SLO | EN

Cilji in kompetence

Ob koncu tega predmeta bodo študenti zmožni: • Planirati, voditi in nadzirati osnovne postopke zaposlovanja, selekcije in nagrajevanja. • Organizirati in voditi kadrovsko službo v organizaciji. • Sodelovanja z drugimi sodelavci in med oddelki. • Prezentirati in spreminjati vrednote organizacijske kulture. • Analizirati in interpretirati človeške potrebe zaposlenih. • Kreirati kurikulum za uvajanje novo zaposlenih. • Ustvariti in konceptualizirati strategijo za izboljšanje zadovoljstva pri delu. • Ustvariti in konceptualizirati strategijo za izboljšanje delovne zavzetosti. • načrtovati, izvajati in evalvirati interne PR aktivnosti, vključujoč notranja pogajanja in krizno komuniciranje).

Vsebina

• Temeljni pojmi: kadrovski management, kadrovska administracija in management človeških virov. • Birokratske procedure vabljenja kadrov, selekcije, izbora, uvajanja, plačnih sistemov in kariere. • Uporaba principov teorije kurikuluma za uvajanje novo zaposlenih • Organizacijsko vedenje. • Razvoj koncepta zadovoljstva pri delu. • Razvoj koncepta organizacijske kulture. • Razvoj koncepta organizacijske klime. • Razvoj koncepta zavzetosti zaposlenih. • Učeča se organizacija. • Osnove komuniciranja: Shannon-ov model sistema komuniciranja, pomen simbolov, zaznavanje, percepcija, kognicija, emocija. • Pojavne oblike poslovnega komuniciranja. • Image, identiteta, ugled organizacije. • Razvoj koncepta odnosov z javnostmi. • Notranja pogajanja. • Pojav žvižganja in žvižgačev. • Krizno komuniciranje.

Metode poučevanja in učenja

• Pasivne metode (predavanja idr.) (50%). • Aktivno delo študentov (50 %).

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Pomnenje: • Študenti si bodo zapomnili teorije kadrovskega managementa, kadrovske administracije in managementa človeških virov, da jih bodo znali razložiti. • Študenti si bodo zapomnili teorije komuniciranja, da jih bodo znali razložiti. • Študenti si bodo zapomnili koncept javnosti. • Poznavanje koncepta identitete organizacije. • Študenti si bodo zapomnili koncepta zavzetosti. • Študenti si bodo zapomnili koncept zadovoljstva zaposlenih. • Študenti si bodo zapomnili koncepte organizacijske klime. • Študenti si bodo zapomnili koncepta organizacijske kulture, da ga bodo znali razložiti. • Študenti si bodo zapomnili koncept učeče se organizacije, da ga bodo znali razložiti. Razumevanje: • Študenti bodo razumeli bistvene sestavine birokratskih procedur kadrovskega managementa in kadrovske administracije. • Študenti bodo razumeli bistvene sestavine principov organizacijskega vedenja. • Študenti bodo razumeli pomen identitete organizacije. Uporaba: • Študenti bodo usposobljeni za uporabo osnovnih postopkov selekcije in zaposlovanja kadrov. • Študenti bodo usposobljeni za uporabo osnovnih modelov in strategij odnosov z javnostmi v praksi. • Študenti bodo usposobljeni za uporabo teorije kurikuluma pri uvajanju novo zaposlenega • Študenti bodo usposobljeni za uporabo osnovnih strategij kriznega komuniciranja v praksi • Študenti bodo usposobljeni za uporabo osnovnih modelov raziskave zavzetosti zaposlenih v praksi. • Študenti bodo usposobljeni za uporabo osnovnih modelov raziskave organizacijske kulture v praksi. • Študenti bodo usposobljeni za uporabo osnovnih modelov raziskave zadovoljstva pri delu v praksi. Analiza, Evalvacija: • Študenti bodo usposobljeni za merjenje zadovoljstva pri delu. • Študenti bodo usposobljeni za rangiranje zavzetosti. • Študenti bodo usposobljeni za ocenjevanje organizacijske kulture • Študenti bodo usposobljeni za analizo učinkov izvedbe odnosov z notranjimi javnostmi. Snovanje • Študenti bodo usposobljeni za snovanju kurikuluma za uvajanje novo zaposlenega • Študenti bodo usposobljeni za kreiranje strategij za izboljšanje zadovoljstva pri delu. • Študenti bodo usposobljeni za kreiranje strategij za izboljšanje zavzetosti. • Študenti bodo usposobljeni za kreiranje strategij kriznega komuniciranja.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Prenesljive/ključne spretnosti in drugi atributi: • Usposobljenost za praktično uporabo pojavnih oblik in metod internega komuniciranja.

