerze. 2018, str. 5-44. http://press.um.si/index.php/ump/catalog/book/353. [COBISS.SI-ID 8044563]
• FERJAN, Marko, MEŽNAR, Mitja, JEREB, Eva. Ski jumping - talent battle in a learning organization. Organizacija : revija za management, informatiko in kadre. [Tiskana izd.]. jul.-avg. 2013, letn. 46, št. 4, str. 119-129, tabele. ISSN 1318-5454. http://organizacija.fov.uni-mb.si/index.php/organizacija/article/view/521/945, DOI: 10.2478/orga-2013-0014. [COBISS.SI-ID 7198483]
• ROBNIK, Petra, PAVLAKOVIČ, Barbara, FERJAN, Marko. Organizacijska kultura : pojmovanje, evolucija in merjenje od industrijske revolucije do digitalne dobe. V: PODBREGAR, Iztok (ur.). Zaposleni v digitalni dobi. 1. izd. Maribor: Univerzitetna založba Univerze; Kranj: Fakulteta za organizacijske vede. 2020, str. 137-176, tabele. ISBN 978-961-286-327-2. DOI: 10.18690/978-961-286-326-5.6. [COBISS.SI-ID 2048355155]
• FERJAN, Marko, ROBNIK, Petra, JEREB, Eva. Primerjava zavzetosti in izgorelosti dijakov športnih in splošnih oddelkov gimnazij v Sloveniji = Comparison of the engagement and burnout of students of sports and general departments of gymnasiums in Slovenia. V: ARSENIJEVIĆ, Olja (ur.), et al. Organizacija in negotovosti v digitalni dobi : konferenčni zbornik = Organization and uncertainty in the digital age : conference proceedings, 37th International Conference on Organizational Science Development, 21st - 23rd March 2018, Portorož, Slovenia. 1. izd. Maribor: Univerzitetna založba Univerze. 2018, str. 259-273, tabele. http://press.um.si/index.php/ump/catalog/book/326