Cilji in kompetence
Študent bo sposoben:
Razumeti osnovne in aktualne vsebine na področju tveganj managementa in temeljnih principov kakovosti v zdravstvu.
Določiti sodobne, strateške metode obvladovanja tveganj, ukrepov in korake za obvladovanje kazalnikov kakovosti.
Vsebina
Predmet sistematično obravnava management tveganj v zdravstvenih in socialnih organizacijah.
. Vsebine predmeta so implicirane na štiri nivoje: zdravstveni sistem, zdravstvena organizacija, zdravstveni tim, posameznik. Vsebine predmeta se vedno aplicirajo tudi na organizacijski sistem in management zdravstvenih in socialnih organizacijah.
Študent pridobi poglobljena znanja iz
managementa tveganj v zdravstvenih in socialnih organizacijah.
Uvod v management: Definicija in temeljna
funkcija managementa, Faze v managementu,
Vrste managementa, osnove varnosti paceintov.
Sodobni, strateški pristopi k managementu tveganj.: Obravnavanje tveganja Ocena tveganja, Matrica tveganja, Obvladovanje tveganja.
Ukrepi (preventivni, korektivni, korekcijski).
Obvladovanje tveganj v praksi.
Koraki pri oblikovanju nacionalnih kazalnikov kakovosti v zdravstvenih in socialnih organizacijah.
EN 15224 evropski standard za vodenje kakovosti v zdravstvu.
Metode poučevanja in učenja
Predavanja (avditorna in učenje na daljavo)
Vaje
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Po zaključku učne enote bo študent sposoben:
• opredeliti management v zdravstvu in
zdravstveni negi.
• samostojno prepoznavati tveganja v zdravstva na področju vsebin predmeta in oblikovati svoja opažanja in svoje rezultate dela.
• razumeti povezanost vlog kot so preventivni, korektivni in korekcijski ukrepi.
• opredeliti sistemsko razmišljanje pri
izboljševanju kakovosti in varnosti pacientov.
• Razložiti koncepte in definicije kakovosti in
varnosti v zdravstvu.
• sestaviti vodenje sprememb.
Temeljni literatura in viri
Obvezna/Mandatory:
Slavko Bolčević, et al. Kakovost zdravstvene obravnave v socialnovarstvenih zavodih. Priročnik. Ministrstvo za zdravje , 2021.
Robida A. Napake pri zdravstveni obravnavi pacientov: priročnik : Root cause analysis RCA
Andrej Robida. Bled: Center za izboljševanje kakovosti in varnosti zdravstvene obravnave,
Prosunt; 2013.
Priporočena/Recommended:
Dunn R. Haimann’s Healthcare Management. 8th ed. Chicago: Health Administration Press; 2007.
Vila A, Kovač J. Osnove organizacije in managementa. Kranj: Moderna organizacija; 2003.
(izbrana poglavja)
Možina S, ed. Management: Nova znanja za uspeh. Ljubljana: Didakta; 2005. (izbrana poglavja).
Rozman R, Kovač J. Management. Ljubljana: GV Založba; 2012.
Robida A. Pot do odlične zdravstvene prakse. Vodnik za izboljševanje kakovosti in presojo lastne
zdravstvene prakse. Ljubljana: Planet GV; 2009.
Hines P, Found P, Griffith G, Harrison R. Ohranjanje vitkosti. Uspeti, ne le preživeti.
Ljubljana:Slovenski inštitut za kakovost in meroslovje; 2012.
Robida A. Nacionalne usmeritve za razvoj kakovosti v zdravstvu. Ljubljana: Ministrstvo za zdravje;
2006. Dostopno na: http://www.mz.gov.si
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Ni posebnih pogojev.