SLO | EN

Cilji in kompetence

Cilj študijskega predmeta je usposobiti študenta doktorskega študija za raziskovanje v raziskovalni skupini in samostojno. Predvidene kompetence, ki jih bo doktorand pridobil pri predmetu so: • Kritična analiza in ocena znanstvene literature, katere rezultate bi bilo možno prenesti v prakso, da bi rešili problem ali prakso izboljšali. • Znati vprašanja, ki v zdravstveni negi in z njo povezanimi znanostmi, oblikovati v hipotezo, poiskati primerno metodo raziskovanja in primeren vzorec. • Znati priti do podatkov in do rezultatov raziskovanja ter kako z njimi odgovoriti na zastavljena znanstvena vprašanja. • Znati primerno reševati etične dileme pri raziskovalnem delu.

Vsebina

• Kritična analiza in ocena znanstvene literature, katere rezultate bi bilo možno prenesti v prakso. • Ocena kakovosti znanstvenega članka, ki je nastal na osnovi kvantitativnega ali kombinacije kvantitativnega in kvalitativnega načina raziskovanja. • Področja raziskovanje v zdravstveni negi. • Kdaj se odločimo za kvantitativni način raziskovanja ali za kombinacijo s kvalitativnim načinom raziskovanja. • Načrtovanje raziskave. • Izbor primerne metode ali metod raziskovanja. • Izbira primernega raziskovalnega vzorca. • Kako pridemo do podatkov, kako do raziskovalnih rezultatov. • Etika raziskovalnega dela.

Metode poučevanja in učenja

Predavanja (avditorno in oblika učenja na daljavo) , seminarji (avditorno in oblika učenja na daljavo), vaje.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Pridobiti znanje in razumevanje uporabe kvantitativnih metod v zdravstveni negi in z njo povezani znanosti.

Temeljni literatura in viri

Obvezna literatura: • Polit, D., Beck, C.T., 2022 (ali starejša izdaja). Essentials of nursing research: appraising evidence for nursing practice. 10th ed. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins. • GOSAK, Lucija, CILAR BUDLER, Leona, WATSON, Roger and ŠTIGLIC, Gregor, 2024, Advanced Quantitative Research Methods in Nursing [online]. 2024. Maribor : University of Maribor, University Press. [Accessed 20 August 2024]. ISBN 978-961-286-888-8. Retrieved from: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=eng&id=89527 Priporočena literatura: • Bruce, N., Pope, D., Stanistreet, D., 2018. Quantitative methods for health research : a practical interactive guide to epidemiology and statistics. 2nd ed. Hoboken; Chichester: Wiley. • James, G., Witten, D., Hastie, T. and Tibshirani, R., 2017. An introduction to statistical learning (Vol. 112, p. 18). New York: springer. • Wickham, H. and Grolemund, G., 2016. R for data science: import, tidy, transform, visualize, and model data. O'Reilly Media, Inc.

  • red. prof. dr. GREGOR ŠTIGLIC, univ. dipl. inž. rač. in inf.

  • Seminarska naloga: 80
  • Ustni izpit: 20

  • : 10
  • : 10
  • : 10
  • : 150

  • slovensko
  • slovensko

  • ZDRAVSTVENA NEGA - 1.