Cilji in kompetence
Študent bo:
- poznal različne kronične bolezni, načine, kako se kronične bolniki naučijo živeti s kroničnimi boleznimi in se jim prilagajati ter kako bolezni vplivajo na družino,
- sposoben kritično analizirati različne koncepte, povezane z življenjem s kroničnimi boleznimi,
- razumel pomen sodelovanja med zdravstvenimi delavci in pacienti ter njihovimi družinami,
- razumel na dokazih utemeljeno zdravstveno varstvo kot uporabo med kronično bolnimi ljudmi.
Vsebina
Cilj predmeta je seznaniti študente z različnimi manifestacijami kronične bolezni, kako se kronično bolni naučijo z boleznijo živeti in se ji prilagajati ter kako ta vpliva na družino. Poudarek bo na kritični analizi različnih konceptov, povezanih z življenjem, s kroničnimi boleznimi in na sodelovanju med zdravstvenimi delavci in pacienti ter njihovimi družinami.
Metode poučevanja in učenja
e-Predavanja
e-seminarji
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Po zaključku te učne enote bo študent:
• poznal različne teorije o tem, kako ljudje s kroničnimi boleznimi prepoznavajo in obvladujejo simptome bolezni in vpliv le-teh na samooskrbo,
• zmožen uporabljati »stopnje modela sprememb« pri motiviranju ljudi s kroničnimi boleznimi s ciljem spremembe vedenja,
• zmožen prepoznati potrebo in zagotoviti izobraževanje in podporo za kronično bolne ter njihove družine.
Temeljni literatura in viri
Larsen, I.M. og Lubkin, I. (2013). Chronic illness. Impact and interventions. London: (8th edition). Jones and Bartlett Publishers.
Clayman M.L., Makoul G., Harper M.M., Koby D.G., og Williams A.R. (2012) Development of a shared decision making coding system for analysis of patient–health care provider encounters. Patient Education and Counseling, 88, 367-372.
Coster, S. og Norman, I. (2009). Cochrane reiews of educational and self-management interventions to guide nursing practice: A review. International Journal of Nursing Studies, 46, 508-528.
Domače in mednarodne strokovne in znanstvene publikacije s področja učne enote.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Poznavanje temeljnih vsebin s področja učne enote.