SLO | EN

Cilji in kompetence

1. Razumevanje, sintetiziranje in vrednotenje osnovnih teoretičnih in praktičnih načel obravnave otrok v najpomembnejših in najpogostejših urgentnih stanjih. 2. Obvladanje ključnih veščin temeljnih postopkov oživljanja novorojenca, dojenčka in večjega otroka ter uporabe pripomočkov v najpomembnejših urgentnih stanjih. 3. Spoznava in vrednotenje dodatnih postopkov oživljanja novorojenca, dojenčka in večjega otroka.

Vsebina

Predavanja: Študenti se bodo naučili teoretičnih osnov najpomembnejših urgentnih stanj v otroški dobi, tako patofiziologije kot diagnostike in zdravljenja. Predavanja bodo zajemala tudi urgentna stanja posameznih organskih sistemov. Seminarji: Oblika priprave študentov na klinično izobraževanje in samostojno delo. Klinične vaje: Študenti bodo obvladali praktična načela in pristop obravnave otrok v najpomembnejših urgentnih stanjih. Naučili se bodo ključnih veščin oživljanja novorojenca, dojenčka in večjega otroka in uporabe nujnih pripomočkov v urgentnih stanjih. Seznanili se bodo s triažo najhuje bolnih otrok in z načeli urgentnega dela na terenu in v okviru bolnišničnega zdravljenja.

Metode poučevanja in učenja

• Predavanja (avditorna in učenje na daljavo) • Seminarji (avditorna in učenje na daljavo) • Klinične vaje • Samostojno delo

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje: Po zaključku tega predmeta bo študent sposoben: 1. razpravljati o osnovnih teoretičnih in praktičnih načelih obravnave otrok v najpomembnejših in najpogostejših urgentnih stanjih ter njihovo ovrednotenje. 2. Demonstrirati ključne veščine temeljnih postopkov oživljanja novorojenca, dojenčka in večjega otroka ter praktična uporaba pripomočkov v najpomembnejših urgentnih stanjih. 3. Vrednotiti dodatne postopke oživljanja in dodatne ukrepe urgentnega zdravljenja novorojenca, dojenčka in večjega otroka.

Temeljni literatura in viri

1. Obvezna/Obligatory: 2. Samuels M, Wieteska S, eds. Advanced paediatric life support. The practical approach to emergencies. 6thed. Oxford: Willey-Blackwell; 2016. pp. 1–351. Smith S, ed. Advanced paediatric life support. A practical approach to emergencies. 7thed. Oxford: Willey-Blackwell; 2023. pp. 1–558. 3. 4. Meštrovič J, ed. Hitna stanja u pedijatriji. Treče izdanje. Zagreb: Medicinska naklada; 2022. pp. 1–960. 5. 6. Kržišnik C, ed. Pediatrija. Ljubljana: DZS; 2014. pp. 119–162. 7. Dodatna/Additional: 8. Kliegman RM, St. Geme JW, eds. Nelson textbook of pediatrics. 21st ed. Philadelphia: Elsevier Saunders; 2019. pp. 1–4264. 9. Van de Voorde P, Turner NM, Djakow J, de Lucas N, Martinez-Mejias A, Biarent D, Bingham R, Brissaud O, Hoffmann F, Johannesdottir GB, Lauritsen T, Maconochie I. European Resuscitation Council Guidelines 2021: Paediatric Life Support. Resuscitation. 2021; 161:327–87. Madar J, Roehr CC, Ainsworth S, Ersdal H, Morley C, Rüdiger M, Skare C, Szczapa T, Te Pas A, Trevisanuto D, Urlesberger B, Wilkinson D, Wyllie JP. European Resuscitation Council Guidelines 2021: Newborn resuscitation and support of transition of infants at birth Resuscitation. 2021; 161: 291–326.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Ni pogojev za vključitev.

  • red. prof. dr. NATAŠA MARČUN VARDA, dr. med.

  • Ustno izpraševanje: 50
  • Seminarska naloga: 30
  • Praktični izpit: 20

  • : 15
  • : 10
  • : 20
  • : 135

  • slovensko
  • slovensko

  • ZDRAVSTVENA NEGA (URGENTNA STANJA V ZDRAVSTVU) - 2.