Temeljni literatura in viri

TEMELJNA LITERATURA • FERJAN, Marko. Poslovno komuniciranje. Maribor: Univerzitetna založba Univerze, 2017. ISBN 978-961-286-092-9. http://press.um.si/index.php/ump/catalog/book/269, doi: 10.18690/978-961-286-092-9. [COBISS.SI-ID 93026561] • FERJAN, Marko, BERNIK, Mojca. Human resources management and organising remote work. Hamburg: Verlag Dr. Kovač, cop. 2022. 157 str., tabele. Personalwirtschaft, Bd. 63. ISBN 978-3-339-12998-7, ISBN 978-3-339-12999-4. ISSN 1439-5258. [COBISS.SI-ID 106591491] • Ferjan, M. (2005): “Management izobraževalnih procesov”, Moderna organizacija, Kranj. DOPOLNILNA LITERATURA • FERJAN, Marko. Merjenje zadovoljstva pri delu v digitalni dobi : uporabna vrednost ali akademska folklora? = Measuring job satisfaction in the digital age : useful value or academic folklore?. V: FERJAN, Marko (ur.), et al. Izzivi kadrovskega managementa v XXI. stoletju. 1. izd. Maribor: Univerza v Mariboru, Univerzitetna založba, 2021. Str. 5-40, tabele. ISBN 978-961-286-424-8. DOI: 10.18690/978-961-286-423-1.1. [COBISS.SI-ID 55138307] • FERJAN, Marko. Žvižganje in žvižgači = Whistle blowing and whistleblowers. V: ŠPRAJC, Polona (ur.). Management v krizah : izbrana poglavja. 1. izd. Maribor: Univerza v Mariboru, Univerzitetna založba, 2022. Str. 5-40, tabele. ISBN 978-961-286-550-4. DOI: 10.18690/um.fov.1.2022.1. [COBISS.SI-ID 99331075] • FERJAN, Marko. Vpliv tehnološkega razvoja na kadrovsko funkcijo v organizacijah = The impact of technological development on the HRM in organizations. V: FERJAN, Marko (ur.). Kadrovski management - od industrijske revolucije do digitalizacije. 1. izd. V Mariboru: Univerzitetna založba Univerze. 2018, str. 5-44. http://press.um.si/index.php/ump/catalog/book/353. [COBISS.SI-ID 8044563] • FERJAN, Marko, MEŽNAR, Mitja, JEREB, Eva. Ski jumping - talent battle in a learning organization. Organizacija : revija za management, informatiko in kadre. [Tiskana izd.]. jul.-avg. 2013, letn. 46, št. 4, str. 119-129, tabele. ISSN 1318-5454. http://organizacija.fov.uni-mb.si/index.php/organizacija/article/view/521/945, DOI: 10.2478/orga-2013-0014. [COBISS.SI-ID 7198483] • ROBNIK, Petra, PAVLAKOVIČ, Barbara, FERJAN, Marko. Organizacijska kultura : pojmovanje, evolucija in merjenje od industrijske revolucije do digitalne dobe. V: PODBREGAR, Iztok (ur.). Zaposleni v digitalni dobi. 1. izd. Maribor: Univerzitetna založba Univerze; Kranj: Fakulteta za organizacijske vede. 2020, str. 137-176, tabele. ISBN 978-961-286-327-2. DOI: 10.18690/978-961-286-326-5.6. [COBISS.SI-ID 2048355155] • FERJAN, Marko, ROBNIK, Petra, JEREB, Eva. Primerjava zavzetosti in izgorelosti dijakov športnih in splošnih oddelkov gimnazij v Sloveniji = Comparison of the engagement and burnout of students of sports and general departments of gymnasiums in Slovenia. V: ARSENIJEVIĆ, Olja (ur.), et al. Organizacija in negotovosti v digitalni dobi : konferenčni zbornik = Organization and uncertainty in the digital age : conference proceedings, 37th International Conference on Organizational Science Development, 21st - 23rd March 2018, Portorož, Slovenia. 1. izd. Maribor: Univerzitetna založba Univerze. 2018, str. 259-273, tabele. http://press.um.si/index.php/ump/catalog/book/326

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Ni pogojev

  • red. prof. dr. MARKO FERJAN, univ. dipl. org.

  • Pisni izpit: 60
  • seminarska naloga: 40

  • : 30
  • : 15
  • : 255

  • slovensko
  • slovensko

  • MANAGEMENT V ZDRAVSTVU IN SOCIALNEM VARSTVU - 2.