SLO | EN

Cilji in kompetence

Študent bo: - poznal različne kronične bolezni, načine, kako se kronične bolniki naučijo živeti s kroničnimi boleznimi in se jim prilagajati ter kako bolezni vplivajo na družino, - sposoben kritično analizirati različne koncepte, povezane z življenjem s kroničnimi boleznimi, - razumel pomen sodelovanja med zdravstvenimi delavci in pacienti ter njihovimi družinami, - razumel na dokazih utemeljeno zdravstveno varstvo kot uporabo med kronično bolnimi ljudmi.

Vsebina

Cilj predmeta je seznaniti študente z različnimi manifestacijami kronične bolezni, kako se kronično bolni naučijo z boleznijo živeti in se ji prilagajati ter kako ta vpliva na družino. Poudarek bo na kritični analizi različnih konceptov, povezanih z življenjem, s kroničnimi boleznimi in na sodelovanju med zdravstvenimi delavci in pacienti ter njihovimi družinami.

Metode poučevanja in učenja

e-Predavanja e-seminarji

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Po zaključku te učne enote bo študent: • poznal različne teorije o tem, kako ljudje s kroničnimi boleznimi prepoznavajo in obvladujejo simptome bolezni in vpliv le-teh na samooskrbo, • zmožen uporabljati »stopnje modela sprememb« pri motiviranju ljudi s kroničnimi boleznimi s ciljem spremembe vedenja, • zmožen prepoznati potrebo in zagotoviti izobraževanje in podporo za kronično bolne ter njihove družine.

Temeljni literatura in viri

Larsen, I.M. og Lubkin, I. (2013). Chronic illness. Impact and interventions. London: (8th edition). Jones and Bartlett Publishers. Clayman M.L., Makoul G., Harper M.M., Koby D.G., og Williams A.R. (2012) Development of a shared decision making coding system for analysis of patient–health care provider encounters. Patient Education and Counseling, 88, 367-372. Coster, S. og Norman, I. (2009). Cochrane reiews of educational and self-management interventions to guide nursing practice: A review. International Journal of Nursing Studies, 46, 508-528. Domače in mednarodne strokovne in znanstvene publikacije s področja učne enote.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Poznavanje temeljnih vsebin s področja učne enote.

  • red. prof. dr. ARUN SIGURDARDOTTIR

  • Research paper: 60
  • Oral examination: 40

  • : 5
  • : 10
  • : 165

  • slovensko, angleško
  • slovensko, angleško

  • NURSING CARE - 1st