SLO | EN

Cilji in kompetence

Študent bo sposoben: — Empatičnega in razumnega delovanja v sistemu javnega zdravja temelječega na najboljših interesih pacientov kot središča odločanja; — Spoštovanja, upoštevanja, celostnosti in odzivnosti za potrebe pacientov in okolja ter zapostavljanje osebnega interesa, kar predpostavlja odgovornost kot tako in delovati odgovorno kot dokaz zavezanosti profesionalnemu razvoju in izgrajevanju odličnosti; — Zavezanost etičnim načelom, ki utemeljujejo nego ali pa njeno opustitev; zaupnost pacientovih informacij; poučeno privolitev in vsakodnevno profesionalno delovanje; — Občutljivost in odzivnost na kulturne razlike izhajajoč iz ozaveščanja svoje in pacientove kulturne glediščne točke.

Vsebina

Utemeljitev osnovnih etičnih načel, ki vodijo delovanje na področju javnega zdravja: - Poseben status javnega zdravja in vprašanje enakosti/neenakosti pri omogočanju le tega - Družbena pravičnost in pravičnost javnega zdravja - Enakost in pravičnost v okvirju javnega zdravja in zakaj je ta razlika pomembna - Neenakost v javnem zdravju in kdaj je to nepravično - Odgovornost za zdravje: osebna, družbena - Posamezna pomembna vprašanja in etične dimenzije za delovanje (nalezljive bolezni, cepljenje, racioniranje sredstev in osebja ter določanje prioritet, pravičnost neizrekljivega v okvirju kulturnih, političnih in ekonomskih zamejitev, ...) - Razdelava posameznih primerov etičnih problemov v javnem zdravju

Metode poučevanja in učenja

Predavanja (avditorna in učenje na daljavo) Seminarske vaje

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje: Po zaključku tega predmeta bo študent sposoben: -prepoznati etično-kritična vprašanja v različnih vrstah situacij in primerov, natančno izraziti misli pri analizi in oblikovanju zapletenih ter spornih problemov v kontekstu javnega zdravja. - analizirati in razvijati zdrave argumente ter v njih prepoznati logične in etične zmote, metodološke napake, metaforične trditve ali nepotrjene ljudske modrosti, izmišljati ali odkrivati primere v podporo ali zoper neko stališče in razlikovati med tistimi, ki so relevantni, in tistimi, ki niso - kritično preučevati in samostojno oblikovati najboljše argumente za različne etične odločitve ter iskati njihove najšibkejše korake, strpno in odprto vrednotiti poglede in argumente drugih, konceptualizirati lastno teoretsko kritično dejavnost.

Temeljni literatura in viri

Obvezna/Mandatory: Dawson, A. (ed.) Public Health Ethics: Key Concepts and Issues in Policy and Practice. Cambridge: CUP. 2013 Priporočena/Recommended: Anand, S, et al Public Health, Ethics, and Equity.Oxford: OUP. 2009. Freeman, M. (ed.) The Ethic of Public Health, Vol. II. Surrey: Ashgate Publishing. 2010.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Ni posebnih pogojev

  • red. prof. dr. BOJAN BORSTNER

  • Ustni izpit: 50
  • Esej: 40
  • Poročilo: 10

  • : 25
  • : 20
  • : 135

  • slovensko
  • slovensko

  • ZDRAVSTVENA NEGA (JAVNO ZDRAVJE) - 2.