Cilji in kompetence
Študent bo sposoben:
• razumevanja osnovnih konceptov znanstvenih izhodišč promocije zdravja
• razvijanja kritičnega pristopa pri uporabi strokovnih in znanstvenih podatkov iz dostopne literature in sodobnih tehnologij.
• razumevanja in kritične presoje pri razreševanju zahtevnih in kompleksnih strokovnih, pa tudi znanstveno-raziskovalnih vprašanj s področja promocije zdravja
• poznavanja in uporabe sodobnih intervencijskih pristopov na področju varovanja zdravja.
• pripravljanja in implementacije raziskav na področju promocije zdravja.
Vsebina
• Vpliv globalizacije na zdravstvene probleme (npr. pandemije, prehranske navade)
• Vloga digitalnega zdravstva, telemedicine in e-zdravstvenih rešitev v javnem zdravstvu.
• Pomen zbiranja in analize zdravstvenih podatkov ter njihove uporabe v preventivnih programih.
• Zmanjševanje neenakosti v zdravju, z upoštevanjem naravnih in socio-ekonomskih dejavnikov ter spoštovanjem multikulturnosti
• Obravnava etičnih dilem v javnem zdravstvu, kot so obvezno cepljenje, pravice pacientov, diskriminacija in stigmatizacija
• Osnove oblikovanja zdravstvenih preventivnih programov po korakih
• Nekateri modeli za načrtovanje zdravstvenih prevetivnih programov znotraj promocije zdravja
Metode poučevanja in učenja
Predavanja (avditorna in učenje na daljavo)
Seminarske vaje
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje
Po zaključku učne enote bo študent sposoben:
• poznavanja nacionalnih prizadevanja za krepitev zdravja in oblikovanja rešitev na tem področju
• vrednotiti obstoječe prakse na področju promocije zdravja
• zasnovati individualne in/ali skupinske programe za krepitev zdravja
• uporabljati pridobljeno znanje v svojem raziskovalnem delu.
• ovrednotiti svoje intervencije.
• strokovno ravnanje utemeljevati na osnovi sodobnih spoznanj znanosti.
• svoje intervencije snovati na podlagi znanstvenih dognanj in jih ustrezno evalvirati.
Temeljni literatura in viri
Obvezna/Mandatory:
Snelling, A. M. (2014). Introduction to Health Promotion. Somerset, USA: John Wiley & Sons, Incorporated. (vir prosto dostopen – ProQuest Ebook Central)
Priporočena /Recomended
Nola, P., Murdaugh, C. L. & Parsons, M. A., 2019. Health promotion in nursing practice Pender, 8th ed. Pearson. Wallace, B. C. (Ed.). (2007). Toward equity in health: a new global approach to health disparities. Retrieved from https://ebookcentral.proquest.com Turner, R. I. (2009). Guide to public health research needs. Retrieved from https://ebookcentral.proquest.com Kronenfeld, J. J. (Ed.). (2013). Social determinants, health disparities and linkages to health and health care. Retrieved from https://ebookcentral.proquest.com Luquis, R. R., PA©rez, M. A., & Prez, M. A. (2013). Cultural competence in health education and health promotion. Retrieved from https://ebookcentral.proquest.com
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
• Pogoj za pristop k izpitu je opravljena projektna naloga.