Cilji in kompetence
Študent bo:
• spoznal osnove zdravstvene nege mentalnega zdravja v skupnosti,
• spoznal koncepte zdravstvene nege mentalnega zdravja v skupnosti,
• ozaveščen o prisotnosti stigme duševnih motenj v skupnosti,
• diskutiral o mentalnem zdravju v skupnosti.
Vsebina
Globalno duševno zdravje
Pregled politik duševnega zdravja po vsem svetu
Sedanje zagotavljanje storitev duševnega zdravja v skupnosti
Stigma, diskriminacija in zavedanje skupnosti o duševnih boleznih
Zdravstvena nega mentalnega zdravja v skupnosti
Metode poučevanja in učenja
Predavanja
Seminarske vaje
Klinične vaje
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Po zaključku tega predmeta bo študent sposoben:
• opredeliti delovanje zdravstvene nege mentalnega zdravja v skupnosti,
• prepoznati stigmo duševnih motenj v skupnosti,
• kritično oceniti duševno zdravje skupnosti.
Temeljni literatura in viri
Temeljna literatura/Basic literature:
Videbeck, S. L., 2020. Psychiatric-Mental Health Nursing. 8th ed. Philadelphia: Wolters Kluwer.
Schober, M., 2016. Introduction to advanced nursing practice. New York: Springer.
Dodatna literatura/Additional literature:
NHS England & NHS Improvement and the National Collaborating Central for Mental Health, 2019. The community mental health framework for adults and older adults. [pdf] Available at: https://www.england.nhs.uk/wp-content/uploads/2019/09/community-mental-health-framework-for-adults-and-older-adults.pdf [Accesses 5.11.2020].
Rosenberg, S. J. & Rosenberg, J., 2017. Community mental health: challenges for the 21st century. New York: Taylor & Francis.
Burgess, R. & Mathias, K., 2017. Community mental health competencies: a new vision for global mental health. In: The Palgrave handbook of sociocultural perspectives on global mental health. London: Palgrave Macmillan, pp. 211-235.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Pogoji za vključitev v delo:
Pogojev ni.
Pogoji za opravljanje študijskih obveznosti:
Pogoja za pristop k izpitu sta aktivno sodelovanje pri seminarskih in kliničnih vajah in priprava seminarske naloge. Prisotnost se preverja.