SLO | EN

Cilji in kompetence

Študent bo: ? osvojil temeljna znanja s področja duševnega zdravja na lokalni in globalni ravni, ? spoznal socialne determinante duševnega zdravja, ? spoznal dejavnike tveganja za nastanek stigme duševnih motenj, ? razumel postopek okrevanja, ? spoznal potek terapevtske komunikacije, motivacijski intervju in delo z osebo z duševno motnjo, ? spoznal tehnike sproščanja.

Vsebina

Pomen duševnega zdravja v globalnem in lokalnem okviru; socialne determinante duševnega zdravja; stigmatizacija; okrevanje in duševno zdravje na podlagi pravic; terapevtski odnosi; modeli duševnih motenj; psihoza; duševno zdravje mladih; telesno zdravje ljudi s hudimi duševnimi motnjami; delo z osebo, ki ima samomorilne misli; kognitivno vedenjska terapija; kratke intervencije in motivacijski intervju; zdravila in adherenca pri zdravljenju; tveganje; promocija zdravja; komunikacijske sposobnosti; veščine sproščanja in obvladovanja stresa; izkušnje uporabnikov; sodelovanje z uporabniki storitev; združenja za duševno zdravje

Metode poučevanja in učenja

Predavanja – metode razlage, diskusije Seminarske vaje – delo s teksti, individualno delo, delo v dvojicah, delo v manjših skupinah Laboratorijske vaje – demonstracija, študije primerov, igra vlog

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje: Po zaključku tega predmeta bo študent sposoben: ? kritično razpravljati o ključnih značilnostih duševnega zdravja in ustreznih posegih, vključno s farmakološkimi in psihološkimi pristopi. ? Analizirati ključne pojme v duševnem zdravju in njihovo uporabo pri oskrbi duševnega zdravja. ? Uporabiti različne pristope v skrbi za duševno zdravje in promociji duševnega zdravja. ? Pokazati kritično razumevanje narave in uporabe terapevtskega odnosa. ? Kritično razpravljati o modelih duševnih bolezni in njihovih posledicah za zdravljenje in rezultate oskrbe. ? Pokazati razumevanje širše vloge medicinske sestre pri podpiranju ljudi pri urejanju njihovega duševnega in fizičnega zdravja.

Temeljni literatura in viri

Temeljna literatura/Basic literature: Cilar Budler, L. & Čuček Trifkovič, K. (2023). Duševno zdravje v napredni praksi zdravstvene nege. Maribor: Univerza v Mariboru Fakulteta za zdravstvene vede. Pregelj, P., Kores Plesničar, B., Tomori, M., Zalar, B. & Ziherl, S., 2013. Psihiatrija. Ljubljana: Medicinska fakulteta Univerze v Ljubljani, Psihiatrična klinika Ljubljana. Utley, R., Kristina Henry, D. N. P. & Smith, L., 2017. Frameworks for advanced nursing practice and research: Philosophies, theories, models, and taxonomies. New York: Springer Publishing Company. Dodatna literatura/Additional literature: Varcarolis, E. M. & Fosbre, C. D., 2021. Essentials of psychiatric mental health nursing: a communication approach to evidence-based care. 4th ed. Amsterdam: Elsevier. Brooker, C. & White, E., 2020. Mental health nursing: from the outside, looking In - Research Monograph. Cheshire: White Winstanley.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Pogoji za vključitev v delo: Pogojev ni. Pogoji za opravljanje študijskih obveznosti: Pogoja za pristop k izpitu sta aktivno sodelovanje pri seminarskih vajah in priprava seminarske naloge. Prisotnost se preverja.

  • doc. dr. KLAVDIJA ČUČEK TRIFKOVIČ, prof. zdr. vzg.

  • Seminarska naloga: 100

  • : 15
  • : 75
  • : 90

  • slovensko
  • slovensko

  • ZDRAVSTVENA NEGA (MENTALNO ZDRAVJE V NAPREDNI PRAKSI ZDRAVSTVENE NEGE) - 1.