Cilji in kompetence
Študent bo sposoben:
• Uporabiti pridobljeno teoretično znanje in veščine napredne prakse zdravstvene nege v klinični praksi
• Uporabiti metodo procesa zdravstvene nege
• Oceniti resnost kroničnega obolenja
• Uporabiti znanje o diagnostičnih in terapevtskih posegih
• Načrtovati, izvesti in ovrednotiti načrt zdravstvene nege
• Demonstrirati komunikacijske in voditeljske veščine
Vsebina
• študent spozna vodenje in management zdravstvene institucije in se vključuje v delo negovalnega in zdravstvenega tima,
• pod vodstvom kliničnega mentorja prenaša teoretično znanje in veščine napredne prakse zdravstvene nege v klinično prakso za delo s kroničnimi bolniki, upoštevaje individualne potrebe bolnikov,
• se vključuje v izvajanje negovalnih intervencij,
• se nauči izvajati specifične negovalne intervencije pri kroničnem bolniku
• se vključuje v diagnostično-terapevtske posege pri kroničnem bolniku.
Metode poučevanja in učenja
Metoda demonstracije
Metoda ustnega razgovora
Metoda praktičnih del
Študij primera
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študent bo sposoben
• Demonstrirati sintezo teoretičnega znanja in praktičnih veščin za izvedbo celostne ocene zdravstvenega stanja in identifikacijo individualnih potreb kroničnega bolnika
• Na osnovi dokazov kritično oceniti izsledke celostne ocene zdravstvenega stanja kroničnega bolnika
• Razlikovati individualne potrebe pacientov glede na resnost kroničnega obolenj
• Uporabiti znanje o diagnostičnih in terapevtskih posegih, vključno s farmakološkimi in nefarmakološkimi intervencijami, relevantnimi za kroničnega bolnika.
• Ovrednotiti individualni načrt ZN pri kroničnem bolniku.
• Ponazoriti uporabo komunikacijskih in voditeljskih veščin pri interakciji v interprofesionalnih timih za načrtovanje, izvajanje in vrednotenje zdravstvene nege
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Kreativno reševanje problemov
• Kritično razmišljanje
• Komunikacijske veščine
• Veščine odločanja
• Voditeljske veščine
• Uporaba dokazov in informacijske tehnologije v podporo aktivnostim v praksi
• Refleksija profesionalne vloge
Temeljni literatura in viri
Obvezna/Mandatory:
Tracy, M. F., O'Grady, E. T., 2018. Hamric and Hanson's Advanced Practice Nursing, 6th Edition, 2018, Saunders.
Priporočena/Recommended:
Košnik, M., Mrevlje, F., Štajer, D., Černelč, P., Koželj, M. et al. (2011). Interna medicina. 3. izdaja. Ljubljana: Littera Picta.
Ivanuša A, Železnik D. 2008. Standardi aktivnosti zdravstvene nege.2.dop.izdaja.Maribor: Fakulteta za zdravstvene vede
Zdravstvena nega: teorija in praksa internistične zdravstvene nege. Maribor: Visoka šola za zdravstvo; 2002.
Musek, Janek. 2010. Psihologija življenja. Vnanje Gorice: Inštitut za psihologijo osebnosti.
Poklicne kompetence in aktivnosti izvajalcev v dejavnosti zdravstvene nege, 2018. Zbornica zdravstvene in babiške nege Slovenije – Zveza strokovnih društev medicinskih sester, babic in zdravstvenih tehnikov Slovenije.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Pogoji za vključitev v delo:
Pogojev ni.
Pogoji za opravljanje študijskih obveznosti:
Pogoj za priznanje obveznosti predmeta je pozitivna ocena mentorja v instituciji in opravljenih 170 ur kliničnih vaj. Prisotnsot se preverja.