Cilji in kompetence
Študent bo:
- spoznal vlogo in pomen supervizije v zdravstvu in zdravstveni negi,
- spoznal obliko podpore in pomoči strokovnemu delavcu pri poklicnem razvoju,
- spoznal možnosti razbremenitve pri doživljanju obremenilnih situacij v delovnih okoljih,
- spoznal različne modele in pristope v superviziji v zdravstvu in zdravstveni negi,
- sposoben prepoznati pogoje potrebne za supervizijo,
- spoznal ter uporabil intervizijske oblike dela.
Vsebina
Pomen in vloga supervizije v zdravstvu in zdravstveni negi.
Zgodovinski razvoj supervizije .
Temeljne funkcije in oblike supervizije.
Pogoji za supervizijo.
Supevizijski procesi - podobnosti in razlike z drugimi oblikami pomoči (svetovanje, terapija, mentorstvo, konzultacije, intervizija, metasupervizija).
Elementi supervizijskega procesa .
Obremenitve in stres zaposlenih v zdravstvu in zdravstveni negi.
Etika v superviziji.
Meje supervizije.
Refleksija in samorefleksija v superviziji.
Metode poučevanja in učenja
Uporabijo se učne metode: predavanje, razlaga, pogovor, delo s teksti, delo s primeri, demonstracije, individualno delo, delo v dvojicah, delo v manjših skupinah, igra vlog, študije primerov
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje
Po zaključku tega predmeta bo študent sposoben:
- opisati teorijo supervizije kot pomoč pri reagiranju v posebnih, obremenilnih situacijah,
- izvajati profesionalno ravnanje v stiku s pacientom in sodelavci,
- uporabiti različne oblike in metode supervizije v delovnem procesu,
- oceniti potrebo po superviziji,
- izvajati refleksijo in samorefleksijo.
Temeljni literatura in viri
Obvezna / Mandatory
• Kobolt, A. (2004). Metode in tehnike supervizije. Ljubljana: Pedagoška fakulteta.
• Miloševič Arnold, V. et al (1999). Supervizija - znanje za ravnanje: priročnik za supervizijo kot proces učenja za strokovno ravnanje in osebni razvoj. Ljubljana: Socialna zbornica Slovenije.
Priporočena / Recommended
• Gopee, N., 2018. Supervision & mentoring in healthcare. London; Thousand Oaks: Sage.
• Poštuvan, V. ed., 2020. Znanja, spretnosti in kompetence na področju duševnega zdravja : izbrane teme za psihologe in njim sorodne poklice. Koper : Založba Univerze na Primorskem http://www.hippocampus.si/ISBN/978-961-6963-17-6.pdf (prosti dostop)
• Hawkins, P. & Shohet, R. (2000). Supervision in the helping professions: an individual, group and organizational approach. Buckingham, Philadelphia: Open University.
• Kobolt, A. (2010). Supervizija in koučing. Ljubljana: Pedagoška fakulteta: Zavod Republike Slovenije za šolstvo.
• Videmšek, P. (2021). Supervizija v socialnem delu: učenje na podlagi dobrih izkušenj. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
• Posamezni članki iz področja
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Pogoji za vključitev v delo:
Pogojev ni.
Pogoji za opravljanje študijskih obveznosti:
Pogoja za pristop k izpitu sta aktivno sodelovanje pri seminarskih vajah in priprava seminarske naloge.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju Pisni izpit
Seminarska naloga in opravljene aktivnosti v okviru seminarskih vaj
Skupna ocena sestoji iz obeh pozitivno ocenjenih obveznosti.