Cilji in kompetence
Študent bo sposoben:
- predstaviti osnovne paradigme in temeljne svetovalne pristope,
- izvajati osnovno svetovanje.
- razlikovati med različnimi modeli in metodami za svetovanje in motiviranje pacientov,
- usmeriti pacienta na ustrezno institucijo po strokovno psihološko ali psihiatrično pomoč glede na njegovo/njeno problematiko.
Vsebina
Predavanja:
1. Uvod v svetovanje – zgodovina svetovanja, teorije svetovanja, razvoj tehnike, pregled obsotječih modelov.
2. Značilnosti individualnega svetovanje – pomen svetovalnega odnosa, uporaba različnih tehnik, pomen sočutnega svetovanja/odnosa
3. Skupinsko svetovanje – osnovne značilnosti, prednosti in slabosti, tehnike skupinskega svetovanja.
4. Svetovalno delo s pacienti, svojci /družino – značilnosti, tehnike, načini neposrednega dela, nudenje psihosocialne podporom tekom rehabilitacije.
5. Svetovalno delo z drugimi zdravstvenimi delavci – zagotavljanje podpore sodelavcem, gradnja ustrezne klime v timu, pomoč pri načrtovanju in evalvaciji dela.
6. Načrtovanje in evalvacija svetovanja.
7. Etična načela svetovanja – temeljna strokovna etična načela, pomen interdisciplinarnega povezovanja.
Vaje
Vaja praktičnih načinov gradnje odnosa, tehnik poslušanja, svetovanja in načrtovanja svetovanja.
Metode poučevanja in učenja
Predavanje (avditorno in oblika učenja na daljavo), seminarske vaje
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Po zaključku tega predmeta bo študent sposoben:
1. izkazati osnovne veščine empatije, aktivnega poslušanja in načrtovanja svetovanja.
2. ponazoriti vzpostavitev ustreznega terapevtskega odnosa.
3. razložiti teorije svetovanja.
4. R Razpravljati o interdisciplinarnei odnosu v zdravstvenem kontekstu
5. Razpravljati o etičnih posledicah / dilemah v procesu svetovanja.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Sposobnost učinkovite uporabe pridobljenega znanja pri praktičnem delu s pacienti, njihovimi svojci in sodelavci.
Temeljni literatura in viri
Obvezna/Mandatory:
Prout, T. & Wadkins, M. (2015). Essential interviewing and counselling skills. London: Springer Publishing Company.
Priporočena/Recommended:
Russell J (2005) Introduction to Psychology for Health Carers: Foundations in Nursing and Health Care Series. Nelson Thornes: London.
Bezić, T., Rupar, B., Škarič, J. (2003). Načrtovanje, spremljanje in evalvacija dela svetovalne službe. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo, str. 18-92.
Woolfe, R. in Dryden, W. (2000). Handbook of Counselling Psychology. London: Sage.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Pogoji za vključitev v delo:
Pogojev ni.
Pogoji za opravljanje študijskih obveznosti:
Pogoja za pristop k izpitu sta aktivno sodelovanje pri seminarju in pozitivna ocena seminarske naloge.