SLO | EN

Cilji in kompetence

Študent bo sposoben: Razumeti osnovne in aktualne vsebine na področju tveganj managementa in temeljnih principov kakovosti v zdravstvu. Določiti sodobne, strateške metode obvladovanja tveganj, ukrepov in korake za obvladovanje kazalnikov kakovosti.

Vsebina

Predmet sistematično obravnava management tveganj v zdravstvenih in socialnih organizacijah. . Vsebine predmeta so implicirane na štiri nivoje: zdravstveni sistem, zdravstvena organizacija, zdravstveni tim, posameznik. Vsebine predmeta se vedno aplicirajo tudi na organizacijski sistem in management zdravstvenih in socialnih organizacijah. Študent pridobi poglobljena znanja iz managementa tveganj v zdravstvenih in socialnih organizacijah. Uvod v management: Definicija in temeljna funkcija managementa, Faze v managementu, Vrste managementa, osnove varnosti paceintov. Sodobni, strateški pristopi k managementu tveganj.: Obravnavanje tveganja Ocena tveganja, Matrica tveganja, Obvladovanje tveganja. Ukrepi (preventivni, korektivni, korekcijski). Obvladovanje tveganj v praksi. Koraki pri oblikovanju nacionalnih kazalnikov kakovosti v zdravstvenih in socialnih organizacijah. EN 15224 evropski standard za vodenje kakovosti v zdravstvu.

Metode poučevanja in učenja

Predavanja (avditorna in učenje na daljavo) Vaje

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Po zaključku učne enote bo študent sposoben: • opredeliti management v zdravstvu in zdravstveni negi. • samostojno prepoznavati tveganja v zdravstva na področju vsebin predmeta in oblikovati svoja opažanja in svoje rezultate dela. • razumeti povezanost vlog kot so preventivni, korektivni in korekcijski ukrepi. • opredeliti sistemsko razmišljanje pri izboljševanju kakovosti in varnosti pacientov. • Razložiti koncepte in definicije kakovosti in varnosti v zdravstvu. • sestaviti vodenje sprememb.

Temeljni literatura in viri

Obvezna/Mandatory: Slavko Bolčević, et al. Kakovost zdravstvene obravnave v socialnovarstvenih zavodih. Priročnik. Ministrstvo za zdravje , 2021. Robida A. Napake pri zdravstveni obravnavi pacientov: priročnik : Root cause analysis RCA Andrej Robida. Bled: Center za izboljševanje kakovosti in varnosti zdravstvene obravnave, Prosunt; 2013. Priporočena/Recommended: Dunn R. Haimann’s Healthcare Management. 8th ed. Chicago: Health Administration Press; 2007. Vila A, Kovač J. Osnove organizacije in managementa. Kranj: Moderna organizacija; 2003. (izbrana poglavja) Možina S, ed. Management: Nova znanja za uspeh. Ljubljana: Didakta; 2005. (izbrana poglavja). Rozman R, Kovač J. Management. Ljubljana: GV Založba; 2012. Robida A. Pot do odlične zdravstvene prakse. Vodnik za izboljševanje kakovosti in presojo lastne zdravstvene prakse. Ljubljana: Planet GV; 2009. Hines P, Found P, Griffith G, Harrison R. Ohranjanje vitkosti. Uspeti, ne le preživeti. Ljubljana:Slovenski inštitut za kakovost in meroslovje; 2012. Robida A. Nacionalne usmeritve za razvoj kakovosti v zdravstvu. Ljubljana: Ministrstvo za zdravje; 2006. Dostopno na: http://www.mz.gov.si

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Ni posebnih pogojev.

  • doc. dr. MOJCA DOBNIK, univ. dipl. org.

  • Pisni izpit: 100

  • : 15
  • : 15
  • : 150

  • slovensko
  • slovensko

  • MANAGEMENT V ZDRAVSTVU IN SOCIALNEM VARSTVU - 2.