SLO | EN

Cilji in kompetence

Študent bo: • usposobljen za kritični pregled diskusije in za kvalitativne metodologije in metod, • pridobil poglobljena znanja, veščine za uporabo kvalitativnega procesa raziskovanja, • sposoben samostojno pripraviti in ovrednotiti predlog kvalitativne raziskave, • sposoben vrednotiti primernost izbora kvalitativne metodologije in metode, • sposoben samostojno kritično analizirati in interpretirati kvalitativne podatke, • sposoben kritično pregledati različne perspektive in vlogo striktnosti oz. natančnosti v kvalitativnem raziskovanju, • sposoben samostojno reševati etična vprašanja v okviru kvalitativnega raziskovanja.

Vsebina

• Teoretične, filozofske in praktične diskusije kvalitativnih raziskav. • Filozofija znanosti za razvoj kvalitativne metodologije. • Pregled in obravnava kvalitativnih metod in tehnik. • Izbor metode za raziskovalni projekta. • Pristopi in strategije zbiranja kvalitativnih podatkov. • Vzorčenje v okviru kvalitativnih raziskav. • Pristopi in metode analize kvalitativnih podatkov. • Kriteriji za doseganje natančnosti oz. striktnosti kvalitativnih raziskav. • Etika v kvalitativnem raziskovanju. • Implikacija ugotovitev raziskovalnih rezultatov za prakso, izobraževanje, administracijo zdravstvene nege in nadaljnjo raziskovanje.

Metode poučevanja in učenja

Predavanja (avditorno in oblika učenja na daljavo) , seminarji (avditorno in oblika učenja na daljavo), vaje.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študent • argumentira teoretične, filozofske, in praktične diskusije, povezane z različnimi raziskovalnimi metodologijami raziskovanja, • o zgodovinskem in filozofskem razvoju kvalitativne metodologije, • ovrednoti dejavnike, ki jih moramo upoštevati pri pridobivanju dovoljenj za vstop v raziskovalno okolje, pri promociji dobrih odnosov in učinkovite komunikacije z udeleženci in ostalimi ključnimi deležniki, • argumentira izbor filozofije, kvalitativne metodologije in metod glede na oblikovano raziskovalno vprašanje, • uporabi kvalitativno metodologijo za raziskovalna vprašanja, zbiranje in analizo podatkov, • Izbere kriterije striktnosti oz. natančnosti v kvalitativnem raziskovanju, • oceni etična vprašanja v povezavi s svojo raziskavo.

Temeljni literatura in viri

Obvezna: Denzin, N. K., & Lincoln, Y. S. 2018. The SAGE Handbook of Qualitative Research. 5th ed., Sage Publications. Creswell, J. W., Poth, C. N. (2018). Qualitative inquiry & research design: choosing among five approaches, 4th ed. Los Angeles: Sage. Priporočena: De Chesnay, M. ed. (2017). Nursing research using case studies. New York: Springer Publishing Company De Chesnay, M. ed. (2015) Nursing research using grounded theory : qualitative designs and methods in nursing. New York : Springer Publishing Company. De Chesnay, M. (2015). Nursing research using life history : qualitative designs and methods in nursing. New York : Springer Publishing Company De Chesnay, M. ed. (2015) Nursing research using historical methods : qualitative designs and methods in nursing. New York : Springer Publishing Company De Chesnay, M. ed. (2015) Nursing research using participatory action research : qualitative designs and methods in nursing . New York : Springer Publishing Company De Chesnay, M. ed. (2015) Nursing research using ethnography : qualitative designs and methods in nursing. New York : Springer Publishing Company Green, J. Qualitative methods for health research, 4th ed. Los Angeles: SAGE.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Ni pogojev za vključitev (prisotnost se preverja).

  • red. prof. Dr (Združeno kraljestvo Velike Britanije in Severne Irske) MAJDA PAJNKIHAR

  • Projekt: 100

  • : 10
  • : 10
  • : 10
  • : 150

  • slovensko
  • slovensko

  • ZDRAVSTVENA NEGA - 1.