SLO | EN

Cilji in kompetence

Študent bo: • spoznal in usvojil ustrezno razumevanje samomorilnega vedenja • poznaval dejavnike tveganja za samomorilno vedenje, • razumel kompleksnost fenomena in načine krepitve varovalnih dejavnikov posameznikov in družbe, • s pomočjo analize epidemiološke slike samomorilnega vedenja razvil zmožnost povezovanja danih podatkov s kulturnimi in drugimi dejavniki, ter različnimi okoliščinami, ki prispevajo k samomorilnemu vedenju, • osvojil osnovne spretnosti reagiranja ob samomorilnem vedenju.

Vsebina

Temeljne teorije in modeli samomorilnega vedenja; Nomenklatura s področja; Epidemiološka slika s področja; Dejavniki tveganja in varovalni dejavniki s področja; Preventiva in intervencije Žalovanje in postvencija.

Metode poučevanja in učenja

Predavanja in seminarske naloge.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Po zaključku tega predmeta bo študent sposoben: - prepoznati samomorilno vedenje, - kritično presoditi, analizirati in sintetizirati različne teoretične modele ter prenesti le to v prakso.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

• iskanje in evalvacija informacij: iskanje znanstvenih dokazov in njihova kritična ocena, • krepitev komunikacijskih spretnosti za klinično delo in komuniciranje s širšo javnostjo • delo v skupini, • pisanje raziskovalnih poročil, • spretnosti ustnega komuniciranja.

Temeljni literatura in viri

Obvezna / Mandatory Roškar, S. in Videtič Paska A. Samomor v Sloveniji in svetu. Opredelitev, raziskovanje, preprečevanje in obravnava. Ljubljana: NIJZ ŠEDIVY, Nuša, POŠTUVAN, Vita (2022.). Samomorilno vedenje mladostnikov: razvoj in implementacija preventivno-intervencijskih programov. Koper: Založba Univerze na Primorskem. POŠTUVAN, Vita (2022). Po koncu: žalovanje in reintegracija bližnjih po samomoru. Koper: Založba Univerze na Primorskem. Priporočena / Recommended WHO, 2014. Preventing suicide: a global imperative. https://www.who.int/mental_health/suicide-prevention/world_report_2014/en/ Joiner, T. E., Van Orden, K. A., Witte, T. K. & Rudd, M. D., 2009. The interpersonal theory of suicide: guidance for working with suicidal clients. Washington, DC: American Psychological Association.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Pogoji za vključitev v delo: Pogojev ni. Pogoji za opravljanje študijskih obveznosti: Pogoja za pristop k izpitu sta aktivno sodelovanje pri seminarskih vajah in priprava seminarske naloge. Prisotnost se preverja.

  • izr. prof. dr. VITA POŠTUVAN

  • Pisni izpit: 60
  • Seminarska naloga: 30
  • študija primerov: 10

  • : 25
  • : 10
  • : 40
  • : 105

  • slovensko
  • slovensko

  • ZDRAVSTVENA NEGA (MENTALNO ZDRAVJE V NAPREDNI PRAKSI ZDRAVSTVENE NEGE) - 1.