SLO | EN

Cilji in kompetence

Študent bo: - razumel biopsihosocialni model zdravja in bolezni s posebnim poudarkom na razumevanju vloge psiholoških, vedenjskih in socialnih dejavnikov pri ohranjanju zdravja in preprečevanju bolezni; - pridobil veščine in znanje, ki jih lahko prenese in uporabi v namene promocije zdravja in preventive; - sposoben kritično analizirati, sintetizirati in predvidevati rešitve ter posledice na področju psihologije zdravja; - znal kritično vrednotiti implikacije socialne slojevitosti, spolne, rasne in etnične neenakosti za zdravje; - znal uporabiti znanja v praksi in izvirno, kreativno reševati probleme v novih ali neobičajnih kontekstih.

Vsebina

Psihološki, vedenjski in socialni faktorji, ki vplivajo na zdravje; biopsihosocialni model zdravja in bolezni. Preventiva (preventivni pristopi k posameznim problemskim področjem) in promocija zdravja. Bolezen in osebnost; bolečina; življenje s kronično boleznijo; odvisnosti. Strategije spopadanja s psihosocialnimi obremenitvami in stresom ter izboljšanje emocionalnega dobrega počutja. Socialna psihologija stališč, povezanih z zdravjem, modeli spreminjanja vedenja, komunikacija, socialna opora. Pomen okolja; zdravstvene intervencije. Javno zdravje, neenakosti v zdravju in socialne determinante zdravja.

Metode poučevanja in učenja

Interaktivna predavanja Skupinsko delo Metode dela: Razlaga Diskusija Multimedijske prezentacije Delo z besedilom Obravnava primerov Praktične vaje

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje: Po zaključku tega predmeta bo študent sposoben: - poznati, razumeti in uporabljati sodobna dognanja na področju psihologije zdravja; - razumeti in povezovati ključne procese in modele spreminjanja vedenja, povezanega z zdravjem; - reflektirati pristope k neenakosti v zdravju in odpravi le-teh; - povezovati koncepte psihologije zdravja z drugimi znanstvenimi disciplinami v kontekstu soočanja z aktualnimi družbenimi vprašanji; - kritične presoje in uporabe znanstvenih in strokovnih spoznanj ter pristopov sodobne psihologije zdravja; - povezave znanstvenih in strokovnih spoznanj sodobne psihologije zdravja z drugimi sorodnimi znanstvenimi disciplinami; - usmerjanja v interdisciplinarne raziskovanje; pripravljenost za trajno strokovno izpopolnjevanje.

Temeljni literatura in viri

Temeljna literatura/Basic literature: Marks, D. F., Murray, M. & Estacio, E. V., 2018. Health psychology: theory, research and practice. London: SAGE Publishing. Dodatna literatura/Additional literature: Suls, J. & Wallston, K. A., 2009. Social psychological foundations of health and illness. New Jersey: Wiley-Blackwell. Anisman, H., 2016. Health psychology. London: SAGE Publishing. Ogden, J., 2019. Health Psychology. New York: McGraw-Hill Education.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Pogoji za vključitev v delo: Pogojev ni. Pogoji za opravljanje študijskih obveznosti: Opravljene seminarske vaje so pogoj za pristop k izpitu.

  • red. prof. dr. KARIN BAKRAČEVIČ

  • Pisni izpit: 70
  • Seminarske vaje: 30

  • : 20
  • : 10
  • : 150

  • slovensko
  • slovensko

  • ZDRAVSTVENA NEGA (MENTALNO ZDRAVJE V NAPREDNI PRAKSI ZDRAVSTVENE NEGE) - 2.