SLO | EN

Cilji in kompetence

Študent bo sposoben: • razumeti temeljne koncepte duševnega zdravja in s tem povezane vidike; • razpravljati o najpogostejših težavah v duševnem zdravju; • uporabiti koncepte promocije duševnega zdravja ter primarne, sekundarne in terciarne preventive ter njihovo uporabo v praksi; • interpretirati zakonske podlage za izvajanje ukrepov in aktivnosti na področju duševnega zdravja ter medsektorsko delovanje pri naslavljanju te problematike; • razlikovati in uporabiti službe na področju duševnega zdravja v okviru sistema zdravstvenega varstva; • razpravljati o vlogi nevladnih organizacij in njihovih programov na področju duševnega zdravja.

Vsebina

• Opredelitev duševnega zdravja in povezanih temeljnih konceptov; pomen duševnega zdravja za posameznika in družbo, dejavniki duševnega zdravja. • Opredelitev najbolj pogostih težav v duševnem zdravju. • Opredelitev promocije in preventive duševnega zdravja. • Predstavitev zakonskih podlag na področju duševnega zdravja. • Organiziranost sistema zdravstvenega varstva na področju naslavljanja težav v duševnem zdravju. • Pomen povezovanja služb na področju duševnega zdravja in vloga nevladnih organizacij. •

Metode poučevanja in učenja

Predavanja (avditorna in učenje na daljavo) Seminarske vaje

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje: Po zaključku tega predmeta bo študent sposoben: • razložiti terminologijo in temeljne koncepte s področja duševnega zdravja; • razvrstiti in razumeti najpogostejše težave v duševnem zdravju; • poznati in razumeti promocijo ter preventivo na področju duševnega zdravja; • interdisciplinarno delovati in se povezovati s sorodnimi znanstvenimi disciplinami ter različnimi službami na področju duševnega zdravja; • kritičnega pristopa k presoji in uporabi znanstvenih in strokovnih spoznanj in pristopov na področju duševnega zdravja.

Temeljni literatura in viri

Obvezna/Mandatory: Marušič, A. in Temnik, S. Javno duševno zdravje. Celje: Celjska Mohorjeva družba, 2009. Resolucija o nacionalnem programu duševnega zdravja 2018-2028 (Uradni list RS, št. 24/18). Priporočena/Recommended: Jeriček, H., Zorko, M., Bajt, M., Roškar, S. Duševno zdravje v Sloveniji. Ljubljana: Inštitut za varovanje zdravja Republike Slovenije, 2009. Jeriček Klanšček, H., Roškar, S., Vinko, M., Konec Juričič, N., Hočevar Grom, A., Bajt, M., Čuš, A., Furman, L., Zager Kocjan, G., Hafner, A., Medved, T., Floyd Bračič, M., Poldrugovac, M. Duševno zdravje otrok in mladostnikov v Sloveniji. Ljubljana: Nacionalni inštitut za javno zdravje, 2018. Konec Juričič, N., Kralj, D., Magajna, A., Roškar, S., Selak, Š., Simonović, S., Vinko, M. Duševno zdravje odraslih prebivalcev Slovenije skozi zdravstveno statistiko. V: Šprah, Lilijana (ur.). Z več znanja o motnjah razpoloženja do izhodov iz labirintov: izkušnje in razmisleki. 1. izd. Ljubljana: Založba ZRC, ZRC SAZU, 2019. Str. 13-26.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Pogoj za pristop k izpitu je opravljena seminarska naloga.

  • doc. dr. ŠPELA SELAK

  • Pisni izpit: 60
  • Seminarska naloga: 40

  • : 25
  • : 20
  • : 135

  • slovensko
  • slovensko

  • ZDRAVSTVENA NEGA (JAVNO ZDRAVJE) - 2.