SLO | EN

Cilji in kompetence

Študent bo: • razumel pomen teorij za razvoj znanosti in discipline zdravstvene nege, • sposoben kritično diskutirati o razvoju znanstvenih filozofskih načel in o izvoru teorij ter razvoju znanosti zdravstvene nege, • kritično ocenil oblike znanj v zdravstveni negi, • razumel proces razvoja teorij, • sposoben kritično diskutirati o razlikah med teorijo in modelom, • sposoben kritično oceniti teorijo ali konceptualni model zdravstvene nege, • sposoben kritično oceniti koncept zdravstvene nege, • sposoben izbrati ustrezno teorijo za prakso zdravstvene nege in teoretični okvir v raziskovalnem projektu, • sposoben aplicirati teorije v prakso, • sposoben diskutirati o pomanjkljivostih teorije in kritično analizirati odnose med teorijo, raziskovanjem in prakso. • sposoben diskutirati o pomenu teorij zdravstvene nege za utemeljitev prakse na teoriji.

Vsebina

• Zgodovinski razvoj, filozofska načela, paradigma in izvor teorij. • Razvoj znanosti zdravstvene nege. • Vedenje in znanje ter temeljene oblike znanja v zdravstveni negi. • Strategije razvoja teorij zdravstvene nege. • Teorije in modeli zdravstvene nege. • Kritična analiza in evalvacija teorij zdravstvene nege. • Analiza koncepta. • Aplikacija teorije v prakso. • Povezave med teorijo, prakso in raziskovanjem. • Medosebni odnosi in teorije zdravstvene nege • Teorije skrbi v zdravstveni negi • Teorije zdravstvene nege in nove vloge medicinskih sester.

Metode poučevanja in učenja

Predavanja (avditorno in oblika učenja na daljavo) , seminarji (avditorno in oblika učenja na daljavo), vaje.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študent • kritično evalvira pomen teorij zdravstvene nege za razvoj znanosti in discipline zdravstvene nege, • razpravlja o zgodovinskem razvoju, znanstvenih filozofskih načelih in o razvoju znanosti zdravstvene nege, • evalvira oblike znanj v zdravstveni negi, • pozna teorije zdravstvene nege in evalvira strategije razvoja in oblikovanja teorij v zdravstveni negi in drugih disciplinah, • razlikuje modele in teorije zdravstvene nege, • argumentira izbor izbrane teorije za raziskovalni projekt, • analizira in evalvira izbrano teorijo v okviru raziskovalnega projekta in njen potencialen vpliv na prakso, izobraževanje in raziskovanje z uporabo različnih modelov in kriterijev za analizo in evalvacijo teorij, • analizira izbrani koncept v okviru raziskovalnega projekta z uporabo konceptne analize, • argumentira teoretični okvir raziskovalnega projekta.

Temeljni literatura in viri

Obvezna: McKenna, H. Pajnkihar, M. & Murphy, F. (2018). Temelji modelov, teorij in prakse zdravstvene nege. 1. izd. Maribor: Univerzitetna založba Univerze. Raile Alligood, M. ed. (2022 ali starejša izdaja). Nursing theorists and their work. 10th ed. St. Louis : Elsevier. McEwen, M., & Wills, E. M. (2023 ali starejša izdaja). Theoretical basis for nursing (6th ed., str. XVI, 604). Wolters Kluwer. Priporočena: Chinn P.L, & Kramer M.K.,(2018). Knowledge development in nursing: theory and process. 10th ed. St. Louis, Missouri: Elsevier Mosby. Peterson, S.J. ed. (2020 ali starejša izdaja). Middle range theories : application to nursing research and practice. 5th ed. Philadelphia [etc.] : Wolters Kluwer. McKenna, H.P. Pajnkihar, M. Murphy, F. (2014). Fundamentals of Models, Theories and Practice. Wiley, Blackwell, Oxford. Domače in mednarodne strokovne in znanstvene publikacije s področja učne enote.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Ni pogojev za vključitev (prisotnost se preverja).

  • red. prof. Dr (Združeno kraljestvo Velike Britanije in Severne Irske) MAJDA PAJNKIHAR
  • red. prof. dr. HUGH PATRICK MC KENNA

  • Projekt: 100

  • : 10
  • : 10
  • : 10
  • : 150

  • slovensko
  • slovensko

  • ZDRAVSTVENA NEGA - 1.