Cilji in kompetence
Študent:
- se bo seznanil in razumel tehnike refleksije z uporabo raziskovalnih metod in študij primerov,
- bo izkusil proces klinične supervizije z uporabo teoretičnih modelov in vrednotenja,
- bo sposoben kritično oceniti in uporabiti teoretične mode in vrednote klinične supervizije.
Vsebina
Pomen in vloga supervizije s temeljnimi pojmi in vsebinami.
Predstavitev metode supervizije in njenega razvoja.
Elementi supervizijskega procesa.
Pogoji za supervizijo.
Supevizijski procesi - podobnosti in razlike z drugimi oblikami pomoči (svetovanje, terapija, mentorstvo, konzultacije, intervizija, metasupervizija).
Razvojno-edukativni model supervizije.
Supervizija v zdravstvu in zdravstveni negi.
Modeli in vrste supervizije v zdravstveni negi.
Obremenitve in stres delavcev v zdravstvu.
Etika v superviziji.
Supervizija z uporabo informacijske tehnologije.
Vrednoteno raziskovanje v klinični superviziji.
Metode poučevanja in učenja
Uporabijo se učne metode:
e-predavanja, e-seminarji
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Po zaključku tega predmeta bo študent sposoben:
• uporabiti tehnike refleksije z uporabo raziskovalnih metod in študij primerov,
• bo v procesu klinične supervizije sposoben uporabiti teoretične modele in vrednotenje.
Temeljni literatura in viri
• Gopee, N., 2018. Supervision & mentoring in healthcare. 4th ed. Los Angeles [etc.]: SAGE
ISBN: 9781526424518. [COBISS.SI-ID=514862967].
• Videmšek, P. (2021). Supervizija v socialnem delu: učenje na podlagi dobrih izkušenj. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
• Marquis, B.L., Huston, C.J., 2017. Leadership roles and management functions in nursing : theory and application. 9th ed. Philadelphia : Wolters Kluwer.
• Feeney, A. & Everett, S. (2020). Understanding supervision & assessment in nursing. Los Angeles [etc.]: SAGE
• Gopee, N. (2023). Supervision of Learning and Assessment in Healthcare 5th ed. Los Angeles [etc.]: SAGE
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Poznavanje temeljnih vsebin s področja učne enote.