Cilji in kompetence
Študent bo:
? osvojil temeljna znanja s področja duševnega zdravja na lokalni in globalni ravni,
? spoznal socialne determinante duševnega zdravja,
? spoznal dejavnike tveganja za nastanek stigme duševnih motenj,
? razumel postopek okrevanja,
? spoznal potek terapevtske komunikacije, motivacijski intervju in delo z osebo z duševno motnjo,
? spoznal tehnike sproščanja.
Vsebina
Pomen duševnega zdravja v globalnem in lokalnem okviru; socialne determinante duševnega zdravja; stigmatizacija; okrevanje in duševno zdravje na podlagi pravic; terapevtski odnosi; modeli duševnih motenj; psihoza; duševno zdravje mladih; telesno zdravje ljudi s hudimi duševnimi motnjami; delo z osebo, ki ima samomorilne misli; kognitivno vedenjska terapija; kratke intervencije in motivacijski intervju; zdravila in adherenca pri zdravljenju; tveganje; promocija zdravja; komunikacijske sposobnosti; veščine sproščanja in obvladovanja stresa; izkušnje uporabnikov; sodelovanje z uporabniki storitev; združenja za duševno zdravje
Metode poučevanja in učenja
Predavanja – metode razlage, diskusije
Seminarske vaje – delo s teksti, individualno delo, delo v dvojicah, delo v manjših skupinah
Laboratorijske vaje – demonstracija, študije primerov, igra vlog
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Po zaključku tega predmeta bo študent sposoben:
? kritično razpravljati o ključnih značilnostih duševnega zdravja in ustreznih posegih, vključno s farmakološkimi in psihološkimi pristopi.
? Analizirati ključne pojme v duševnem zdravju in njihovo uporabo pri oskrbi duševnega zdravja.
? Uporabiti različne pristope v skrbi za duševno zdravje in promociji duševnega zdravja.
? Pokazati kritično razumevanje narave in uporabe terapevtskega odnosa.
? Kritično razpravljati o modelih duševnih bolezni in njihovih posledicah za zdravljenje in rezultate oskrbe.
? Pokazati razumevanje širše vloge medicinske sestre pri podpiranju ljudi pri urejanju njihovega duševnega in fizičnega zdravja.
Temeljni literatura in viri
Temeljna literatura/Basic literature:
Cilar Budler, L. & Čuček Trifkovič, K. (2023). Duševno zdravje v napredni praksi zdravstvene nege. Maribor: Univerza v Mariboru Fakulteta za zdravstvene vede.
Pregelj, P., Kores Plesničar, B., Tomori, M., Zalar, B. & Ziherl, S., 2013. Psihiatrija. Ljubljana: Medicinska fakulteta Univerze v Ljubljani, Psihiatrična klinika Ljubljana.
Utley, R., Kristina Henry, D. N. P. & Smith, L., 2017. Frameworks for advanced nursing practice and research: Philosophies, theories, models, and taxonomies. New York: Springer Publishing Company.
Dodatna literatura/Additional literature:
Varcarolis, E. M. & Fosbre, C. D., 2021. Essentials of psychiatric mental health nursing: a communication approach to evidence-based care. 4th ed. Amsterdam: Elsevier.
Brooker, C. & White, E., 2020. Mental health nursing: from the outside, looking In - Research Monograph. Cheshire: White Winstanley.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Pogoji za vključitev v delo:
Pogojev ni.
Pogoji za opravljanje študijskih obveznosti:
Pogoja za pristop k izpitu sta aktivno sodelovanje pri seminarskih vajah in priprava seminarske naloge. Prisotnost se preverja.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju Seminarska naloga in opravljene aktivnosti v okviru laboratorijskih vaj
Skupna ocena sestoji iz obeh pozitivno ocenjenih obveznosti.