SLO | EN

Cilji in kompetence

Študent bo sposoben: • razumevanja osnovnih konceptov znanstvenih izhodišč promocije zdravja • razvijanja kritičnega pristopa pri uporabi strokovnih in znanstvenih podatkov iz dostopne literature in sodobnih tehnologij. • razumevanja in kritične presoje pri razreševanju zahtevnih in kompleksnih strokovnih, pa tudi znanstveno-raziskovalnih vprašanj s področja promocije zdravja • poznavanja in uporabe sodobnih intervencijskih pristopov na področju varovanja zdravja. • pripravljanja in implementacije raziskav na področju promocije zdravja.

Vsebina

• Vpliv globalizacije na zdravstvene probleme (npr. pandemije, prehranske navade) • Vloga digitalnega zdravstva, telemedicine in e-zdravstvenih rešitev v javnem zdravstvu. • Pomen zbiranja in analize zdravstvenih podatkov ter njihove uporabe v preventivnih programih. • Zmanjševanje neenakosti v zdravju, z upoštevanjem naravnih in socio-ekonomskih dejavnikov ter spoštovanjem multikulturnosti • Obravnava etičnih dilem v javnem zdravstvu, kot so obvezno cepljenje, pravice pacientov, diskriminacija in stigmatizacija • Osnove oblikovanja zdravstvenih preventivnih programov po korakih • Nekateri modeli za načrtovanje zdravstvenih prevetivnih programov znotraj promocije zdravja

Metode poučevanja in učenja

Predavanja (avditorna in učenje na daljavo) Seminarske vaje

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje Po zaključku učne enote bo študent sposoben: • poznavanja nacionalnih prizadevanja za krepitev zdravja in oblikovanja rešitev na tem področju • vrednotiti obstoječe prakse na področju promocije zdravja • zasnovati individualne in/ali skupinske programe za krepitev zdravja • uporabljati pridobljeno znanje v svojem raziskovalnem delu. • ovrednotiti svoje intervencije. • strokovno ravnanje utemeljevati na osnovi sodobnih spoznanj znanosti. • svoje intervencije snovati na podlagi znanstvenih dognanj in jih ustrezno evalvirati.

Temeljni literatura in viri

Obvezna/Mandatory: Snelling, A. M. (2014). Introduction to Health Promotion. Somerset, USA: John Wiley & Sons, Incorporated. (vir prosto dostopen – ProQuest Ebook Central) Priporočena /Recomended Nola, P., Murdaugh, C. L. & Parsons, M. A., 2019. Health promotion in nursing practice Pender, 8th ed. Pearson. Wallace, B. C. (Ed.). (2007). Toward equity in health: a new global approach to health disparities. Retrieved from https://ebookcentral.proquest.com Turner, R. I. (2009). Guide to public health research needs. Retrieved from https://ebookcentral.proquest.com Kronenfeld, J. J. (Ed.). (2013). Social determinants, health disparities and linkages to health and health care. Retrieved from https://ebookcentral.proquest.com Luquis, R. R., PA©rez, M. A., & Prez, M. A. (2013). Cultural competence in health education and health promotion. Retrieved from https://ebookcentral.proquest.com

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

• Pogoj za pristop k izpitu je opravljena projektna naloga.

  • izr. prof. dr. SABINA LIČEN

  • Projektna naloga: 80
  • Seminarske vaje: 20

  • : 10
  • : 10
  • : 105

  • slovensko
  • slovensko