SLO | EN

Cilji in kompetence

Študent bo: - usvojil pojme duševnega zdravja in duševnih bolezni, - spoznal diagnostično kategorizacijo duševnih motenj, - spoznal tveganja za nastanek dušenih motenj in proces okrevanja, - spoznal pojasnjevalne modele s področja duševnega zdravja, - spoznal terapevtsko zavezništvo za vključevanje bolnikov v proces zdravstvene nege, - spoznal orodja za ocenjevanje duševnega zdravja, - spoznal pravna vprašanja glede pristojnosti odločanja, zakonodaje o duševnem zdravju.

Vsebina

Pojmi duševnega zdravja / duševne bolezni, diagnostična kategorizacija, tveganje, okrevanje; pojasnjevalni modeli, kot so biološki, psihološki, biopsihosocialni, pomen nevarnosti moči, obveščenost o travmi; terapevtsko zavezništvo za vključevanje bolnikov v ocenjevanje; formulacija; orodja za ocenjevanje duševnega zdravja, kot so mini ocenjevanje duševnega stanja, GAD-7, PHQ-9; načrtovanje ukrepov za oživitev dobrega počutja (WRAP); Orodja za oceno in oceno tveganja; pravna vprašanja glede pristojnosti odločanja, zakonodaje o duševnem zdravju, ranljivosti; etični in poklicni izzivi in priložnosti pri delu z družinami in negovalci.

Metode poučevanja in učenja

Predavanja Vaje Klinične vaje

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje: Po koncu tega predmeta bo študent sposoben: 1. Kritizirati ključne pojme v duševnem zdravju, vključno z duševnim zdravjem / boleznimi, diagnostičnimi procesi in kategorizacijo, tveganjem in vrsto obrazložitvenih modelov v zvezi z razvojem celostne ocene duševnega zdravja v okviru okrevanja. 2. Kritično analizirati vlogo zdravstvenega delavca, uporabnika storitve, družine in negovalcev v procesu razvijanja skupne formulacije glavnih vprašanj duševnega zdravja osebe in njihovega vpliva v vsakdanjem življenju v okviru oskrbe, usmerjene v okrevanje. 3. Izkazati kritično razumevanje in razvoj terapevtskega zavezništva v procesu vključevanja pacientov v celostno oceno, oblikovanje in raziskovanje odnosa do možnosti zdravljenja, vključno z zdravili in psihološkim zdravljenjem. 4. Ocenititi uporabnost vrste okvirov in orodij za oceno duševnega zdravja in pokažite sposobnost njihove učinkovite uporabe za zbiranje informacij, osredotočenih na človeka 5. Analizirati etična, pravna in strokovna vprašanja, povezana z ocenjevanjem in zdravljenjem duševnega zdravja.

Temeljni literatura in viri

Temeljna literatura/Basic literature: Petersen, S. W., 2016. Advanced health assessment and diagnostic reasoning. Jones & Bartlett Learning. Dodatna literatura/Additional literature: Strauser, D. R., Tansey, T. N., & Chan, F., 2019. Assessment in Rehabilitation and Mental Health Counseling. Springer Publishing Company. Varcarolis, E. M., 2016. Essentials of Psychiatric Mental Health Nursing-E-Book: A Communication Approach to Evidence-Based Care. Elsevier Health Sciences.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Ni pogojev za vključitev (prisotnost se preverja).

  • dr. ROSEMARY CLARE STENHOUSE

  • Seminarska naloga: 70
  • Vaje (kolokvij): 30

  • : 15
  • : 60
  • : 50

  • slovensko, angleško
  • slovensko, angleško