Cilji in kompetence
Študent bo:
• razumel teoretična in filozofska izhodišča znanosti zdravstvene nege
• seznanjen s teorijami, modeli in koncepti fokusiranimi za zdravje populacije
• sposoben izdelati načrt uporabe teorije, modela ali koncepta v praksi
Vsebina
• Teoretična in filozofska izhodišča znanosti zdravstvene nege
• Modeli, teorije in koncepti fokusirani za zdravje populacije: Teorije učenja, Teorije in modeli spreminjanja zdravstvenega vedenja, Teorije medosebnih odnosov, Okolijske teorije, Teorije zmanjševanja neenakosti v zdravju, Modeli, teorije in koncept skrbi za pacienta)
• Uporaba teorij v na dokazih utemeljeni napredni praksi zdravstvene nege
Metode poučevanja in učenja
Predavanja (avditorno in oblika predavanja na daljavo), seminarske vaje
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študent bo po zaključku predmeta:
Znanje in razumevanje:
• Pojasnil teoretična in filozofska izhodišča znanosti zdravstvene nege
• Primerjal teorije, modele in koncepte za zdravje populacije
• Argumentiral izbor ustrezne teorije, modela ali koncepta za izbrano problematiko
• Izdelal načrt uporabe teorije v na dokazih utemeljeni napredni praksi zdravstvene nege
Temeljni literatura in viri
Obvezno/Mandatory:
McKenna, H., Pajnkihar, M., & Murphy, F. (2018). Temelji modelov, teorij in prakse zdravstvene nege. Maribor: Univerzitetna založba Univerza v Mariboru.
Butts, J. B. & Rich, K. L. (2017, 2022). Philosophies and Theories for Advanced Nursing Practice, 3rd ed, 4th ed. Jones & Bartlett Learning.
Priporočeno/Recommended:
Fagerström, L. M. (2021). A caring advanced practice nursing model: theoretical perspectives and competency domains. Cham : Springer.
Domače in mednarodne strokovne in znanstvene publikacije s področja učne enote.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Pogoji za vključitev v delo:
Pogojev ni.
Pogoji za opravljanje študijskih obveznosti:
Priprava projekta.