SLO | EN

Cilji in kompetence

• Študent pozna vlogo in pomen procesa prehranske podpore v zdravstveni negi • Študent pozna vlogo medicinske sestre in drugih članov zdravtvenega tima v procesu prehranske podpore bolnika • Študent zna oceniti prehransko tveganje (ogroženost) pri bolniku • Študent zna izvesti prehransko presejanje in oceno prehranskega stanja bolnika z uporobo ustreznih metod in orodij. • Študent zna opredeliti prehranske in negovalne diagnoze pri življenjski aktivnosti prehranjevanje. • Študent zna v procesu zdravstvene nege pripraviti individualen prehranski načrt, postaviti njegove cilje, ga izvajati in evalvirati njegove ukrepe. 1. Uvod v športno klinično prehrano in osnovni koncepti klinične prehrane - Opredelitev prehranske terminologije - Osnovni koncepti klinične prehrane - Energijska in beljakovinska bilanca - RED sindrom - Sestava telesa - Proces prehranske obravnave v športni prehrani 2. Osnove športne prehrane in modulacije presnove med telesno aktivnostjo - Prebava in absorbcija hranil pri prizadetosti črevesja - Klinična obravnava energijske presnove - Presnovne spremembe pri poškodbi 3. Hidracija 4. Priporočila športne prehrane - Vztrajnostni športi - Športi moči in hitrosti - Različni športi 5. Periodizacija športne prehrane 6. Prehrana pri ekstremnih športih in v okoljih

Metode poučevanja in učenja

- Predavanja (avditorno in učenje na daljavo) - Seminar (avditorno in učenje na daljavo)

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študent bo pri svojem znanstvenem in strokovnem delovanju povečal poznavanje o vlogi in pomenu sistematičnega in individualnega pristopa prehranske podpore bolnika. Znanje in razumevanje: Študent: • Bo znal oceniti prehransko tveganje pri bolniku. •Bo znal izvesti prehranski pregled bolnika in oceniti njegovo prehransko stanje. • Bo znal pri posameznem bolniku določiti prehransko in negovalno diagnozo. •Bo znal pripraviti individualen prehranski načrt, ga izvajati in ugotavljati njegovo učinkovitost. Prenosljive spretnosti: Študent bo znal uporabiti znanja s področja klinične prehrane v procesu zdravstvene nege Sposoben bo razumeti in izvesti proces prehranske prehranske podpore bolnika. Pri načrtovanju zdarvstvene nege bo znal kritično uporabiti znanja prehranske podpore učinkovito sodelovati v zdravstnevem timu.

Temeljni literatura in viri

Obvezna literatura / Mandatory references: Vanherle K, et al.Proposed standard model and consistent terminology for monitoring and outcome evaluation in different dietetic care settings: Results from the EU-sponsored IMPECD project, Clin Nutr 2018. Dosegljivo na https://doi.org/10.1016/j.clnu.2018.08.040 LLL Modul 3. Nutritional Assessment and Techniques. Dosegljivo na http://lllnutrition.com/course/index.php?categoryid=2

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Ni pogojev za vključitev. Pogoji za opravljanje študijskih obveznosti: Pogoja za pristop k izpitu sta aktivno sodelovanje pri seminarskih vajah in priprava seminarske naloge.

  • doc. dr. MATJAŽ HORVAT

  • Pisni izpit: 80
  • Seminarska naloga: 20

  • : 20
  • : 10
  • : 20
  • : 220

  • slovensko
  • slovensko

  • ZDRAVSTVENA NEGA (PREVENTIVNA IN KLINIČNA PREHRANA) - 2.