Cilji in kompetence
Študent bo:
• usposobljen za kritični pregled diskusije in za kvalitativne metodologije in metod,
• pridobil poglobljena znanja, veščine za uporabo kvalitativnega procesa raziskovanja,
• sposoben samostojno pripraviti in ovrednotiti predlog kvalitativne raziskave,
• sposoben vrednotiti primernost izbora kvalitativne metodologije in metode,
• sposoben samostojno kritično analizirati in interpretirati kvalitativne podatke,
• sposoben kritično pregledati različne perspektive in vlogo striktnosti oz. natančnosti v kvalitativnem raziskovanju,
• sposoben samostojno reševati etična vprašanja v okviru kvalitativnega raziskovanja.
Vsebina
• Teoretične, filozofske in praktične diskusije kvalitativnih raziskav.
• Filozofija znanosti za razvoj kvalitativne metodologije.
• Pregled in obravnava kvalitativnih metod in tehnik.
• Izbor metode za raziskovalni projekta.
• Pristopi in strategije zbiranja kvalitativnih podatkov.
• Vzorčenje v okviru kvalitativnih raziskav.
• Pristopi in metode analize kvalitativnih podatkov.
• Kriteriji za doseganje natančnosti oz. striktnosti kvalitativnih raziskav.
• Etika v kvalitativnem raziskovanju.
• Implikacija ugotovitev raziskovalnih rezultatov za prakso, izobraževanje, administracijo zdravstvene nege in nadaljnjo raziskovanje.
Metode poučevanja in učenja
Predavanja (avditorno in oblika učenja na daljavo) , seminarji (avditorno in oblika učenja na daljavo), vaje.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študent
• argumentira teoretične, filozofske, in praktične diskusije, povezane z različnimi raziskovalnimi metodologijami raziskovanja,
• o zgodovinskem in filozofskem razvoju kvalitativne metodologije,
• ovrednoti dejavnike, ki jih moramo upoštevati pri pridobivanju dovoljenj za vstop v raziskovalno okolje, pri promociji dobrih odnosov in učinkovite komunikacije z udeleženci in ostalimi ključnimi deležniki,
• argumentira izbor filozofije, kvalitativne metodologije in metod glede na oblikovano raziskovalno vprašanje,
• uporabi kvalitativno metodologijo za raziskovalna vprašanja, zbiranje in analizo podatkov,
• Izbere kriterije striktnosti oz. natančnosti v kvalitativnem raziskovanju,
• oceni etična vprašanja v povezavi s svojo raziskavo.
Temeljni literatura in viri
Obvezna:
Denzin, N. K., & Lincoln, Y. S. 2018. The SAGE Handbook of Qualitative Research. 5th ed., Sage Publications.
Creswell, J. W., Poth, C. N. (2018). Qualitative inquiry & research design: choosing among five approaches, 4th ed. Los Angeles: Sage.
Priporočena:
De Chesnay, M. ed. (2017). Nursing research using case studies. New York: Springer Publishing Company
De Chesnay, M. ed. (2015) Nursing research using grounded theory : qualitative designs and methods in nursing. New York : Springer Publishing Company.
De Chesnay, M. (2015). Nursing research using life history : qualitative designs and methods in nursing. New York : Springer Publishing Company
De Chesnay, M. ed. (2015) Nursing research using historical methods : qualitative designs and methods in nursing. New York : Springer Publishing Company
De Chesnay, M. ed. (2015) Nursing research using participatory action research : qualitative designs and methods in nursing . New York : Springer Publishing Company
De Chesnay, M. ed. (2015) Nursing research using ethnography : qualitative designs and methods in nursing. New York : Springer Publishing Company
Green, J. Qualitative methods for health research, 4th ed. Los Angeles: SAGE.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Ni pogojev za vključitev (prisotnost se preverja).