Cilji in kompetence
Študent bo:
• se bo seznanil in razumel obstoj pojavljanja neenakosti v zdravju;
• spoznal programe za ohranjanje zdravja in preventivo kronično nenalezljivih bolezni, ki se izvajajo in razvijajo v šolah, delovnem okolju, zdravstvenih ustanovah in lokalni skupnosti;
• sposoben razvoja ustreznega pristopa v obravnavi zdravih ali bolnih, ki temelji na spoštovanju medkulturnih razlik in razvoju lastnih kulturnih kompetenc;
• sposoben vodenja promocije zdravja v lokalni skupnosti ali znotraj organizacije;
• usposobljen za načrtovanje, organiziranje, izvajanja, usklajevanja in nadziranja zdravstveno vzgojnih programov in promocije zdravja v lokalni skupnosti;
• sposoben prepoznavanja vzorcev zdravega obnašanja in dejavnikov tveganja ter uporabo modela za spreminjanje življenjskih navad pri posamezniku in v skupnosti;
• pripravljen na javno nastopanje in sodelovanje z mediji na področju promocije zdravja;
Vsebina
Sodobne paradigme zdravja.
Determinante zdravja in neenakost v zdravju (v Sloveniji, na področju globalnega zdravja).
Proces promocije zdravja.
Pomen transkulturne zdravstvene nege v promociji zdravja.
Kritična analiza in ocena strokovne in znanstvene literature in/ali internetnih virov na področju promocije zdravja, katere rezultate bi bilo možno prenesti v prakso.
Priprava programov promocije zdravja in evalvacija programov.
Modeli spreminjanja življenjskih navad (Transteoretični model, Piramida logičnih nivojev, in druge)
Promocija zdravja pri posameznih ogroženih skupinah prebivalstva.
Promocija zdravja v regiji in na nacionalnem nivoju.
Metode poučevanja in učenja
Predavanja
Seminarske vaje
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
• Študent razume obstoj pojavljanja neenakosti v zdravju v širšem družbenem kontekstu;
• Študent razume in je sposoben delovati v prid odpravljanja neenakosti v zdravju;
• Študent razume vpliv različnih dejavnikov na zdravje in bolezen ter to upošteva v načrtovanju programov zdravstvene vzgoje in promocije zdravja.
• Študent zna prepoznati in analizirati potrebe po zdravstveno vzgojnem delu, vzgoji za zdravju in promociji zdravja v populaciji.
• Študent pozna in zna uporabiti vsebine s področja zdravstvene vzgoje, vzgoje za zdravje in promocije zdravja.
• Študent bo sposoben v skupini pripraviti projektno nalogo na izbrano temo in jo ustno predstaviti.
Temeljni literatura in viri
Obvezna / Mandatory
Nola, P., Murdaugh, C. L. & Parsons, M. A., 2019. Health promotion in nursing practice Pender, 8th ed. Pearson.
Priporočena / Recomended
Wallace, B. C. (Ed.). (2007). Toward equity in health: a new global approach to health disparities. Retrieved from https://ebookcentral.proquest.com
Turner, R. I. (2009). Guide to public health research needs. Retrieved from https://ebookcentral.proquest.com
Kronenfeld, J. J. (Ed.). (2013). Social determinants, health disparities and linkages to health and health care. Retrieved from https://ebookcentral.proquest.com
Luquis, R. R., PA©rez, M. A., & Prez, M. A. (2013). Cultural competence in health education and health promotion. Retrieved from https://ebookcentral.proquest.com
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Pogoji za vključitev v delo:
Pogojev ni.
Pogoji za opravljanje študijskih obveznosti:
Aktivno sodelovanje pri seminarskih vaja in priprava ter predstavitev projektne naloge. Prisotnost se preverja.