Cilji in kompetence
Študent bo:
• spoznal in usvojil ustrezno razumevanje samomorilnega vedenja
• poznaval dejavnike tveganja za samomorilno vedenje,
• razumel kompleksnost fenomena in načine krepitve varovalnih dejavnikov posameznikov in družbe,
• s pomočjo analize epidemiološke slike samomorilnega vedenja razvil zmožnost povezovanja danih podatkov s kulturnimi in drugimi dejavniki, ter različnimi okoliščinami, ki prispevajo k samomorilnemu vedenju,
• osvojil osnovne spretnosti reagiranja ob samomorilnem vedenju.
Vsebina
Temeljne teorije in modeli samomorilnega vedenja;
Nomenklatura s področja;
Epidemiološka slika s področja;
Dejavniki tveganja in varovalni dejavniki s področja;
Preventiva in intervencije
Žalovanje in postvencija.
Metode poučevanja in učenja
Predavanja in seminarske naloge.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Po zaključku tega predmeta bo študent sposoben:
- prepoznati samomorilno vedenje,
- kritično presoditi, analizirati in sintetizirati različne teoretične modele ter prenesti le to v prakso.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
• iskanje in evalvacija informacij: iskanje znanstvenih dokazov in njihova kritična ocena,
• krepitev komunikacijskih spretnosti za klinično delo in komuniciranje s širšo javnostjo
• delo v skupini,
• pisanje raziskovalnih poročil,
• spretnosti ustnega komuniciranja.
Temeljni literatura in viri
Obvezna / Mandatory
Roškar, S. in Videtič Paska A. Samomor v Sloveniji in svetu. Opredelitev, raziskovanje, preprečevanje in obravnava. Ljubljana: NIJZ
ŠEDIVY, Nuša, POŠTUVAN, Vita (2022.). Samomorilno vedenje mladostnikov: razvoj in implementacija preventivno-intervencijskih programov. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
POŠTUVAN, Vita (2022). Po koncu: žalovanje in reintegracija bližnjih po samomoru. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
Priporočena / Recommended
WHO, 2014. Preventing suicide: a global imperative. https://www.who.int/mental_health/suicide-prevention/world_report_2014/en/
Joiner, T. E., Van Orden, K. A., Witte, T. K. & Rudd, M. D., 2009. The interpersonal theory of suicide: guidance for working with suicidal clients. Washington, DC: American Psychological Association.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Pogoji za vključitev v delo:
Pogojev ni.
Pogoji za opravljanje študijskih obveznosti:
Pogoja za pristop k izpitu sta aktivno sodelovanje pri seminarskih vajah in priprava seminarske naloge. Prisotnost se preverja.