SLO | EN

Cilji in kompetence

Cilj predmeta je, da bodo študente razumeli teoretične osnove multimedijskih algoritmov, jih znali analizirati ter izpeljati nove postopke za računalniške multimedijske algoritme

Vsebina

• Uvod: kaj je računalniška multimedija, lastnosti multimedije, nelinearnost, interaktivnost, razvoj multimedije, uporaba multimedije. • Osnovne tehnike stiskanja podatkov: kodiranje s tekočo dolžino, skalarna kvantizacija, statistične tehnike, statistične tehnike s prilagajanjem, stiskanje s slovarjem, Grayeva koda, Golombova koda, Golomb-Riceova koda. • Tehnike stiskanja rastrskih slik: ujemanje blokov, kodiranje rezanja blokov, FELICS, dekompozicija blokov, napovedno kodiranje z binarnim drevesom.. • Stiskanje slik z izgubami: transformacija parov pikslov, ortogonalne transformacije, kvantizacija, Walsh-Hadamardova transformacija, diskretna kosinusna transformacija, valčna transformacija. • JPEG, JPEG-LS, JBIG. • JPEG2000, SPIHT • Fraktalno stiskanje. • Stiskanje geometrijskih podatkov: stiskanje oblakov točk, stiskanje trikotniških mrež, stiskanje vokselskih podatkov.

Metode poučevanja in učenja

• predavanja, • seminarske vaje, • laboratorijske vaje, • reševanje domačih nalog.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

• razložiti teoretične osnove multimedijskih algoritmov • primerjati multimedijske standarde in algoritme med seboj • izbrati najprimernejše multimedijske algoritme za dani problem • načrtovati nove izpeljanke multimedijskih algoritmov • razložiti teoretične principe nadzora izgub v multimedijskih podatkih

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

• Spretnosti komuniciranja: pisanje strokovnega poročila o laboratorijskih vajah, pisno izražanje na izpitih. • Uporaba informacijske tehnologije: pisanje računalniških programov, iskanje implementiranih (odprtokodnih) rešitev in drugih informacij na spletu. • Reševanje problemov: samostojno delo na projektu, ki vključuje izbiro obstoječih algoritmov stiskanja glede na zahteve aplikacije ter načrtovanje lastnih algoritmov.

Temeljni literatura in viri

• D. Salomon, G. Motta, D. Bryant, Data Compression - The Complete Reference, Fourth Edition, Springer, London, 2007. • D. S: Taubman, M. W. Marcellin, JPEG2000 Image Compression Fundamentals, Standards and Practice, Springer Science+Business Media, New York, 2013 • N. Chapman, J. Chapman, Digital multimedia, John Wiley & Sons, Chichester, 2009.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Pogojev ni.

  • red. prof. dr. BORUT ŽALIK, univ. dipl. inž. el.

  • Pisni izpit: 50
  • Laboratorijsko delo: 50

  • : 30
  • : 30
  • : 120

  • slovensko
  • slovensko

  • BIOINFORMATIKA - 2.