SLO | EN

Cilji in kompetence

Študent bo sposoben: • uporabiti temeljna znanji na področju izboljševanja kakovosti v zdravstvu in varnosti pacientov in pridobil veščine prenosa teh znanj v vsakdanjo prakso zdravstvene nege, • uporabiti principe izvajanja projektov za izboljšave in temeljna orodja za izboljševanje kakovosti, vključno s komunikacijo v zdravstvenem timu, • uvesti izboljšave in spremembe v klinični praksi • vrednotiti izide zdravstvene nege, • razpravljati o pomenu kulture varnosti pacientov, • zavedanja razsežnost problema varnosti pacientov, • našteti modele pristopa k varnosti pacientov, • zagovarjati pravično kulturo, • analizirati napake in uvajati varovalne sisteme in procese za preprečevanje napak.

Vsebina

Kakovost v zdravstvu - Razlogi za izboljševanje kakovosti v zdravstvu in globalni cilji kakovosti - Praktični model za izboljševanje kakovosti. - Projekt za izboljševanje kakovosti - Osnovna orodja za izboljševanje kakovosti Varnost pacientov - Razumevanje pojmov povezanih z varnostjo pacientov - Spoznanje modelov nastanka napak, človeških in drugih dejavnikov - Opisati škodljivosti osebnega modela pri analizi napak - Izvajanje sporočanja in analize napak z iskanjem osnovnih vzrokov in prispevajočih dejavnikov - Razumevanje proaktivnega pristopa k varnosti pacientov - Preprečevanje napak s škodo za zdravje pri pacientu - Ustvarjanje kulture varnosti

Metode poučevanja in učenja

Predavanja (avditorna in učenje na daljavo) Seminarske vaje

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje: Po zaključku tega predmeta bo študent sposoben: • opredeliti kakovost in načela kakovosti v zdravstvu • razložiti koncepte in definicije kakovosti v zdravstvu • kritično oceniti projekte za izboljšave • kritično oceniti orodja za izboljševanje kakovosti • poiskati definicije varnosti pacientov • razpravljati o varnost v zdravstvu kot o sistemskem problemu, • interpretirati razliko med aktivno in latentno napako, • formulirati model nastanka napake • kritično oceniti vpliv človeških dejavnikov na varnost, • razpravljati o razvoju kulture varnosti, • formulirati pravično kulturo.

Temeljni literatura in viri

Obvezna/Mandatory: Rozman, R. Kovač J., Filej B., Robida, A. (2019) Mananagement v zdravstvu. Ljubljana: GV založba. Robida,A. (2013). Napake pri zdravstven obravnavi pacientov. Bled: Center za izboljševanje kakovosti in varnosti zdravstven obravnave. https://www.prosunt.si/prosunt-2-2-2/analiza-napak-prirocnik-2/ Priporočena/Recommended: Robida, A.(2009). Pot do odlične zdravstvene prakse. Ljubljana: GV založba. https://www.prosunt.si/prosunt-2-2-2/pot-do-prakse/ Robida A, ed. Uvajanje izboljševanja kakovosti v bolnišnice. Ljubljana: Ministrstvo za zdravje; 2006. Yazbeck AM, Robida A, eds. Metodološka priporočila za oblikovanje in uvajanje kliničnih poti. Ljubljana: Ministrstvo za zdravje; 2006.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Pogoj za pristop k izpitu je opravljena seminarska naloga.

  • dr. ANDREJ ROBIDA

  • Pisni izpit: 50
  • Seminarske vaje: 50

  • : 25
  • : 20
  • : 135

  • slovensko
  • slovensko

  • ZDRAVSTVENA NEGA (JAVNO ZDRAVJE) - 1.