Cilji in kompetence
Študent bo sposoben:
• uporabiti temeljna znanji na področju izboljševanja kakovosti v zdravstvu in varnosti pacientov in pridobil veščine prenosa teh znanj v vsakdanjo prakso zdravstvene nege,
• uporabiti principe izvajanja projektov za izboljšave in temeljna orodja za izboljševanje kakovosti, vključno s komunikacijo v zdravstvenem timu,
• uvesti izboljšave in spremembe v klinični praksi
• vrednotiti izide zdravstvene nege,
• razpravljati o pomenu kulture varnosti pacientov,
• zavedanja razsežnost problema varnosti pacientov,
• našteti modele pristopa k varnosti pacientov,
• zagovarjati pravično kulturo,
• analizirati napake in uvajati varovalne sisteme in procese za preprečevanje napak.
Vsebina
Kakovost v zdravstvu
- Razlogi za izboljševanje kakovosti v zdravstvu in globalni cilji kakovosti
- Praktični model za izboljševanje kakovosti.
- Projekt za izboljševanje kakovosti
- Osnovna orodja za izboljševanje kakovosti
Varnost pacientov
- Razumevanje pojmov povezanih z varnostjo pacientov
- Spoznanje modelov nastanka napak, človeških in drugih dejavnikov
- Opisati škodljivosti osebnega modela pri analizi napak
- Izvajanje sporočanja in analize napak z iskanjem osnovnih vzrokov in prispevajočih dejavnikov
- Razumevanje proaktivnega pristopa k varnosti pacientov
- Preprečevanje napak s škodo za zdravje pri pacientu
- Ustvarjanje kulture varnosti
Metode poučevanja in učenja
Predavanja (avditorna in učenje na daljavo)
Seminarske vaje
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Po zaključku tega predmeta bo študent sposoben:
• opredeliti kakovost in načela kakovosti v zdravstvu
• razložiti koncepte in definicije kakovosti v zdravstvu
• kritično oceniti projekte za izboljšave
• kritično oceniti orodja za izboljševanje kakovosti
• poiskati definicije varnosti pacientov
• razpravljati o varnost v zdravstvu kot o sistemskem problemu,
• interpretirati razliko med aktivno in latentno napako,
• formulirati model nastanka napake
• kritično oceniti vpliv človeških dejavnikov na varnost,
• razpravljati o razvoju kulture varnosti,
• formulirati pravično kulturo.
Temeljni literatura in viri
Obvezna/Mandatory:
Rozman, R. Kovač J., Filej B., Robida, A. (2019) Mananagement v zdravstvu. Ljubljana: GV založba.
Robida,A. (2013). Napake pri zdravstven obravnavi pacientov. Bled: Center za izboljševanje kakovosti in varnosti zdravstven obravnave. https://www.prosunt.si/prosunt-2-2-2/analiza-napak-prirocnik-2/
Priporočena/Recommended:
Robida, A.(2009). Pot do odlične zdravstvene prakse. Ljubljana: GV založba. https://www.prosunt.si/prosunt-2-2-2/pot-do-prakse/
Robida A, ed. Uvajanje izboljševanja kakovosti v bolnišnice. Ljubljana: Ministrstvo za zdravje; 2006.
Yazbeck AM, Robida A, eds. Metodološka priporočila za oblikovanje in uvajanje kliničnih poti. Ljubljana: Ministrstvo za zdravje; 2006.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Pogoj za pristop k izpitu je opravljena seminarska naloga.