Cilji in kompetence
Študent bo :
• razvil kritično razumevanje ključnih raziskovalnih pristopov in njihovih paradigem
• usposobljen za samostojno načrtovanje in izvedbo empirične raziskave na področju zdravstvene nege (ustrezno konceptualiziranje raziskovalnega problema, pregled literature, oblikovanje teoretsko utemeljenih raziskovalnih vprašanj, izbor in utemeljitev ustreznih raziskovalnih pristopov, metodologije in metod zbiranja podatkov in njihove analize, interpretacija rezultatov, oblikovanje zaključkov, pomembnih za prakso, izobraževanje, administracijo in nadaljnjo raziskovanje)
• usposobljen za evalvacijo kakovosti empiričnih raziskav
• usposobljen za samostojno pripravo raziskovalnega poročila in širjenja rezultatov raziskovalnega dela z upoštevanjem standardov in meril pisanja znanstvenih člankov
Vsebina
• Prikaz ključnih raziskovalnih pristopov na področju zdravstvene nege (kvalitativne raziskave, kvantitativne raziskave, raziskave mešanih metod) in njihovih paradigem.
• Filozofija znanosti za podporo kvalitativnega in kvantitativnega raziskovanja.
• Iskanje relevantnih raziskovalnih vprašanj za razvoj znanja in znanosti zdravstvene nege in njihov vpliv na prakso, izobraževanje in administracijo zdravstvene nege.
• Izbor in utemeljitev izbora paradigme, metodologije in metod raziskovanja v zdravstveni negi.
• Načrtovanje in potek empirične raziskave.
• Metodologija in metode zbiranja empiričnih podatkov.
• Metode analize zbranih empiričnih podatkov.
• Zagotavljanje kakovosti empiričnih raziskav v zdravstveni negi in uporaba kriterijev ugotavljanja kakovosti empiričnih raziskav.
• Povezovanje raziskovanja in teorij zdravstvene nege (pomen teoretičnega okvirja za oblikovanje problema raziskovanja, pripravo zasnove in poteka raziskave ter interpretacijo rezultatov).
• Trendi v raziskavah na področju zdravstvene nege.
Metode poučevanja in učenja
Predavanja (avditorno in oblika učenja na daljavo)
Laboratorijske vaje, seminarji (avditorno in oblika učenja na daljavo), Laboratorijske vaje, vaje.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študent:
• demonstrira kritično razumevanje kompleksnih raziskovalnih pristopov in njihovih paradigem
• identificira in kritično analizira raziskovalni problem ter demonstrira usposobljenost za samostojno raziskovanje z oblikovanjem predloga empirične raziskave
• demonstrira usposobljenost integracije teoretskih spoznanj, raziskovalno-metodološkega znanja ter zmožnost (samo)refleksije in (samo)kritičnosti raziskovalnega dela
• kritično razpravlja o kakovosti empiričnih raziskav in samostojno ovrednoti kakovost empiričnih raziskav
• pripravi in predstavi predlog empirične raziskave
Temeljni literatura in viri
Obvezna/Mandatory:
Polit, D., Beck, C.T., 2022 (ali starejša izdaja). Essentials of nursing research: appraising evidence for nursing practice. 10th ed. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins.
Creswell, J.W., Creswell, D., 2018. Research design : qualitative, quantitative & mixed methods approaches. 5th ed. Los Angeles [etc.]: Sage.
Priporočena/Recommended:
Domače in mednarodne strokovne in znanstvene publikacije s področja učne enote (Nursing research, Qualitative Health Research, Nursing Science Quarterly, Advances in Nursing Science).
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Poznavanje temeljnih vsebin s področja učne enote.