SLO | EN

Cilji in kompetence

Študent bo sposoben: - svetovati glede duševnega zdravja: kako ga vzdržuje posameznik in družina, kako ga ohranjati in krepiti, - izvajati primarno, sekundarno in tercialno preventivo duševnih motenj, - izvajati zdravstveno nego pri obravnavanih duševnih motnjah.

Vsebina

Mentalno zdravje: definicija, vsebina, vloga posameznika pri vzdrževanju mentalnega zdravja. Vloga zdravstvene nege pri mentalnem zdravju in pomen primarne, sekundarne in tercialne preventive duševnih motenj. Najpogostejše duševne motenje in vloga zdravstvene nege pri prepoznavi, obravnavi in terapiji: depresija, s stresom povzročene duševne motnje, psihoze, duševne motnje v različnih starostnih obdobjih.

Metode poučevanja in učenja

Predavanja Seminarji Seminarske vaje

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Po zaključku tega predmeta bo študent sposoben: - prilagoditi pomen skrbi vsakega posameznika in družine za duševno zdravje, - načrtovati vlogo zdravstvene nege pri skrbi in ohranjanju duševnega zdravja, - razlikovati vlogo zdravstvene nege pri primarni, sekundarni in tercialni preventivi duševnih motenj.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

- se vključevati v delo na področju duševnega zdravja v različnih sisitemih (referenčnih ambulantah, centrih za duševno zdravje).

Temeljni literatura in viri

Temeljna literatura/Basic literature: Gregorič Kumperščak, H., 2006. Prepoznava in obravnava psihotičnih motenj v otroštvu in mladostništvu In: Gregorič, A., ed. Zbornik. Maribor: Splošna bolnišnica, pp. 41-46. Pregelj, P., Kores Plesničar, B., Tomori, M., Zalar, B. & Ziherl, S., 2013. Psihiatrija. Ljubljana: Medicinska fakulteta Univerze v Ljubljani, Psihiatrična klinika Ljubljana. Dodatna literatura/Additional literature: Carter, A. S. & DelCarmen-Wiggins, R., 2019. The Oxford handbook of infant, toddler, and preschool mental health assessment. London: Oxford Library of Psychology.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Pogoji za vključitev v delo: Pogojev ni. Pogoji za opravljanje študijskih obveznosti: Pogoja za pristop k izpitu sta aktivno sodelovanje pri seminarskih vajah in priprava seminarske naloge. Prisotnost se preverja.

  • izr. prof. dr. HOJKA GREGORIČ KUMPERŠČAK, dr. med.

  • Seminarska naloga: 50
  • Ustni izpit: 50

  • : 25
  • : 10
  • : 80
  • : 65

  • slovensko
  • slovensko

  • ZDRAVSTVENA NEGA (MENTALNO ZDRAVJE V NAPREDNI PRAKSI ZDRAVSTVENE NEGE) - 1.