Cilji in kompetence
Cilj študijskega predmeta je usposobiti študenta doktorskega študija za raziskovanje v raziskovalni skupini in samostojno.
Predvidene kompetence, ki jih bo doktorand pridobil pri predmetu so:
• Kritična analiza in ocena znanstvene literature, katere rezultate bi bilo možno prenesti v prakso, da bi rešili problem ali prakso izboljšali.
• Znati vprašanja, ki v zdravstveni negi in z njo povezanimi znanostmi, oblikovati v hipotezo, poiskati primerno metodo raziskovanja in primeren vzorec.
• Znati priti do podatkov in do rezultatov raziskovanja ter kako z njimi odgovoriti na zastavljena znanstvena vprašanja.
• Znati primerno reševati etične dileme pri raziskovalnem delu.
Vsebina
• Kritična analiza in ocena znanstvene literature, katere rezultate bi bilo možno prenesti v prakso.
• Ocena kakovosti znanstvenega članka, ki je nastal na osnovi kvantitativnega ali kombinacije kvantitativnega in kvalitativnega načina raziskovanja.
• Področja raziskovanje v zdravstveni negi.
• Kdaj se odločimo za kvantitativni način raziskovanja ali za kombinacijo s kvalitativnim načinom raziskovanja.
• Načrtovanje raziskave.
• Izbor primerne metode ali metod raziskovanja.
• Izbira primernega raziskovalnega vzorca.
• Kako pridemo do podatkov, kako do raziskovalnih rezultatov.
• Etika raziskovalnega dela.
Metode poučevanja in učenja
Predavanja (avditorno in oblika učenja na daljavo) , seminarji (avditorno in oblika učenja na daljavo), vaje.
Temeljni literatura in viri
Obvezna literatura:
• Polit, D., Beck, C.T., 2022 (ali starejša izdaja). Essentials of nursing research: appraising evidence for nursing practice. 10th ed. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins.
• GOSAK, Lucija, CILAR BUDLER, Leona, WATSON, Roger and ŠTIGLIC, Gregor, 2024, Advanced Quantitative Research Methods in Nursing [online]. 2024. Maribor : University of Maribor, University Press. [Accessed 20 August 2024]. ISBN 978-961-286-888-8. Retrieved from: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=eng&id=89527
Priporočena literatura:
• Bruce, N., Pope, D., Stanistreet, D., 2018. Quantitative methods for health research : a practical interactive guide to epidemiology and statistics. 2nd ed. Hoboken; Chichester: Wiley.
• James, G., Witten, D., Hastie, T. and Tibshirani, R., 2017. An introduction to statistical learning (Vol. 112, p. 18). New York: springer.
• Wickham, H. and Grolemund, G., 2016. R for data science: import, tidy, transform, visualize, and model data. O'Reilly Media, Inc.