Cilji in kompetence
1. Pregledati in kritično oceniti literaturo o skrbi in to uporabiti v povezavi z emocijami in zdravstveno nego.
2. Preučiti in spoznati različne načine konceptualiziranja emocij, kot so emocialno delo, emocionalna inteligenca, intimnost, sočutna nega in njihov pomen za zdravstveno nego in prakso.
3. Identificirati vrsto občutljivih, etičnih in osebnih vprašanj in morebitnih dilem, ki se pojavljajo v skrbi za pacienta in ki zahtevajo upravljanje emocij.
4. Analizirati in raziskati naravo medosebnih odnosov medicinska sestra – pacient – oskrbovalec v različnih kliničnih okoljih in s tem povezano emocionalno delo.
5. Identificirati področja za prihodnje raziskave na področju emocij in skrbi v zdravstveni negi.
Vsebina
Učna enota vsebuje naslednje vsebine:
• Ženske kot oskrbovalci in zdravstvena nega kot žensko delo.
• Narava zdravstvene nege in skrbi za pacienta v različnih kliničnih in socialnih kontekstih.
• Nevidnost emocionalnega dela v okviru skrbi za pacienta.
• Raziskovanje doživljanj in emocij v povezavi s skrbnimi odnosi.
• Upravljanje s čustvi in stresom.
• Upravljanje intimnih in občutljivih vprašanj v zdravstveni negi.
• Promocija pozitivnih medosebnih odnosov med medicinsko sestro, pacienti in njihovimi družinami na delovnem mestu.
Metode poučevanja in učenja
E-predavanja, e-seminar
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študent bo sposoben:
1. Kritično razpravljati o literaturi o skrbi za pacienta in emocijah ter navesti relevantnost le-tega za zdravstveno nego.
2. Razpravljati o konceptih emocionalnega dela, emocionalne inteligence in njuni uporabnosti za zdravstveno nego.
3. Pregledati in oceniti literaturo o emocionalnem delu, emocionalni inteligenci, intimnosti, empatiji, spiritualnosti in sočutju.
4. Razpravljati o dejavnikih, ki vplivajo na zdravstveni sistem in na sposobnost medicinskih sester in drugih zdravstvenih profesionalcev za obvladovanje kompleksih in občutljivih vprašanj v oskrbi pacientov.
5. Izkazati razumevanje mehanizmov, ki se lahko uporabijo za promocijo, spodbujanje in podporo dobre oskrbe.
6. Raziskati in razviti zavedanje o osebnih čustvih, izkušnjah in znanju ter njihovi vlogi za zdravstveno nego in prakso.
7. Refleksirati o osebnih izkušnjah v zdravstveni negi, analizirati dogodke in kritično oceniti situacije s sklicevanjem na ustrezno literaturo.
Temeljni literatura in viri
Mandatory
Smith, P. (2012) The Emotional Labour of Nursing Revisited: can nurses still care? Basingstoke: Palgrave Macmillan.
Priporočena/Recommended:
Dewar B, Mackay R, Smith S, Pullin S & Tocher R (2009) Use of emotional touch points as a method of tapping into the experiences if receiving compassionate care in a hospital setting, Journal of Research in Nursing 15, 29-41 (online version http://jrn.sagepub.com/cgi/content/abstract/15/1/29)
Domače in mednarodne strokovne in znanstvene publikacije s področja učne enote.
Domestic and international professional and scientific publications within course content.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Poznavanje temeljnih vsebin s področja učne enote.