SLO | EN

Cilji in kompetence

Študent bo: - spoznal vlogo in pomen supervizije v zdravstvu in zdravstveni negi, - spoznal obliko podpore in pomoči strokovnemu delavcu pri poklicnem razvoju, - spoznal možnosti razbremenitve pri doživljanju obremenilnih situacij v delovnih okoljih, - spoznal različne modele in pristope v superviziji v zdravstvu in zdravstveni negi, - sposoben prepoznati pogoje potrebne za supervizijo, - spoznal ter uporabil intervizijske oblike dela.

Vsebina

Pomen in vloga supervizije v zdravstvu in zdravstveni negi. Zgodovinski razvoj supervizije . Temeljne funkcije in oblike supervizije. Pogoji za supervizijo. Supevizijski procesi - podobnosti in razlike z drugimi oblikami pomoči (svetovanje, terapija, mentorstvo, konzultacije, intervizija, metasupervizija). Elementi supervizijskega procesa . Obremenitve in stres zaposlenih v zdravstvu in zdravstveni negi. Etika v superviziji. Meje supervizije. Refleksija in samorefleksija v superviziji.

Metode poučevanja in učenja

Uporabijo se učne metode: predavanje, razlaga, pogovor, delo s teksti, delo s primeri, demonstracije, individualno delo, delo v dvojicah, delo v manjših skupinah, igra vlog, študije primerov

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje Po zaključku tega predmeta bo študent sposoben: - opisati teorijo supervizije kot pomoč pri reagiranju v posebnih, obremenilnih situacijah, - izvajati profesionalno ravnanje v stiku s pacientom in sodelavci, - uporabiti različne oblike in metode supervizije v delovnem procesu, - oceniti potrebo po superviziji, - izvajati refleksijo in samorefleksijo.

Temeljni literatura in viri

Obvezna / Mandatory • Kobolt, A. (2004). Metode in tehnike supervizije. Ljubljana: Pedagoška fakulteta. • Miloševič Arnold, V. et al (1999). Supervizija - znanje za ravnanje: priročnik za supervizijo kot proces učenja za strokovno ravnanje in osebni razvoj. Ljubljana: Socialna zbornica Slovenije. Priporočena / Recommended • Gopee, N., 2018. Supervision & mentoring in healthcare. London; Thousand Oaks: Sage. • Poštuvan, V. ed., 2020. Znanja, spretnosti in kompetence na področju duševnega zdravja : izbrane teme za psihologe in njim sorodne poklice. Koper : Založba Univerze na Primorskem http://www.hippocampus.si/ISBN/978-961-6963-17-6.pdf (prosti dostop) • Hawkins, P. & Shohet, R. (2000). Supervision in the helping professions: an individual, group and organizational approach. Buckingham, Philadelphia: Open University. • Kobolt, A. (2010). Supervizija in koučing. Ljubljana: Pedagoška fakulteta: Zavod Republike Slovenije za šolstvo. • Videmšek, P. (2021). Supervizija v socialnem delu: učenje na podlagi dobrih izkušenj. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo. • Posamezni članki iz področja

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Pogoji za vključitev v delo: Pogojev ni. Pogoji za opravljanje študijskih obveznosti: Pogoja za pristop k izpitu sta aktivno sodelovanje pri seminarskih vajah in priprava seminarske naloge.

  • doc. dr. KLAVDIJA ČUČEK TRIFKOVIČ, prof. zdr. vzg.

  • Written examination: 70
  • Seminar paper: 30

  • : 25
  • : 20
  • : 135

  • slovensko
  • slovensko

  • NURSING CARE (MENTAL HEALTH IN ADVANCED NURSING PRACTICE) - 2nd