Cilji in kompetence
Študent bo sposoben:
- razumeti področje dela z otroki s posebnimi potrebami,
- prepoznati značilnosti posamezne motnje
- določiti ustrezne načine dela z otroki s posebnimi potrebami.
Vsebina
Predavanja:
1. Pregled značilnosti razvojnega obdobja - zgodnje, srednje in pozno otroštvo.
2. Razumevanje pojma posebnih potreb in značilnosti posameznih motenj / težav:
• motnje avtističnega spektra,
• ADHD in ADD,
• čustveno-vedenjske motnje,
• govorno-jezikovne motnje,
• primanjkljaji na posameznih področjih učenja,
• motnja v duševnem razvoju.
3. Poznavanje primernih načinov dela/pristopov za delo s posamezno motnjo:
• vedenjski pristopi (ABA)
• vizualne opore
• TEAACH
• prilagojena komunikacija (razumevanje s pomočjo sličic, konkreten jasen govor).
Seminarske vaje
Študent na podlagi konkretnega primera in z razumevanjem motnje ter znanjem o razvoju otroka, ki ga je pridobil na predavanjih oblikuje indivudaliziran načrt za delo na posameznih področjih. Načrt napiše v obliki seminarja, ki ga nato ustno zagovarja.
Metode poučevanja in učenja
Predavanje (avditorno in oblika učenja na daljavo),
seminarske vaje
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Po uspešnem zaključku učne enote, bo študent sposoben:
1. Opisati značilnosti celotnega razvojnega obdobja otroštva ter znal znanje uporabiti v praksi.
2. Razumeti pojem posebnih potreb.
3. Pojasniti etiologijo, vzroke in prevalenco ter načine diagnosticiranja.
4. Oblikovati individualiziran načrt obravnave upoštevajoč osnovne značilnosti ustreznih pristopov za delo z otroki s posebnimi potrebami.
Temeljni literatura in viri
Temeljna:
Gates, B. Fearns, D.& Welch, J. ( 2014). Learning disability nursing at a glance. London: Wiley Blackwell.
Globačnik, B. (2012). Zgodnja obravnava. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo.
Priporočena:
Marjanovič Umek, L. in Zupančič, M. (ur.), (2004). Razvojna psihologija. Ljubljana: Znanstveni inštitut Filozofske fakultete v Ljubljani.
Clement Morrison, A. (2008a). Diagnostično ocenjevanje posebnih potreb – izobraževalni model. V M. Kavkler, A. Clement Morrison, M. Košak Babuder, S. Pulec Lah in S. Viola, Razvoj inkluzivne
vzgoje in izobraževanja – izbrana poglavja v pomoč šolskim timom (49–55). Ljubljana: ZRSŠ.
Cooper, P. (2005). AD/HD. V A. Lewis in B. Norwich (ur.), Special teaching for special children? Pedagogies for inclusion. (123–137). Maidenhead: Open University Press
Dolčič, T. (2014). Glas otroka v procesih pomoči. Šolsko svetovalno delo, 18 (1/2), 59–62.
Garner, P. (2009). Special Educational Needs: The Key Concepts. London in New York: Routledge Taylor in Francis Group.
Hornby, G. (2000). Improving Parental Involvement. London, New York: Casell
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Pogoji za vključitev v delo:
Pogojev ni.
Pogoji za opravljanje študijskih obveznosti:
Pogoja za pristop k izpitu sta aktivno sodelovanje pri seminarju in pozitivna ocena seminarske naloge.